דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"בדיוק כמו שיש מנהל בית ספר, או מנהל חטיבה, גם מסגרות הגיל הרך דורשות ניהול מתכלל״

ביום שני שעבר נפתח בזום חגיגי קורס ניהול מערכות חינוך לגיל הרך. הקורס הוא יוזמה משותפת של ״המכון הישראלי לגיל הרך״ במכללה לחינוך אורנים ושל רשת הגן הקיבוצי בתנועה הקיבוצית. המשתתפות ילמדו יום בשבוע למשך שנתיים. הקורס מוכר על ידי אגף מעונות יום במשרד העבודה והרווחה, ומקווים שבעתיד יוכר גם על ידי משרד החינוך
צילום: נאוה פלדמן
צילום: נאוה פלדמן

את המכון מנהלת ד״ר אורית דרור, אחת ממובילות המאבק המתמשך מול הממשלה להכרה ולקיחת אחריות על מעונות היום. ״היתרון הגדול בשיתוף הפעולה עם רשת הגן הקיבוצי הוא בחשיבה מזוויות שונות, בגיוס סטודנטיות איכותיות, בהיצע מרצים מגוון ומומחה בתחומו. תהליך העבודה עם הגן הקיבוצי היה פורה, מקצועי ורציני, ממש סיעור מוחות מתמשך״, אומרת דרור.

הנשים שמאחורי הקורס. עם כיוון השעון: אורית דרוד, נעה צור ברוש, שלומית צימרינג ודפנה אפרתי
הנשים שמאחורי הקורס. עם כיוון השעון: אורית דרור,
נעה צור ברוש, שלומית צימרינג ודפנה אפרתי.

את הקורס עצמו מנהלת דפנה אפרתי מקיבוץ משמר העמק. הקורס מבוסס על ערכים כגון מקצועיות, מנהיגות, שיתופי פעולה, לקיחת אחריות חברתית ויכולת לעשות אינטגרציה בין התחומים הרבים שבאחריותה של כל מנהלת מערכת גיל רך ישובית. 

״אנחנו בתנועה הקיבוצית שואפים למצויינות של כל ממלא תפקיד. היה ברור לנו שחשוב לתת את ההכשרה המקצועית ביותר למנהלות הגיל הרך וגם לפתוח להן את אופק הקריירה. היה אך טבעי מבחינתנו לפנות לאורנים, אבל גילינו ששיתוף הפעולה ורמת המקצועיות הם מעל ומעבר לציפיות שלנו. מאוד מרגש לפתוח קורס כזה שתוכנן ברמה הגבוהה ביותר ועם סטודנטיות שמאד הרשימו אותנו בראיונות הקבלה, וזוהי רק ההתחלה!״, אומרת שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית. 

״ניהול מערכת חינוך גיל רך הוא אחד התפקידים הקשים ביותר שדורשים מקצועיות רב תחומית מעמיקה. לצערי המדינה לא מכירה בתפקיד הזה, אך אני חושבת שזו האחריות של כולנו, הארגונים, האקדמיה, הרשויות והורים לעורר מודעות לחשיבות התפקיד כחלק מכל מערכת חינוך. בדיוק כמו שיש מנהל בית ספר, או מנהל חטיבה, גם מסגרות הגיל הרך דורשות ניהול מתכלל״, אומרת נועה צור ברוש, מנהלת הגן הקיבוצי. ״מטרת הקורס הוא לספק פרספקטיבה מערכתית, התפתחותית וחינוכית המתייחסת לכלל המעגלים הסובבים את הפעוט וילד מלידה ועד סוף גן חובה. עלינו  לבסס שינוי תפיסתי במדינה הזו שאסור לפזר אותנו בין המשרדים השונים, וכך לחזק את הרצף החינוכי בגיל הרך. לא צריך  לאפשר לפוליטיקה לשחק מונופול עם עתידם של ילדינו. 
חינוך וטיפול בגיל הרך הוא השלב החשוב ביותר, שמשפיע לא רק על עתידו של הפעוט עצמו, אלא על עתידה של כל קהילה וכמובן כך גם על המדינה כולה." 

את סיום היום הראשון של הלימודים סיכמה הסטודנטית חגית בן - פרץ, מנהלת הגיל הרך במושב בית שערים שבמועצה האזורית עמק יזרעאל: ״היה יום חגיגי אתמול, הרבה התרגשות, ותחושת חוסר הוודאות התחלפה במהרה בתחושה נעימה ומרגיעה. היה מעניין ונעים להכיר את הצוות והעמיתות. הלמידה בזום מאתגרת, אך להפתעתי הזמן חלף במהירות, אז כנראה שנהנתי. סדנת ההיכרות היתה מצוינת, סיפקה הזדמנות להכרות אישית מאוד עם חברה או שתיים בכל פעם. הסדנא הועברה בצורה מגוונת ויצירתית. מחכה למפגש הבא.״

 

הוספת תגובה חדשה