דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 10.6.2016

לוגו תנועה
 
_____________20
____________21
בתינו הומים, הומים מתינוקות! ערב חג שבועות, התנועה הקיבוצית מתגאה בדור ההמשך: בשנה האחרונה נולדו בקיבוצים ברחבי הארץ יותר מ-2500 תינוקות. הקיבוץ עם הכי הרבה לידות היה (כמידי שנה) נען (בתמונה למעלה) עם 53 ילדות וילדים שהגיחו השנה לאוויר העולם ולמדשאות הקיבוץ. לא הרחק מאחוריו נמצאים מעגן-מיכאל, שהגדילו את אוכלוסיית הקיבוץ בעוד 45 נפשות, ועקפו ב'פוטו פיניש' את נצר סירני עם 41 תינוקות שנולדו מאז חג שבועות שעבר. 
בטקס מרגש עד דמעות העניקה השבוע שדולת החיילים הבודדים בכנסת אות הערכה לצביקה לוי "האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית". ח"כ איציק שמולי:"נמליץ להעניק לו את פרס ישראל". 
____________...
ראשי השדולה: ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), עליזה לביא (יש עתיד),  ומייקל אורן (כולנו) העניקו ללוי את אות הערכה "על פעילותו המסורה ודאגתו לרווחתם של כ-18,000 חיילים בודדים ב-21 השנים האחרונות, עבורם שימש ככתובת לכל מחסורם וזכה לכינוי "האבא של החיילים הבודדים". 
למחרת האירוע כתב צביקה טור מרגש בעיתון ידיעות אחרונות: "היום העברתי את אחת החוויות המרגשות והאנושיות במשכן הכנסת בארגונן של השדולה למען חיילים בודדים וועדת המשימות של התנועה הקיבוצית. למרות המחלה הקשה שתקפה אותי והימים הקשים שעוברים עליי החלטנו לנסוע לכנסת למעמד המרגש הזה. אחרי כל כך הרבה שנים של עשייה ונתינה למען חיילים בודדים, אלמנות צה"ל ויתומי הצנחנים, זוכרים ועוטפים אותי בחום ובאהבה מכל המעגלים החברתיים שאיתם הייתי בקשר". 
 
____________...
סידור עבודה - תערוכה חדשה של אפרת אשל (גבעת חיים איחוד) בבית האמנים בתל אביב. 
כך מתארת אפרת את הרקע לתערוכה:"בחרתי לצלם אנשים שהתמידו במקום העבודה שלהם, בחרתי לתעד את המקום דרך האדם במקום עבודתו. העבודה שלנו היא אנחנו. היא מגדירה אותנו והיא לרוב מרכז חיינו, כי מי אנחנו בלעדיה? אנו קמים אליה בבוקר, מעבירים בה את היום ולעיתים אף לוקחים אותה אל החלומות. מנסה להביא בסדרת צילומים זו, הנקראת ״סידור עבודה״, קצת מהמקום הקסום, ההולך ונעלם הזה, לשתף.שמחה שזכיתי לשמר זכרונות".
קריסות של קבוצות רכישה ורוכשי דירות שנשארו עם חור בכיס ובלי נכס הפכו לאחרונה לדבר נפוץ לצערנו, ובעיקר לצער מי שנשאר בלי החלום, בלי הדירה ובמקרה הרע גם בלי כסף (ועם הרבה חובות לבנק).
ברחבי העולם יש פתרון טוב יותר, שהיה קיים בעבר גם בישראל - קואופרטיב לשיכון.  מיכי דרורי, היועץ המשפטי של התנועה הקיבוצית כתב בשבוע האחרון ב'גלובס' מאמר דעה המפרט את יתרונות השיטה והשימושים בה ברחבי הגלובוס. 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ביקר בשבוע האחרון בקיני תנועות הנוער 'הכחולות' באמסטרדם ופריז. ניר מאיר אמר במהלך הביקור: "לאור אירועי האנטישמיות המתגברים באירופה, התנועה הקיבוצית רואה דווקא עכשיו חשיבות גדולה בחיזוק פעילות תנועות הנוער בקרב הקהילות היהודיות ובחיזוק הקשר שלהן למדינת ישראל. אם יחליטו לעלות ארצה נקבל אותם בזרועות פתוחות ואם יחליטו להשאר באירופה נעשה הכל כדי שיידעו שהם לא לבד. אני משוכנע שהחניכים שיחליטו שלא לעלות לארץ, יהפכו במוקדם או במאוחר למנהיגי הקהילות בחו"ל".
____________...
 לא עוד חשמל מתחנת כוח מזהמת: אתר ynet דיווח השבוע כי בימים האחרונים החלה לפעול בבית הספר "ניצני אשכול" שבמועצה האזורית אשכול מערכת ייצור חשמל מאנרגיה סולארית. על פי הדיווח - המערכת צפויה לספק את כל צריכת החשמל למוסד החינוכי שבעוטף עזה.
הפרוייקט הסולארי הוא של המועצה האזורית אשכול, שמטרתו לחסוך באנרגיהולצמצם את הוצאות החשמל בבית הספר, שמוגדר כבית ספר ירוק. בהמשך ישולבו בבית הספר פעילות לימודית סביב הנושא. (צילום: דוברות מועצה אזורית אשכול)
___________1_2
לצד מצעד הדגלים המסורתי של יום ירושלים, קיים ארגון 'תג מאיר' בשיתוף התנועה הקיבוצית  את 'מצעד הפרחים שמתקיים זו השנה השנייה, במהלכו חולקו פרחים לתושבי ירושלים ביום איחוד העיר. במצעד  לקחו חלק כמאה פעילים ברחבי העיר העתיקה כאשר בידיהם כאלף ורדים אשר לכל אחד מהם הוצמד פתק שעליו נכתב – 'פרחים של שלום' בשלוש שפות. 
______16

רואים ת'סוף
אפרים סידון, ב. מיכאל ומוטי קירשנבאום בסאטירה אקטואלית שמציגה את המציאות הפוליטית בישראל
 המלך שאול
מחזמר תנכ"י אקטואלי המציג פרשנות מודרנית ועכשווית לטרגדיה התנ"כית של שאול המלך
מלך ישראל
שבוע אחרי מות אימו של עומרי, לוזר רמת גני שעובד בסלקום, נכנסת לתוכו רוחו של עומרי מלך ישראל השביעי. יחד הם יוצאים למסע קורע מצחוק בישראל של היום
לקריאת הניוזלטר בפורמט PDF לחצו כאן , לקריאה ב-WORD לחצו כאן כאן
 

הוספת תגובה חדשה