דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הסתיים קורס ממונות מניעת הטרדה מינית בקיבוץ

25 נשים מקיבוצים שונים השתתפו בקורס, בהובלת היחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית. העיסוק במניעת הטרדה מינית בקהילה ובמשפחה מתקיים מזה עשור וחצי כחלק מעיסוק תנועתי עם נושא שבעבר היה מעין טאבו בקיבוצים
הסתיים קורס ממונות מניעת הטרדה מינית בקיבוץ

במפגשים שהתקיימו בזום ערכו המשתתפות היכרות עם לשון החוק, למדו דרכי טיפול בתלונה מתוך הקהילה, הכירו רשויות וגורמי מקצוע שאפשר ורצוי לשתף בהתמודדות, הכירו מקרים אמיתיים ולמדו לזהות מאפייני התנהגות של נפגעות. הילית בן צבי, מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית ובמרכז השלטון האזורי, ציינה כי "הקורס נערך במציאות של מלחמה, מתח וחרדה, עשרות אלפי מפונים, אשר נותנים את אותותיהם. בתקופה הזו מגיעות יותר תלונות ובקשות להתערבות והממונות - הוותיקות והחדשות – נדרשות לעירנות ותשומת לב  בזיהוי של התנהגויות חריגות או אלימות בקהילה או במשפחה".

משתתפות בקורס ציינו כי בשל הפינוי ופיזור הקיבוצים, הן מתמודדות עם מקרים שהתרחשו לא בשטח הקיבוץ ולא במבנה המערכתי איתו הורגלו לעבוד. על תכני הקורס ציינו כי אלה הרחיבו את היריעה והידיעה, ואף שלעיתים היה קושי להכיל את המידע המורכב, הקורס צייד אותן בכלי טיפול ובשותפים ממעגלי טיפול נוספים. המשתתפות ביקשו להמשיך במפגשים קבועים ובלמידת עמיתים לאורך השנה.

במפגש הסיום אמרה בן צבי למשתתפות כי "האחריות לוודא שהנושא מטופל כיאות מוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו. יש בכוחו של טיפול נכון ומקצועי למנוע משבר בתוך הקהילה, וכתם שידבק בה שנים". ימי עיון משותפים לממונות.ים מניעת אלימות ולמנהלי בריאות ורווחה בנושא אלימות במשפחה יתקיימו בתאריכים: 27/5, 3/6, 1/7 ו-8/7.

הוספת תגובה חדשה