דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"אנחנו בדעיכה של הגל הרביעי, עשינו את זה בלי סגר, בלי להשבית כלום, ופתחנו את הלימודים בזמן"

שר הבריאות ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, התארח בכנס הנהגות הקיבוצים של התנועה הקיבוצית: "העובדה שהצלחנו כל מרכיבי הקואליציה להתחבר היא נס פוליטי היסטורי, כי אם היה נמשך מה שהיה קודם אני לא יודע מה היה קורה עם המדינה והחברה"
שר הבריאות ניצן הורוביץ. צילום דנה בר-און
שר הבריאות ניצן הורוביץ. צילום דנה בר-און

בתחילת דבריו אמר שר הבריאות ויו"ר מרצ כי "מרצ תמיד הייתה מפלגה של הקיבוצים. כבוד גדול לדבר כאן מול הנהגות הקיבוצים. אני מאמין כבר הרבה שנים שלתנועה הקיבוצית יש מטען ערכי אדיר ויש לה שליחות שחורגת מהמשק של כל קיבוץ וקיבוץ. זו תמיד הייתה סוגיות כמה עושים בקיבוצים פנימה וכמה החוצה. הטיפול שנותנים בקיבוץ לקשישים והערבות ההדדית נחוצים לכלל החברה הישראלית. אנשים רוצים קהילתיות ורשת ביטחון חברתית. אפילו בקיבוץ המתחדש רשת הביטחון החברתי גדולה יותר מכל מקום אחר בחברה הישראלית. אנשים משוועים לרוח הזו, לשותפות ולקהילתיות".

השר הורוביץ התייחס למצב העכשווי של מגפת הקורונה בישראל: "אנחנו בדעיכה של סוף הגל הרביעי, גל הדלתא, ועשינו את זה בלי סגר ובלי להשבית שום דבר. פתחנו את שנת הלימודים בזמן וזה משהו שהחלטתי עליו עם כניסתי לתפקיד. החלטנו ראשונים בעולם לתת את זריקת הבוסטר וזה עזר לנו להתגבר על הגל. עשינו את זה למרות לחצים מאוד כבדים של התקשרות ותבהלה שהייתה במדינה כולל הפצת פייק ניוז. קיבלנו את ההחלטות הנכונות ביותר וזו התוצאה".

בנושא הפערים בתחום הבריאות בין הצפון והדרום למרכז אמר השר: "נתניהו וממשלות הימין הובילו תפיסה כלכלית קפיטליסטית שרק הגדילה את הפערים בחבה הישראלית. כשאני מגיע לשירותי הבריאות בדרום ובצפון אני רואה את הפערים הענקיים מול המרכז. יש כסף, הוא חולק בצורה בלתי שוויונית בעליל. מערכת הבריאות בישראל, ובכלל הנושאים החברתיים, תוקצבו בחסר בכוונת מכוון. מערכת הבריאות הוחזקה תמיד בחסר"

לגבי שאלה מהקהל על הקמת חדר מיון קדמי בקריית שמונה: "היה פה חדר מיון קדמי שנפתח בתקופת מלחמת לבנון, היה ונסגר. יש היום מוקד רפואה דחופה שפועל 24 שעות, אבל זה לא מספיק. אני גם מטפל לבקשתו של ראש המועצה האזורית, הגליל העליון, גיורא זלץ, בתגבור ניידות טיפול נמרץ באזור. יש פער גדול שנובע מכך שבתי החולים הגדולים במרכז לוקחים אליהם כוח אדם ומשאבים. לנסוע מכאן לצפת זה 45 דקות ואני יודע, צריך מענה טוב יותר, אני לא רוצה סתם להבטיח אבל אני חושב שצריך להיות מענה ואני מודע היטב לצורך ולוקח זאת בחשבון. הצרכים הכי דחופים בעיני הם בתחום בריאות הנפש, בעיקר של ילדים ונוער שהמצב אצלם החמיר בתקופת הקורונה וטיפול בגריאטריה. שני תחומים לא סקסיים בתחום הרפואה אבל זה אנחנו, המשפחות שלנו ובזה אני נחוש לטפל לפני הכל".

בנושא הפגיעות המיניות בקהילה הגאה: "הדבר הזה מאוד חמור וכמו שהיה שינוי בשנים האחרונות ביחס לפגיעות מיניות בנשים, ונשים התלוננו על דבר שבעבר היו מטייחים, גם בקהילה הגאה זה יוצא עכשיו עם תלונות כאלה. אני חושב שזה דבר נכון ומעודד אנשים שנפגעו מתקיפות מיניות, לא משנה ממי ואם זה גבר או אישה, לצאת ולהתלונן וזה צריך להיות מטופל. אנחנו בעיצומו של שינוי חברתי. אין מקום לתקיפות מיניות שום מקום, בשום חברה ובשום קהילה. אנחנו צריכים להיאבק בנגע הזה".

על הממשלה אמר: "העובדה שהצלחנו כל מרכיבי הקואליציה להתחבר היא נס פוליטי היסטורי, כי אם היה נמשך מה שהיה קודם אני לא יודע מה היה קורה עם המדינה והחברה. כל פעם שאני חושב על האלטרנטיבה ומי שמחכה בחוץ אני נזכר שעדיף הקיים. אני בתור יו"ר מרצ מחויב לכך שהממשלה הזו תמשיך להתקיים. התקציב שהעברנו ונראה כמה בכך, בתקופת נתניהו הפך להישג. יש חשיבות עצומה לכך שאנחנו כמפלגת שמאל סוציאל דמוקרטית יושבים בממשלה ופועלים. אופוזיציה זה דבר מאוד חשוב אבל בסוף כדי להביא למימוש של הרעיונות שלו אנחנו חייבים לשבת בממשלה. קיבלנו תיקים חשובים בממשלה עם תקציבים מאוד גדולים. למרות שאנחנו לא הרוב גם בממשלה הזו יש לנו אפשרות ליישם חלק מהרעיונות שלנו, שמסתכמים במילה "שוויון". אם רוצים לחזק את המחנה הסוציאל דמוקרטי בישראל שהכי משקף את התנועה הקיבוצית אז צריך לתמוך ולחזק את המפלגות שמובילות אותו".

הוספת תגובה חדשה