דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ביקור אחרון ופרידה

ניר מאיר מסיים השבוע את תפקידו כמזכ"ל התנועה, והגיע לפני כן לביקור בנחל עוז, שם אמר "אירועי השבת השחורה, שברו את ליבי. הקפדתי לשוב ולבקר בקהילות שנפגעו באופן אנוש כל כך, ואני מאמין כי שיקומם הוא מבחן עליון לליאור שמחה ולפעילי וקיבוצי התנועה הקיבוצית"
נחל עוז. אתגר שיקום הקיבוצים
נחל עוז. אתגר שיקום הקיבוצים

כחלק ממסע הפרידה שלו מקיבוצי הגדר בעוטף, ביקר ניר מאיר ביום ראשון בקיבוץ נחל עוז. לסיור נילווה גם פנחס ולרשטיין, שהיה בשנת 2015 תושב נחל עוז. לניר קשר חם עם קיבוצי הגדר בעוטף, קשר שהחל עת נקרא לסייע לשיקומו של נחל-עוז בשנת 1999 ונמשך עם מינוי כיו"ר בקיבוצים ניר-עם, זיקים, כפר עזה ועלומים. בשנותיו בק.מ.ה, פעלה החברה ברוב הקיבוצים הללו, ובכל שנותיו כמזכ"ל התנועה הקיבוצית, הקפידו פעילי התנועה להגיע לקיבוצים הללו בכל אחד מסבבי הלחימה.

את הסיור הוביל חבר הקיבוץ העיתונאי אמיר תיבון אשר תאר את הקורות אותו ואת משפחתו ב'שבת השחורה'. לסיום נפגש מאיר עם מורן פרייבך, רכז גידולי השדה בנחל עוז, אשר תאר את התסכול מאבדן יבולים, את האכזבה מהקושי לחדש ציוד שנגנב, ובצד זאת הנחישות לזרוע מחדש את כל שטחי העיבוד של הקיבוץ, למרות הקשיים הלא מבוטלים הניצבים בפניו.

מזכ"ל התנועה היוצא הביע את התרשמותו הרבה מן הנחישות שבאה לידי ביטוי בדבריו של מורן, והבטיח להביא את תחושת התסכול בפני משה אדרי ומינהלת תקומה. "אירועי השבת השחורה, שברו את ליבי", אומר ניר מאיר, ומוסיף "הקפדתי לשוב ולבקר בקהילות שנפגעו באופן אנוש כל כך, ואני מאמין כי שיקומם הוא מבחן עליון למזכ"ל הנכנס ליאור שמחה ולפעילי וקיבוצי התנועה הקיבוצית".

הוספת תגובה חדשה