דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בית טרומפלדור מזמין אתכם ואתכן לביקור ואירוח עם ערך מוסף

בבית טרומפלדור שבקיבוץ תל יוסף מזמינים את הציבור לתערוכה "טוב לחיות" על מורשתו ודמותו מעוררת ההשראה של יוסף טרומפלדור, שמציגה את שורשי ראשית ההתיישבות בכלל ובתל יוסף בפרט
בית טרומפלדור. צילום: שגיא מורן
בית טרומפלדור. צילום: שגיא מורן

קיבוץ תל יוסף בעמק חרוד קרוי על שמו של יוסף טרומפלדור, מייסד גדוד נהגי הפרדות במלחמת העולם הראשונה ומראשי תנועת החלוץ ברוסיה, שנפל בשנת 1920 בקרב על תל חי. הקיבוץ הוקם בשנת 1921 ו-34 שנים לאחר מכן (1955) נחנך “בית טרומפלדור” שתוכנן על ידי האדריכל שמואל ביקלס. לאורך השנים עמד הבניין סגור ללא שימוש והיה מוגדר לשימור, אך לפני כשנה וחצי, לקראת חגיגות ה-100 של הקיבוץ, החליטו וותיקי הקיבוץ להקים תערוכה שכולה מדברת על החוויה מימי ראשית ההתיישבות, ובקיבוץ תל יוסף בפרט.

דמותו המיתולוגית של יוסף טרומפלדור מוכרת לכולם, כמעט. סיפור חייו חוצה תקופות, יבשות ומלחמות. הוא היה ציוני, סוציאליסט שראה בעיני רוחו ופעל בכל כוחו למימוש רעיון יישוב הארץ בקיבוצים גדולים, שיתופיים. "מורשתו ושליחותו מתקיימות הלכה למעשה בקיבוצים ומסגרות משיקות בכל רחבי הארץ", אומרים אנשי בית טרומפלדור, שם רואים חשיבות "להחזיר את טרומפלדור ודמותו המעוררת השראה לתנועת ההתיישבות השיתופית", ומזמינים את כולנו לבקר במקום במהלך השנה.  

בקומת הקרקע של הבניין שוחזר סיפור שורשי המקום - החל מיוסף טרומפלדור, אירועים ותחנות בחייו כגון שירותו בצבא הצאר, נפילתו בשבי היפנים, הקמת תנועת “החלוץ” ברוסיה, גדוד נהגי הפרדות ונפילתו בקרב תל חי. באולם השני נמצא ארכיון הקיבוץ ופינת הנצחה לחברי הקיבוץ, תצוגת כלי הנשיפה של תזמורת הקיבוץ, סניף “הפועל” ומפעל “חן” להעסקת וותיקי הקיבוץ שהיה פורץ דרך בתנועה הקיבוצית. ובאולם העליון תערוכת מחווה לימי ראשית ההתיישבות בכלל ובקיבוץ תל יוסף בפרט. בתערוכה הצליחו חברי הקיבוץ לשחזר פיסות חיים אותנטיות מימיו הראשונים של הקיבוץ: חדר האוכל, בתי הילדים, המקלחת המשותפת, חדר ההורים, ענפי המשק ועוד.

הכניסה לתערוכה היא בתשלום (צנוע) בכל ימות השבוע. בימים שישי ושבת פתוח הבית בין השעות 11 ל-13 ובשאר ימות השבוע, לקבוצות ובודדים, בתיאום מראש מול שוקי שפרן, בנייד: 052-8511372. להגעה יש לכתוב בוויז: בית טרומפלדור תל יוסף. מוזמנים לעקוב אחר עדכונים בעמוד הפייסבוק של בית טרומפלדור.

הוספת תגובה חדשה