דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המחזור הראשון של תכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי" הסתיים בהצלחה

מחזור ראשון של תוכנית "שבילים – לציונות וצדק חברתי" מבית אגף צעירים ומעורבות בחברה וקרן ברל כצנלסון הסתיים השבוע במפגש סיכום מרגש.

המחזור הראשון של תכנית שבילים לציונות וצדק חברתי הסתיים
חניכי המחזור הראשון של תכנית "שבילים – לציונות וצדק חברתי"

תכנית שבילים הינה אחת מתוכניות הבוגרים שרשת הצעירים מובילה במטרה לפתח ולקדם מנהיגות צעירה. בתוכנית לקחו חלק 20 צעירות וצעירים מהקיבוצים וההתיישבות העובדת, שביקשו לקחת חלק בלמידה וחידוד תפיסת עולמם ולהיות אנשים יוזמים ומשפיעים במסגרות חייהם ובחברה הישראלית כולה.

התוכנית כללה 12 מפגשים שבועיים מדי יום רביעי וכן סמינר דו-יומי באמצע התכנית. במהלך המפגשים עסקו משתתפי ומשתתפות התוכנית בנושאים מדיניים-ביטחוניים, חברתיים-כלכליים ודמוקרטיים-אזרחיים, באמצעות מפגשים עם שורת מרצים ואנשי ציבור כמו הח"כים עמר בר-לב וסתיו שפיר, הרב עו"ד גלעד קריב מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, ד"ר עידית שפרן גיטלמן מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, העיתונאית לשעבר ויועצת התקשורת מיה בנגל, רמי הוד – מנכ"ל המרכז הרעיוני בקרן ברל כצנלסון, שי צ'רפנוב -מנהל תכניות המנהיגות בקרן ברל כצנלסון, מנכ"לית התנועה הדס דניאלי-ילין, המשנה למזכ"ל התנועה גיל לין ועוד. 

ח"כ שמולי משוחח עם בוגרי התכנית
ח"כ שמולי משוחח עם בוגרי התכנית

אחת ממטרות העל של התוכנית היתה ליצור סל כלים להעצמה אישית, מנהיגות וחזון לשינוי ועיצוב פני המדינה והקהילה וכן גיבוש עתודת מנהיגות חברתית ופוליטית של בוגרי מסגרות התנועה הקיבוצית וארגונים הקשורים אליה.

במפגש הסיכום הגיע לדבר עם המשתתפים ח"כ איציק שמולי שנבחר השבוע במקום הראשון בפריימריז של מפלגת העבודה לקראת הבחירות לכנסת ה-21. שמולי ציין שזה המפגש הראשון שאליו הוא מגיע מאז שהסתיימו הפריימריז. "מה שאתם עושים פה זה דבר מדהים ונדרש. חלק גדול ממה שאיבדנו במהלך הדרך זה הדבר הזה שנקרא השקעה בתשתיות, כמו שעושה הימין. גם אני חטאתי בזה כשהייתי יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אורנים ואמרתי שאני לא רוצה פוליטיקה בקמפוס. אני מאמין שחייבים לעבוד גם על התודעה הפוליטית וגם על הפעולה בשטח במקביל. חייבים להשקיע בשניהם. הימין מנצל זאת כדי להרים ראש ולעלות להתקפה גם במקומות שעד לפני כמה שנים הוא לא היה נוכח בו. קיימים שלושה מכוני מחקר בימין הכלכלי שהם ממש כמו "מסיבת התה" במפלגה הרפובליקנית בארצות הברית. המכונים האלה מקיימים שיתופי פעולה עם תקשורת הימין ו"מכשירים את הלבבות"."
לאור ההתרחשויות הפוליטיות והבחירות הקרובות לכנסת אמר שמולי כי "יש הזדמנות לעשות חשיבה מחדש, ולשקם את התשתיות שלנו. אתם לא חוששים לדבר בפוליטיקה ולהיות שגרירים של תפיסת עולם ולנסות לפעול במוקדי ההשפעה שאתם נוכחים בהם וזה דבר נדרש. יש היום התנגשות בין שתי תפיסות של מה היא ציונות ומדינת ישראל לאן, ואנו חייבים להיות מאוד חדים וברורים ולא לטשטש."

משתתפי התכנית סיכמו ואמרו כי התכנים היו עשירים ומלמדים, ונגעו במגוון רחב של נושאים. הם חיכו בקוצר רוח למפגשים בימי רביעי. נוצרה קבוצה שתוכל להמשיך ולפעול יחד בהמשך, והסמינר שנערך בשפיים היה חשוב מאוד ויצר גיבוש וכנות בין חברי הקבוצה. 

בוגרי המחזור הראשון של שבילים עם ח"כ שמולי

עופרי רביב ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית אמר לנוכחים: "הפעילות הראשונה שהגעתי אליה לאחר כניסתי לתפקיד, הייתה מפגש של שבילים, ואני לא מתחרט על כך. יש פה שותפות נהדרת שאנחנו מאוד שמחים עליה ויש לה פוטנציאל גדול הן לתנועה הקיבוצית והן לכם – בני ובנות הקיבוצים. הרבה מאוד שנים היינו עסוקים בעצמנו וכיום קורה משהו בתנועה הקיבוצית ואנחנו לא מפחדים להגיד את מה שאנחנו חושבים ולשאת במשימות קיבוציות. זה רק ילך ויגדל. הרבה תלוי בצעירים בקיבוצים וברמת המעורבות והיוזמה שייקחו על עצמם. נשמח לקבל יוזמות באגף צעירים ומעורבות בחברה."

נחשון אלוני (עין החורש) שליווה והדריך את התכנית: "כשיוצאים לדרך חדשה, יש חוסר וודאות מסוימת. לא ידענו למה לצפות עד הסוף, אולם מהר מאוד הבנו שיש לנו קבוצה מיוחדת עם פוטנציאל גדול. מדי שבוע הלכה ונרקמה לה נבחרת מצוינת ומלוכדת, המורכבת מצעירות וצעירים אידיאולוגיים, שלא מתביישים לשאול שאלות נוקבות, להתווכח ולחלום רחוק יחד. צעירות וצעירים, שהשקיעו והגיעו מדי שבוע מי ממרכז הארץ ומי מקיבוץ ארז ושדה בוקר בדרום, ועד מזרע, טירת צבי ואדמית בצפון הארץ, כדי לדבר פוליטיקה ולחשוב יחד איך אפשר לקום, להוביל ולהשפיע. תודה לתנועה הקיבוצית ולקרן ברל כצנלסון על התכנית החשובה הזאת. אני מקווה שמכאן תצא הבשורה לצעירים נוספים לשוב לקחת חלק ולהצטרף למאבק על עתיד המדינה שלנו."

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: "במהלך התוכנית המשתתפים למדו, חידדו תפיסת עולם ורכשו כלים, אך מעל הכל התגבשה קבוצה רצינית עם אנרגיות ורצון להוביל לשינוי המציאות הקיימת. אנחנו כאן להוות בית עבור הצעירים והצעירות ולתת את המעטפת והקרקע להמשך. אמנם התכנית הסתיימה אך זאת רק ההתחלה, הבוגרים ייקחו חלק בתכנית בוגרים שנלווה יחד עם קרן ברל כצנלסון. בקרוב נתחיל בתהליך גיוס למחזור נוסף של שבילים. כולי תקווה שהמחזור הראשון יוביל לעוד ועוד צעירים וצעירות שירצו להגיע ולקחת חלק בשינוי."

לתוכניות והזדמנויות נוספות לצעירים וצעירות, הצטרפו לרשת הצעירים של התנועה הקיבוצית

https://hareshet-tkz.co.il/

 

הוספת תגובה חדשה