דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

גם השינשינים זוכרים את הנופלים ולומדים על מורשתם

המסורת שהחלה לפני שש שנים התקיימה גם השנה, ולטקס ההתייחדות באנדרטת הקיבוצים קדם יום מורשת לכ-300 מתנדבים מכ-30 קומונות שנת השירות של התנועה הקיבוצית הפזורות בכל הארץ. בסיומו של היום זכו השינשינים לקחת חלק ולהשתתף בטקס עצמו
גם השינשינים זוכרים את הנופלים ולומדים על מורשתם
אורי אליהו, אביו של פז ז"ל, משוחח עם השינישינים
אורי אליהו, אביו של פז ז"ל, משוחח
עם השינישינים

לאחר שבשנה שעברה התקיים יום המורשת באופן מצומצם וכלל כ-50 שינשינים בלבד, בעקבות מגבלות הקורונה, השנה הוא חזר להיות כבעבר אך עם חידוש אחד: במקום להתפצל לשלושה אתרי הנצחה לבנים שהתנדבו לשנת שירות לפני שירותם הצבאי ונפלו במהלכו, התקיימו המפגשים עם המשפחות השכולות בתיכון מגידו. המטרה של שילוב השינשינים ביום המורשת לזכר חללי התנועה היא לחזק את תחושת השליחות והאחריות שלהם כלפי החברה שלנו, כצעירים העומדים בפני גיוסם לצבא. היציאה לשירות משמעותי, בו הם מייצגים את הערכים עליהן מבוססת שנת השירות: נתינה, אחריות, מוסריות ועוד, עשויה להביא לשינוי אמיתי בכל מקום אליו יגיעו במסגרת שירותם הצבאי וגם לאחר מכן, בחייהם האזרחיים. 

המשפחות - משפחתו של מורן כהן ז"ל מאשדות יעקב איחוד, משפחתו של תום כיתאין ז"ל מנווה שלום ומשפחתו של פז אליהו ז"ל מעברון - סיפרו לשינשינים את סיפורן האישי ומתוכו שוחחו על ערכים, על מנהיגות ועל תרומה ועשייה חברתית. סגן פז אליהו ז"ל התנדב בכפר הילדים נרדים בערד ונפל במבצע "צוק איתן" במסגרת שירותו כקצין בפלוגת ההנדסה של חטיבת הצנחנים, סמ"ר מורן כהן ז"ל התנדב בכפר הנוער נווה הדסה ונפל במלחמת לבנון השנייה בעת ששירת כלוחם וחובש בסיירת צנחנים וסמ"ר תום כיתאין ז"ל התנדב לשנת שירות בשומר הצעיר ונפל באסון המסוקים בעת ששירת כמפקד בפלוגת ההנדסה של חטיבת הנח"ל.

מעגלי שיח לעיבוד המפגש עם המשפחות השכולות
מעגלי שיח לעיבוד המפגש עם
המשפחות השכולות

לאחר מכן קיימו השינשינים מעגלי שיח לעיבוד המפגש, ובהמשך שמעו הרצאות בנושא מנהיגות ואחריות מפיהם של סתיו גיל (ראש תחום מנהיגות ב"אחריי", ולשעבר ראש מכינת "בארי"), האלוף במיל' יצחק בריק וח"כ עמר בר-לב. בסיום השתתפו בטקס המרכזי באנדרטת הקיבוצים

ליום זה קדם מפגש הכנה בקומונות ובהמשך יתקיימו מפגשי עיבוד וסיכום. מטרת מפגשים אלו היא לאפשר לשינשינים להפיק מהיום את המיטב ולעבד את חוויותיהם ותובנותיהם ממנו.

לירז ברנד, מנהל מחלקת שנת השירות בתנועה הקיבוצית, סיכם את יום המורשת: "במפגשים הורגשה התחושה שהשינשינים מבינים את חשיבות היום ומעריכים את הזכות לקחת בו חלק משמעותי. אני מודה למשפחות השכולות שהגיעו גם השנה במיוחד כדי לספר על בניהן שנפלו, עבורנו זוהי זכות. תקוותנו היא שביום זה השינשינים יכירו לעומק את מורשתם של חללי התנועה הקיבוצית ויצאו ממנו בתחושת שליחות ואחריות כלפיי החברה שלנו".

הוספת תגובה חדשה