דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בית של ערבות הדדית: מערך החירום של התנועה הקיבוצית

אתר מערך החירום של התנועה הקיבוצית הוקם במטרה לתכלל בצורה מרוכזת את כלל עבודת מערכי החירום בכלל התחומים הפועלים מאז פרוץ המלחמה
בית של ערבות הדדית: מערך החירום של התנועה הקיבוצית

מייד עם תחילת מתקפת הטרור הרצחנית בנגב המערבי, הוקם מחדש מוקד החירום התנועתי והמגזר הקיבוצי התגייס ביתר שאת לעזור לאחינו ואחיותינו שעברו את התופת. המוקד ריכז ומרכז את כלל צרכי הפינוי:

1. אירוח בקיבוצי העורף: עד היום יותר מ-100 קיבוצים מארחים כ- 40,000 מפונים מקיבוצים, יישובים מושבים וערים. אל תושבי הנגב המערבי נוספו לאירוח בקיבוצי העורף גם קיבוצי הצפון.
2. סיוע ותמיכה נפשית לנפגעים: חיבור אנשי המקצוע מהתחום לבין הנפגעים תוך קשיבות מלאה לצרכים המשתנים ע"י חיבור לשטח.
3. ציוד: ריכוז כלל בקשות תרומות ואיסוף הציוד הנדרש למפונים שפונו עם הבגדים שעל גופם. המוקד מרכז את כלל גיוס הציוד מהרמה הבסיסית (ביגוד, הנעלה וכו') דרך ציוד מחשוב ואלקטרוניקה ועד לגיוס רכבים.

לפנייה למוקד: moked@tkz.co.il / 09-9755016

לאחר שבוע, ומתוך כוונה לתת מענה ועזרה רחבים ככל הניתן עד שהמדינה תיקח אליה את המושכות והאחריות, הוקם אתר מערך החירום של התנועה הקיבוצית במטרה לתכלל בצורה מרוכזת את כלל עבודת מערכי החירום בכלל התחומים הפועלים מאז פרוץ המלחמה. המכלולים השונים עובדים בקשר ישיר עם הקהילות המפונות מצפון ומדרום , מול רשויות המדינה והמועצות האזוריות ובקשיבות מלאה לצרכים העולים מהשטח. אתר זה מרכז את כלל הצרכים והפרויקטים היזומים שמקודמים בשיתוף התנועה ברחבי הארץ ובו תוכלו למצוא את פרטי מוקד החירום, טפסי ריכוז מתנדבים ועדכונים שוטפים על הצרכים ועל העשייה.

לחצו כאן למעבר לאתר מערך החירום של התנועה הקיבוצית

תחת האתר ניתן למצוא:

ליווי הלוויות והקבורה של התנועה הקיבוצית: מסייע בארגון הלוויות והשבעות של קיבוצי הנגב המערבי, ובעמוד שלו ניתן למצוא שאלון להכנת מעמד הלוויה והשבעה, טופס הכנת לוויה והגדרת צרכים נדרשים למלווה המשפחה, מסמך הנחיות קבורה לחללים אזרחיים מיישובי הנגב המערבי ותוכן אפשרי לטקסי לוויה ואבלות של מכון 'שיטים'.

בריאות: טיפול במתן מענים ופתרונות לסיוע נפשי, צרכי בריאות וסיעוד טיפול בבקשות מיוחדות בתחום וניהול מעקב הקשר מול הפצועים. המכלול מרכז את המענה הראשוני והזמני במרפאות הייעודיות שהוקמו במתחמי הפינוי השונים, אל מול קופות החולים ובמציאת פתרונות למענה בריאותי בקיבוצים המארחים בעקבות העומס הגדול. בנוסף, המערך מציע מציאת פתרונות סיעודיים למפונים אשר זקוקים למסגרת סיעודית חלופית וביקורי פצועים. בעמוד ניתן למצוא מידע אודות זכאויות ושירותים רפואיים בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".

חינוך: מכלול החינוך מלווה את הקיבוצים המפונים במתן מענה ליצירת מענה חינוכי קהילתי התואמים את המצב המשתנה והצרכים הייחודיים, תומכים בהקמת צוותי ומתחמי חינוך במקומות האירוח. מהווה כתובת להיערכות בטווחי הזמן השונים תוך מתן דגש וחשיבות רבה להובלה עצמית של הקיבוץ. בעמוד ניתן למצוא מסמך שמסייע בשאלה כיצד להסביר לילדים על מלחמה, מסמך אודות מענה חינוכי במרחב קהילתי זמני ועדכון חשוב ממחלקת שנת השירות.

קהילה: המכלול מייצר קשר הדוק ושוטף עם קיבוצי הנגב המערבי באמצעות תשתית שנבנתה ומייצרת קשר אישי וצמוד עם כל קיבוץ במקום הפינוי שלו על מנת לתת את מירב המענים לכל הצרכים שעולים (הקצאת רכבים להתניידות, הנגשת שירותי המדינה אל מקומות הפינוי ועוד צרכים רבים נוספים).העבודה נעשית בצמוד ובשיתוף פעולה מלא עם תנועת הקיבוץ הדתי. כמו כן, קשר עם הקיבוצים והמועצות האזוריות שפונו מהצפון על מנת לוודא שכל הצרכים נענים. בעמוד ניתן למצוא מודל לביסוס המערך הקהילתי בעת חירום.

מתנדבים וסיוע: מערך המתנדבים והסיוע עוסק בריכוז צרכים של קיבוצי העוטף והצפון וכולל:

  • גיוס תורמים: מחברות ועסקים ועד אנשים בודדים - בהתאם לצרכים בשטח.
  • ניהול וריכוז פרטי התרומות שמתקבלות.
  • חיבור התרומות לשטח וטיפול בשינוע.
  • עבודה מול מרלו"ג התנועה הקיבוצית: חיבור לתורמים וצרכים עתידיים.

בימים אלו מערך הסיוע ממיין את כל הציוד אשר נתרם ודואג לשינועו בהתאם לצרכי השטח ונערך לקליטת קיבוצי הצפון ולמענה לצרכיהם. בימים אלה מוקם המרכז הלוגיסטי של התנועה הקיבוצית בסיוע קרן 'חבצלת', ארגון 'גרנות' ואיגוד התעשייה הקיבוצית.

כלכלי: המכלול הכלכלי פועל מול רשויות המס לביצוע תשלומי הפיצוי ולהגדלתם לסכומי המקסימום לתושבים שפונו, במקביל פועלים מול בנק ישראל לצורך דחיית תשלומי הלוואות ומשכנתאות לתושבי העוטף. בנוסף, מקיים המכלול קשר רציף מול רשות החשמל לצורך המשך הזרמת סולר לישובי שנפגעו עד להסדרת רשת החשמל בכל הישובים. כמו כן, אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית בשיתוף המחלקה המשפטית בוחנים מתן פתרון לפינוי הקהילות לקיבוצים קולטים, לשלב הביניים ובהתאם לצרכיהם. בעמוד ניתן למצוא הודעת דוברות רשות מקרקעי ישראל מתאריך 18.10.23, מתווה מקיף של בנק ישראל שאומץ על ידי הבנקים לסיוע ללקוחות בהתמודדות עם השלכות מלחמת "חרבות הברזל", קישור לרשויות המס וטיוטת הסכם בדבר מתן מענק אכלוס עצמאי לתושבים שפונו מבתיהם.

חקלאות: ריכוז ותכלול צרכי החקלאות מהשטח בקיבוצים המפונים תוך תכלול הבקשות והקמת מערך מתנדבים לביצוע המשימות. עד היום גויסו מעל 400 מתנדבים מכל הארץ עם מומחיות בתחום החקלאות (גד"ש, מטע, רפתות ולול ) על מנת לתת מענה לצרכי החקלאות ביישובי קו העימות (מדרום ומצפון) ובשיתוף עם גופים נוספים אנו מבצעים בימים אלה את החיבורים בין המתנדבים לשטח.

תרומות: מזכירות התנועה הקיבוצית החליטה על הקמת קרן מיוחדת לצורך סיוע לקיבוצי הגדר שנפגעו בהתקפת הטרור האכזרית. כל התרומות יועברו במלואן לקיבוצים על פי תעדוף וראיה כוללת של הצרכים. התנועה הקיבוצית מתחייבת לא להשתמש בכסף לצרכי המנגנון אלא רק להעבירו לקיבוצים. התרומות ישמשו עבור: ציוד קיום בסיסי: ביגוד, שמיכות, מגבות, דברי היגיינה, תמ"ל ועוד. חוסן קהילתי ומשפחתי: אנשי ונשות טיפול ממגוון שדות המקצוע, תכניות חינוכיות,  ועוד. ארגון, שינוע ועזרה לוגיסטית בגיוס תרומות פיזיות ומקומות לינה. צרכים נוספים שיעלו מהשטח.

הפוגות: טיפול בפניות לקבלת הפוגות בתחומי התרבות והחינוך וריכוז הצעות הסיוע בתחום זה תוך הקשבה והתאמת הפעילויות לדרישות ולשטח.

דוברות: ריכוז ההודעות התקשורתיות וקידום מתן מענה לצרכים באמצעות כלי התקשורת ודברור.

היום שאחרי: לצד מערך החירום, מתוך השבר והכאב, התנועה מקדמת ביחד עם המנהלת הממשלתית, נציגי היישובים והמועצות האזוריות את החשיבה האסטרטגית״ליום שאחרי״ לבנייה מחדש של התשתית הקיבוצית המפוארת בקיבוצי ויישובי הנגב המערבי. כי אנחנו כאן כדי להישאר.

הוספת תגובה חדשה