דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה מציעה לקיבוצי הנגב המערבי תוכנית צמיחה

התנועה הקיבוצית מקדמת תוכנית לחידוש ההתיישבות בנגב המערבי. ביום רביעי נערך מפגש (זום) ראשון להנהגות קיבוצים ראשונים המתעניינים להשתתף בתוכנית.
היי
להניע בינוי קהילה וצמיחה חדשה

בסיס התוכנית הוא הערך של ישוב הגבולות באוכלוסייה המחויבת לערכי הקיבוץ ולעקרונות דמוקרטיים-ליברליים. השלב הראשון הוא בחירה של הנהלת הקיבוץ להיכנס לתהליך של בניית תכנית התיישבות צמיחה, מיפוי צרכים בטווחי הזמן השונים וזאת בעזרת מומחי התוכן שתעמיד לשם כך התנועה הקיבוצית, שגם תסייע בכל שלב בתהליך.

רותם שניצקי שמנהלת את חמ"ל המשימות וההתיישבות מציינת כי התוכנית הינה מודולרית, ניתן להיכנס בכל שלב המתאים לקיבוץ, מליווי בניית צוות ייעודי בקיבוץ שיעסוק בהתיישבות, כתיבת תמונת עתיד ובינוי קהילתי, בניית תכנית צמיחה דמוגרפית ועד שלב איתור פוטנציאל וההשתלבות הקהילה.

במפגש הראשון השתתפו מנהלי קהילה, יושבי ראש בקיבוצים, רכזי צמיחה דמוגרפית ותקומה של קיבוצי הנגב המערבי, וצוות ההתיישבות וצמ"ד של התנועה הקיבוצית.  

רותם שניצקי מוסיפה כי כל קיבוץ יוכל להתקדם לפי הקצב והבשלות שלו. המטרה היא לסייע לקיבוצים שיבחרו בכך באיתור וחיבור הון אנושי מותאם לצרכי הקיבוץ, לטווח זמני וקבוע, לטובת חיזוק, שמירת הרצף ההתיישבותי קיבוצי ואופיו הקהילתי של כל קיבוץ וקיבוץ".

לאחר תקופת החגים ובסוף חודש נובמבר יתקיים כנס התיישבות ראשון, פרטים נוספים בהמשך. אנו מזמינים את הקיבוצים המתעניינים לפנות אלינו, והמעוניינים להצטרך לצוות ההיגוי.

להצטרפות ופרטים נוספים רותם שניצקי, מנהלת חמ"ל משימות והתיישבות 050-4233584 אדם לוטרלו, רכז התיישבות 054-9719555 

הוספת תגובה חדשה