דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בין פורים לפסח - יום האשה הבינ"ל בתקופת הקורונה

טור מיוחד של הילית בן-צבי ליום האישה הבינ"ל: "אנחנו רגע לאחר פורים ומעט לפני פסח בברכה שלי  השנה, הייתי רוצה להתעכב על שתי נשים חזקות שחשוב להשמיע את קולן אסתר ומרים"
בין פורים לפסח - יום האשה הבינ"ל בתקופת הקורונה
צילום: שאטרסטוק

על רקע תקופה פטריאכלית מובהקת אי אפשר להתעלם מהגיבורה הראשית במגילה, אסתר – מלכת פרס אשתו של מלך גוי בממלכה זרה משם היא מנהלת את פעילותה הציבורית.

מרים הנביאה, גם היא תושבת ארץ זרה, מנהיגה את העם היהודי בלבד המהווה את זירת פעילותה בעוד את המשא ומתן הדיפלומטי לשחרור העם מנהלים אחיה משה ואהרון, מרים  כמגשרת, ממלאת תפקידי מפתח בביטול גזרות פרעה להריגת התינוקות הזכרים ובכללם הצלת משה מטביעה.

מרים מתגלה כמנהיגה יוזמת ואנרגטית מבטן ומלידה בעלת אחריות לאומית תחילה כדמות סתרים ואחר כך כמנהיגה מובילה בשירת הים ובמדבר. אסתר לעומתה , הפנימה יפה את ההבניה החברתית וההסללה מתחילת כדמות פאסיבית שקטה ממושמעת וצנועה ורק בהמשך לאחר שיעור ממרדכי היא מבינה שמנהיגות זו זכות ונוטלת את עמדת הפיקוד לידיה.

שתי נשים שבזכותן נגאל עם.

את הנשים החזקות המובילות במקצועיות אנו פוגשים גם היום, נשים שלא האגו ו"הכסא" מובילים אותן  נשים שלנגד עיניהן טובת העם, טובת האזרחים  וביטחונם .

נשים, שקבלת ההחלטות אצלן נעשית בזהירות, במתינות תוך התייעצות מקצועית, תוך שילוב ערכים ואחריות.

 מאחלת לנו שנראה יותר ויותר מנהיגות והנהגות כאלה גם אצלנו, צנועות, מחושבות, בטוחות בעצמן. הנהגות החלטיות המאמצות כישורים הנחשבים כביכול כ"נשיים" אשר אחרי הכל, הוכיחו הצלחה רבה בימים אלה, היכן שהפוטנציאל הנשי מכובד וממומש.

ימי הקורונה פגעו מצד אחד, במידה רבה יותר בנשים מאשר בגברים. אך יחד עם זאת, הדגימו והבהירו את היתרונות הקיימים במנהיגות נשית, בהנהגה שיווויונית ובטוחה בעצמה.

הוספת תגובה חדשה