דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

איך כדאי להיחשף לנדל"ן גלובלי כשהשווקים תנודתיים?

כשכולם רצים להשקיע בנדל"ן, בפרופימקס, שמתמחה בהשקעות נדל"ן בחו"ל כבר 22 שנה, מציעים לגדר סיכונים.
*המאמר הינו מטעם פרופימקס, ואיננו מטעם התנועה הקיבוצית.
פרופימיקס

לפעמים נראה שכל הישראלים גילו כבר את ההשקעות בשוק הנדל"ן. אולם העובדה שמשקיעים רבים נוהרים לתחום הזה, אין פירושה שהם בהכרח משקיעים באופן הבטוח ביותר.

קרן CircleOne V של פרופימקס, המיועדת למשקיעים כשירים בלבד, היא קרן פרייבט אקוויטי. פרופימקס, שמתמחה בהשקעות נדל"ן בחו"ל, השקעות אלטרנטיביות ואנרגיה מתחדשת זה יותר מ-20 שנה, ומשרתת משקיעים מוסדיים ופרטיים עתירי הון, החלה להקים קרנות נדל"ן גלובלי פרייבט אקוויטי אחרי המשבר הפיננסי של 2008, כדרך לגדר סיכונים עבור משקיעים שחוו את זעזועי שוק ההון.

CircleOne V היא הקרן החמישית בסדרה הזו, והיא התחייבה כבר למספר השקעות ומצויה בעיצומם של תהליכי בדיקה עבור השקעות אופציונליות נוספות, בשווי של כמחצית מהקרן כולה.

לחצו כאן לקבלת פרטים נוספים על קרן CircleOne V <<

כמו קרנות הפרייבט אקוויטי האחרות של פרופימקס, גם קרן CircleOne V מתאפיינת באסטרטגית פיזור סיכונים. מבין 16 העסקאות הראשונות שביצעה הקרן, 70% מהכסף הושקע בארה"ב ו-30% באירופה, תוך התמקדות באזורים הנהנים מצמיחה כלכלית ובמדינות בעלות מנועים כלכליים חזקים.

הפיזור בא לידי ביטוי גם בסקטורים השונים, כשלכל אחד מהם יש, בממוצע, חשיפה של כ-20%. בין הסקטורים שבהם משקיעה הקרן נמצא גם סקטור מקבצי דיור להשכרה (Multifamuly) בארצות הברית, באזורים הנהנים מהגירה חיובית וביקוש יציב, צמיחה כלכלית ומגוון אפשרויות תעסוקה. סקטור נוסף הוא תחום המשרדים, שם פרופימקס מנצלת הזדמנויות להשקעה בנכסים עם תזרים מזומנים איתן.

משקיעים גם באנרגיה ירוקה

קרן CircleOne V משקיעה גם בסקטורים שהכניסה אליהם קשה במיוחד עבור המשקיע הפרטי. סקטור אחד כזה הוא סקטור המרכזים הלוגיסטיים, שנהנה מפריחה עולמית בעיקר בשל חברות המסחר האלקטרוני הזקוקות לשטחי אחסון עבור הסחורות שהם שולחים ללקוחותיהם.

חלק קטן מהשקעות הקרן מתמקד גם באנרגיה ירוקה. להערכת מחלקת המחקר של פרופימקס, השקעות אלה מספקת תזרים מזומנים גבוה יחסית ונחשבות למשתלמות במיוחד בתקופה זו, בשל הצהרת האיחוד האירופאי על כוונתו להגיע עד שנת 2020 למצב שבו 20% מהאנרגיה המשמשת את מדינות האיחוד תהיה אנרגיה מתחדשת. בשני הסקטורים הללו יש לפרופימקס ניסיון רב-שנים ומוצלח, שמאפשר לה לנהל את ההשקעות הללו במקצועיות המרבית.

פיזור סיכונים

אלמנט נוסף שמקפידים עליו בפרופימקס, בהמלצת מחלקת המחקר, הוא השקעה בשווקים בעלי מגמה דמוגרפית חזקה, כדי להבטיח שמחירי השכירות ימשיכו לעלות, ובכך יעניקו ביטחון למשקיעים. אם בעבר ערכה של עסקת נדל"ן היה נגזר מעליית שווי הנכס במכירה בלבד, היום המצב שונה לחלוטין: משקיעים נדרשים להשקיע בנכסים שמהותם הוספת ערך שוטפת. עד לפני שנים ספורות קונים הסכימו לרכוש נכס תמורת סכום גבוה יותר ממה ששילם עליו הבעלים הנוכחי - גם אם לא חל כל שינוי בתזרים המזומנים של הנכס. כיום, עם זאת, קשה הרבה יותר להרוויח מעסקאות נדל"ן באופן הזה. בהתאם לכך, בכ-80% מעסקאות קרן CircleOne V  יש חלוקות שוטפות, המהוות בין חצי לשני שליש מכלל התשואה.


 

פרופימקס משרתת את מגזר הקיבוצים כמו גם את יתר המגזרים במשק, ומאפשרת להם להצטרף אליה בהשקעות נדל"ן בחו"ל. לפרטים נוספים וקביעת פגישה, ניתן ליצור קשר עם עידן בזק: 054-7779417, 09-7774417 idan@profimex.com

למאמרים קודמים:  "למשקיעים מישראל אין דרך לאתר השקעות נדל"ן טובות בעולם"

                            נדל"ן מסחרי בחו”ל: כך תגנו על ההשקעה – גם כשהריבית עולה

                            כשטכנולוגיה פוגשת את ענף הבנייה: מתי נגור בבתים מודפסים?

                           השקעות נדל"ן בחו"ל: חשיבות הפיזור, יצירת תשואה עודפת, הפחתת התנודתיות וניצול הזדמנויות

                           השקעות נדל"ן בחו"ל: חשיבות השותף המקומי

                           שוק הנדל"ן הגלובלי: צפי להתמתנות התשואות – לצד הזדמנויות חדשות

                           קניות ברשת: האם הן באמת מאיימות על ענף הנדל"ן? 

הוספת תגובה חדשה