דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בהצדעה: מוקירים תודה ומלאי הערכה לקצינים ולקצינות

התנועה הקיבוצית העניקה השבוע, בפעם השלישית, תעודות הצטיינות והערכה ל-14 קצינים וקצינות חברי קיבוצים המשרתים בקבע בצה"ל ובכוחות הביטחון. התעודות מחולקות לקצינים מצטיינים כחלק מהתוכנית הקרויה ע"ש הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל דן שומרון ז"ל, ומטרתה - עידוד חברי הקיבוצים לשירות קבע משמעותי ממושך.
יאיר אור בטקס דן שומרון
אל"מ יאיר אור שבירך בטקס בשם מקבלי תעודות ההוקרה, מקבל את תעודתו

האירוע התקיים באתר "יד לשריון" בטקס חגיגי, בניצוחה של נוקי גולדפישר, ראשת מחלקת ביטחון בתנועה שעומדת בראש הפרויקט, בהפקתה של ריקי רז ממטה התרבות ובסיועה של נועה יפת מלשכת מזכ"ל התנועה. האירוע כלל סיור באתר, הרמת כוסית לכבוד חג הפסח וטקס הוקרה במעמד מנכ"ל עמותת יד לשריון – תא"ל במיל' עו"ד חנן ברנשטיין, בני המשפחות של הקצינים המצטיינים, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ופעילי התנועה.

שמותיהם ופרטיהם של מרבית הקצינות והקצינים אסורים בפרסום בשל תפקידם ובשל סיווגם הביטחוני, לכן לא יובאו השמות, אך כל אחד מהם עושה חיל בתפקידו ומהווה גאווה רבה לקיבוצו ולתנועה הקיבוצית בכלל.

פתחה את האירוע מנהלת מחלקת הביטחון, נוקי גולדפישר שבירכה את הקצינים ואמרה: "אתם, בלי להרגיש, הפכתם לנציגים הכי אוטנטיים של התנועה, השליחים בעמדות הפיקוד וההובלה, המפקדים שמסייעים לשימור החוסן הלאומי של כולנו כאן במדינה". בנוסף סיפרה על השותפות המיוחדת שנרקמת בימים אלו עם חיל השריון ובשלה נערך הטקס באתר המורשת: "בתנועה הקיבוצית אנחנו מחפשים באופן תמידי את חלונות ההזדמנות להשפעה ומעורבות. נוכח המוטיבציה הנמוכה בגיוס לשריון- ומאידך, ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, חשבנו שזה יכול להיות יעד  מאתגר לבני הנוער שלנו שמחפשים את השרות המיטבי. במסגרת החיבור לחייל ולמורשתו, בחרנו השנה לציין את טקס ההוקרה באתר זה שמוצגים בו אמנם מרכבות הפלדה אבל רוח האדם ודמותו של המפקד מרחפת מפעמת ונוכחת כגורם המשפיע בכל מצב ובכל זמן".

תא"ל במיל' עו"ד חנן ברנשטיין, מנכ"ל עמותת יד לשריון, בירך אף הוא וסיפר על האתר "יד לשריון": "אנחנו מנסים בכל כוחנו להכניס למקום הזה הרבה חיים בפעילויות מגוונות ולא לעסוק רק בזיכרון. אנחנו משוכנעים שאת הזיכרון יזכרו בצורה טובה יותר אם יכירו ויוקירו את החיים". 

בשם מקבלי תעודות ההוקרה בירך אל"מ יאיר אור, ראש תח"ש ומח"ט חטיבה 4, שהודה לתנועה הקיבוצית ואמר: "אותם ערכים של אהבת המולדת, אהבת העם והמדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית, הקרבה אישית לטובת הכלל, הם כולם הערכים שגדלנו עליהם, הם אלו שבעבר הביאו אותנו בתנועה הקיבוצית להשפיע על החברה והמדינה, והם אלו שיעמדו לנו גם בעתיד, הגם שהם נפקדים היום מהשיח הציבורי ומחייבים פעולה אקטיבית. לכן אנחנו כאן, ההבנה הזו ברורה לכל היושבים בחדר ומתורגמת למעשים בעזרת המיזם ע"ש דן שומרון. לכן החשיבות שאנו מוצאים גם בלהגיע לנערים ולהשפיע על עתידם, עתיד כולנו".

מזכ"ל התנועה ניר מאיר הודה לקצינות ולקצינים על שירותם למען מדינת ישראל ואמר: "כמזכ"ל התנועה הקיבוצית, וכסגן אלוף משוחרר ממילואים אני מבין את המשא הנוסף שאתם עומסים על שכמכם בהחלטתכם להמשיך ולשרת. אנחנו גאים ומתברכים בכם ואני מבטיח - התנועה הקיבוצית תמשיך ותעודד אתכם ואת כל בנות ובני קיבוצים שיבחרו להמשיך בשירות משמעותי בצה"ל, אנחנו צריכים אתכם שם".

כל מקבלי תעודות ההוקרה שולבו במהלך השנה האחרונה בפעילויות שונות שארגנה התנועה הקיבוצית בנושאים הקשורים לחברה הישראלית ולעידוד השירות המשמעותי בקרב בני נוער המועמדים לשירות ביטחון.

הוספת תגובה חדשה