דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

החל ייצור שמיכות כבדות שיקלו על הטראומה של נפגעי 7 באוקטובר

פרויקט חדש מבית היוצר של המרכז הלוגיסטי התנועתי: ייצור ותפירת 1000 "שמיכות כבדות" ומרגיעות, עבור נפגעי טבח 7 באוקטובר, הסובלים מטראומה. וקרמיקאיות יישובי "יואב" הכינו מארזי אבנים צבעוניות עבור משפחות נפגעי הטבח והמלחמה
חותכים בדים לשמיכות. מחפשים נחמה מהטראומה
חותכים בדים לשמיכות. מחפשים נחמה מהטראומה

השבוע החלו במרכז הלוגיסטי התנועתי הממוקם במתחם "גרנות" בפרויקט רחב היקף נוסף לעזרת נפגעי השבעה באוקטובר -  תפירת 1000 "שמיכות כובד", וחלוקתן לנפגעי מתקפת הטרור הסובלים מפוסט-טראומה. החלוקה תיעשה על פי רשימות של מחלקות רווחה ברשויות המקומיות. משקלה של "שמיכה כבדה" נע בין 6-9 ק"ג ומשתמשים בה כבר במספר מוקדי עימות בעולם, שם נדרש לתמוך רגשית בנפגעי טראומה. היכולות של השמיכה הייחודית הן לחבק ולהוסיף לתחושת הביטחון והרוגע לקראת השינה ובמהלכה. ההורמונים הנוצרים מהמגע העמוק והעדין מרגיעים את הנפש והגוף ומייצרים ביטחון שכל כך נחוצים לנפגעי פוסט-טראומה.

שיר גורן מנהלת היחידה התנועתית למעורבות חברתית, מדווחת כי "בימים האחרונים נאספו כל החומרים שמהם מורכבת השמיכה והתפירה תתבצע בחמש מתפרות קיבוציות שגייסנו ובעוד מספר מוקדים בערים ובדירות פרטיות. בסך הכול יתפרו את השמיכות יותר ממאה תופרות במהלך השבועיים הקרובים. הלוגיסטיקה כוללת מאות מטרים של בדים ומאות שקי חומר למילוי השמיכות, המקנה לה את המשקל והופך אותה ל"כבדה". כל ההכנות נעשו במרכז הלוגיסטי התנועתי בשיתוף פעולה מלא עם עמותת Tom, ובעזרת המתנדבים מסורים שמגיעים לעזור במרלו"ג בהכנת החומרים ובהעמסתם על כלי הרכב שייקחו אותם אל התופרות.ים. הכול כדי שמאות נפגעי הטראומה יקבלו כמה שיותר מהר את השמיכה, בתקווה שתצליח לעזור מעט ולהקל על הכאב הנפשי המלווה אותם בחודשים האחרונים".

פרויקט נוסף שמתבצע בימים אלה במרכז הלוגיסטי נקרא "יש אבנים עם לב אדם", ובמרכזו אלפי אבנים יפות וצבעוניות שהוכנו על ידי קרמיקאיות מיישובי המועצה האזורית יואב ונארזו עבור 1,400 משפחות ששכלו בן או בת משפחה בשבעה באוקטובר. כל משפחה תקבל מארז של 18 אבנים בצורת לב, והן יונחו על הקבר של בן.ת המשפחה. "מדובר במבצע מורכב לביצוע, ואנחנו לקחנו אחריות על תיאום ושינוע המארז אל המשפחות", מוסיפה שיר.

הוספת תגובה חדשה