דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בתנועה קדימה: מנכ"לית התנועה החדשה בראיון ראשון

בראיון לנחמן גלבוע ב"זמן קיבוץ" פורסת נטע קדם-שוורץ מקיבוץ את עברון את משנתה (הראשונית) על תפקידה שלה ותפקיד התנועה בימים אלו. "בקורס מנהלי הקהילה של התנועה הקיבוצית מצאתי שפה משותפת עם קבוצה צעירה יחסית, בני גילי, שדוברת את השפה שלי, מאמינה בעולם הערכים שלי, ומחזירה אותי בהרבה מובנים עוד פנימה אל תוך הבית"
בתנועה קדימה. מנכ"לית התנועה בראיון ראשון.

התפקיד הניהולי הראשון של קדם שוורץ היה ניהול מערכת הבריאות והרווחה בעברון. זה היה ב-2012 כשהייתה בת 34. המנהלת הקודמת של מערכת הבריאות והרווחה בקיבוץ פרשה לגמלאות, וביקשה מנטע להחליף אותה. "בהתחלה התלבטתי אם לעשות תפקיד ניהולי ועוד בבית", היא מספרת, "ובסוף החלטתי לקפוץ למים ולקחת את התפקיד". במהלך חמש השנים בתפקיד זה, היא הובילה יחד עם הצוות שינויים במבנה הארגוני, יצירת תקנונים והסדרים שונים ומיזמים חברתיים וקהילתיים. "בחמש השנים שבהן מילאתי את התפקיד, קרה לי דבר מופלא של חזרה אל תוך הקהילה שלי. חזרתי להאמין בחיים המשותפים האלו, חיי הקהילה. אחר כך היה ברור לי לגמרי שאני רוצה להמשיך לעשות למען ביתי, וניהול הקהילה היה דרך מאד טבעית לי להמשיך הלאה. עברתי את הקורס של מנהלי ומנהלות קהילה של התנועה הקיבוצית, ומצאתי שם שפה משותפת עם קבוצה צעירה יחסית, בני גילי, שדוברת את השפה שלי, מאמינה בעולם הערכים שלי, ומחזירה אותי בהרבה מובנים עוד פנימה אל תוך הבית".

לאחר שצברה ידע בתחום הניהולי, שכלל התמחות בניהול מערכות בריאות, קורסי דירקטורים, מסלול לניהול מתקדם לנשים בכירות במגזר הציבורי והפוליטי, קורס מנהלי ומנהלות קהילה ומזכירי ומזכירות קיבוץ ולימודים בבית הספר למנכ"ליות העתיד של התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וסופרסונס, הציעה קדם שוורץ את עצמה לתפקיד מנכ"לית התנועה הקיבוצית במקומה של הדס דניאלי ילין שעברה לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה.

לאחר שנבחרה אמרה קדם שוורץ שתפקידה המרכזי של מנכ"לית התנועה הקיבוצית, לתפיסתה, הינו להוביל את ביצוע המדיניות של התנועה כפי שהיא נקבעת על ידי מועצת התנועה והנהגתה ולשים דגש על עשייה בשלושה מישורים: הראשון, פנימה - חיזוק התנועה כגורם מקצועי מייעץ מלווה לממלאי תפקידים בקיבוצים. השני, החוצה - חיזוק התנועה כגוף המייצג את כלל הקיבוצים ומקדם את מטרותיהם מול מוסדות המדינה. השלישי, התנועה הקיבוצית כמנוע ערכי למעורבות בחברה הישראלית - חיזוק הפעילות התנועתית המעודדת את חברות וחברי הקיבוצים בנותיהם ובניהם למעורבות חברתית בישראל בהתאם לעולם הערכים של התנועה. "שאלת הרלבנטיות של התנועה", היא מוסיפה, "היא לדעתי שאלה שכל ארגון שרוצה להתקיים שואל את עצמו בכל תקופה, וכיום הרלבנטיות הזו על פי התפיסה שלי וגם של ניר מאיר והדס דניאלי ילין עוסקת בשלושת המישורים האלו שעליהם דיברתי".

לחצו כאן לקריאת הראיון המלא באתר "זמן קיבוץ"

הוספת תגובה חדשה