דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אבלים על מותו של סמ"ר יונתן גרנות מעינת

בצער כבד התבשרנו על פטירתו בטרם עת של סמ"ר יונתן גרנות בן ה-22, לוחם בחטיבת הנח"ל ובן קיבוץ עינת שמת מפצעיו ביום שישי לאחר שנאבק על חייו במשך יומיים. משפחתו החליטה באצילות רבה לתרום את איבריו, שהושתלו ב-5 חולים שונים. יונתן הותיר אחריו אח גדול, עילאי, ואם, טלי, והלווייתו נערכה היום (ראשון) בשעה 13:00 בבית העלמין בקיבוץ
יונתן גרנות ז"ל. הצילום באדיבות המשפחה
יונתן גרנות ז"ל. הצילום באדיבות המשפחה

סמ"ר גרנות שירת בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל, ונפצע אנוש מירי שביצע חברו בשוגג, בבסיס בבקעת הירדן. התחקיר הראשוני של האירוע העלה כי הלוחם שירה פלט כדור רוגר (נשק לפיזור הפגנות) מרובה שזמן קצר לפני כן נעשה בו שימוש במטווחים. הוא הובהל לבית החולים במצב אנוש ומת מפצעיו לאחר שנאבק על חייו במשך יומיים.  מצ"ח ממשיכה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

יונתן נולד וגדל בקיבוץ עינת. טרם גיוסו, למד והתנדב במכינה הקדם צבאית במעיין ברוך שבגליל העליון. לאחריה, התגייס לגדוד 50 של הנח"ל. סגנית מנהלת בית הספר 'ירקון' בו למד יונתן, דנה פלג, סיפרה עליו שבלט באהבתו לאומנות ובכישרונו בעולמות הצילום והעיצוב הגרפי. לאחר שהשלים את התיכון, סיפרה, "הסקרנות הגדולה והמעורבות החברתית של יונתן הובילו אותו להצטרף למכינת מעיין ברוך, גם שם גיבש חבורה מיוחדת של צעירים שהעריכו את צניעותו ואת הנדיבות האנושית שייחדה אותו". 

מהמרכז הרפואי הדסה עין כרם, היכן שגרנות היה מאושפז, נמסר כי משפחתו של החייל החליטה באצילות רבה לתרום את איבריו על מנת להציל חייהם של אחרים. ריאותיו של גרנות הושתלו בחולה קורונה בבית החולים תל השומר, בניתוח ראשון מסוגו בישראל. על פי המרכז הלאומי להשתלות, גם הלב והריאות של גרנות הושתלו בחולים בתל השומר. הכבד שלו הושתל בבית החולים איכילוב בתל אביב והכליות והלבלב שלו יושתלו בהמשך בבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

התנועה הקיבוצית משתתפת בצערה הכבד של משפחתו ושל קיבוץ עינת על מות יקירם. אנחנו שולחים תנחומים ומחזקים אותם בשעה קשה זו. 

הוספת תגובה חדשה