דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 15.4.2016

לוגו תנועה
הקשת המזרחית ושותפיה: התנועה הקיבוצית אינה מייצגת את הקיבוצניקים ;
גורם בכיר בתנועה: הארגון הקם לחסל את התנועה הקיבוצית, מחליט ללא כל בושה ומעצורים לדבר בשם החברים שאת ביתם ומפעל חייהם הוא מבקש לחסל. זו חוצפה שאין כדוגמתה וחרפה כמוה לא ראינו עד כה".
התנועה הקיבוצית, פנתה ביום רביעי השבוע לבית המשפט בבקשה למחוק על הסף את עתירת הקשת המזרחית, ארגון תהודה והאגודה לצדק חלוקתי לביטול החלטה 1447 - 'חלופת האגודה' או לחילופין להצטרף כמשיבה לעתירה ולהאריך את המועד להגשת תגובה לבקשה לצו ביניים ב-21 יום. אמש, (ה'), קיבל כבוד השופט נעם סולברג את בקשת התנועה, אישר לה להצטרף כמשיבה לעתירה ודחה את מועד הגשת התגובה לצו הביניים לתאריך ה-10.5. ​בעקבות כך, החליט הקיבוץ הדתי להצטרף לתנועה הקיבוצית בתגובתה לבג"צ. 
לטענת התנועה הקיבוצית, צירופה כמשיבה לעתירה "נדרש כדי לאפשר לה להתגונן מפני פגיעה בזכויות הקיבוצים וחבריהם ולעמוד על האינטרסים שלהם: אי הצירוף של התנועה הקיבוצית לעתירה זו, מעורר תמיהות ולא ניתן לשלול כי מדובר בניסיון של העותרות לבצע "מחטף"
תגובת הקשת המזרחית ושותפיה לבקשת התנועה מבית המשפט מצליחה לשבור שיאים חדשים של ציניות וכעת אף יומרה חדשה, לייצג - לא פחות - מאשר את חברי הקיבוצים עצמם כנגד התנועה הקיבוצית. עזות המצח של העותרים לביטול העתירה רק גוברת ככל שמעמיקים בתוכן התגובה שהגישו לבית המשפט בזו הלשון: "התנועה הקיבוצית מייצגת את האינטרס של אגודות שיתופיות מסוימות בקיבוצים, וודאי אינה מייצגת את הלך הרוח של כלל חברי הקיבוצים" 
את תגובת שלושת הארגונים הגדיר גורם בכיר בתנועה הקיבוצית  כ"הזויה, תמוהה וצינית. הארגון שקם לחסל את התנועה הקיבוצית, מחליט ללא כל בושה ומעצורים לדבר בשם החברים שאת ביתם ומפעל חייהם הוא מבקש לחסל. זו חוצפה שאין כדוגמתה וחרפה כמוה לא ראינו עד כה".
כ- 2100 מועמדים הגישו מועמדות לשנת השירות. בתום הליך המיון התקבלו כ- 870 שינשינים לכ- 90 מסגרות הפועלות היום ברחבי הארץ. שנת השירות תחל באוגוסט
___________33
על פי נתוני מחלקת שנת השירות, בכל  קומונה, לפחות מחצית מהשינשינים הינם בנות ובני קיבוץ. סך הכל מהווים בנות ובני הקיבוץ למעלה ממחצית השינשינים של התנועה הקיבוצית, כאשר 30% נוספים הם בנות ובנים הלומדים יחד עם קיבוצניקים בבתי הספר האזוריים וכ-20% נוספים הם נרשמים באתר.
בתמונה, צוות שנת השרות: רז ברוד, עופר רימון, איילת גודארד, נעה שנער, לירז ברנד. יישר כח!
____________...
____________...
עדן רימון בת ה-17 וחצי, מקיבוץ חצרים זכתה השבוע בפרס נשיא המדינה להנצחת זכרו ומורשתו של  הנשיא חיים ויצמן ז"ל על עבודת הגמר שלה בתכנית הרדיו החינוכית לנוער  - "מי אתה חיים ויצמן" שעסקה בחייו ופועלו של נשיאה הראשון של מדינת ישראל.
ביום שני השבוע, הגיעה עדן לבית הנשיא בירושלים לטקס במעמד נשיא המדינה, ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. בתחקיר שערכה, הגיעה עדן לבני המשפחה המבוגרים של חיים וייצמן  שהתכנסו לראיון היסטורי בביתה של ראומה וייצמן, אשתו של נשיא המדינה עזר וייצמן, אחיינו של חיים וייצמן ז"ל.
"מאוד רציתי לעסוק באישיות שהייתה בעלת השפעה על הקמת המדינה. התלבטתי בין כמה וכדי להחליט עשיתי שאלון בין החברים שלי ואף אחד לא ידע כלום על חיים וייצמן  ואז החלטתי לעשות את העבודה עליו". 
מהמחנ"צ לתק"צ - דובר חדש לתנועה הקיבוצית: יאיר פז (מגל) דובר סיעת המחנה הציוני, ייכנס בחודש הבא לתפקיד דובר התנועה הקיבוצית. פז (37) בן קיבוץ מגל הנמצא בתהליך קבלה לחברות בקיבוצו ביחד עם אשתו (בת קיבוץ כפר סאלד) נבחר לתפקיד לאחר תהליך מיון אליו ניגשו למעלה מ-200 מתמודדים.
____________...
יאיר פז הוא בעל ניסיון עשיר בעולם הדוברות ושימש בעשור האחרון במספר תפקידי דוברות במגרש הפוליטי הארצי - לפני תפקידו במחנה הציוני, שימש בעבר כיועץ התקשורת של שר הפנים גדעון סער, ודובר ועדת החוקה בכנסת ומי שעמד בראשה ח"כ דוד רותם ז"ל.
יאיר נשוי לתמר ואב לשתי בנות. ייכנס לתפקידו בתחילת חודש מאי, מיד לאחר חג הפסח.
אנו מאחלים לו הרבה הצלחה במילוי תפקידו.
16099
"בימים אלה, שנת 2016, עדיין יש 260 קיבוצים המסמנים את גבולות המדינה ומעבדים כמחצית מהשטחים החקלאיים. בתחום התעשייה, הקיבוצים הם המעסיק הגדול ביותר בפריפריה: 50 אלף פועלים עובדים ביותר מ–240 מפעלים. הקיבוצים גם נהנים מהתאוששות דמוגרפית. ההתאוששות הזאת חשובה במיוחד לנוכח העובדה ש–80% מהקיבוצים נמצאים בפריפריה, בנגב ובגליל."
____________...

מדברים עם השטח

מטה התנועה הגיע השבוע לסיור עבודה בקיבוץ רמת רחל החוגג השנה 90 שנים לעלייתו לקרקע ובקיבוץ גברעם שבעוטף עזה.
רמת רחל הוא קיבוץ ייחודי. עברו עמוס בעליות ומורדות ביטחוניים וכלכליים. נכון להיום בשנת ה-90 לקיומו רמת רחל הוא קיבוץ שיתופי, חזק וצומח. בדיון שהתפתח עם אנשי מטה התנועה חודדה שאלת הקושי והאתגר לקיים ולהגן על קיבוץ השוכן למעשה בתוך ירושלים, שרק כבישים רחבים מגנים עליו מפני פלישתה וזחילתה של העיר הלוטשת עין לשטח המחנה שלו...
קיבוץ גברעם, מנוהל בשנים האחרונות בידי וועד ממונה בראשות דן לבנון מק.מ.ה, נמצא בעיצומו של מסע היחלצות מרשים ביותר. ההבראה הכלכלית, הצמיחה הדמוגרפית והיקף הבניה הגדול (קליטה לחברות מלאה בלבד) מרשימים ביותר ונעשו בתמיכה מעשית של המועצה האזורית חוף אשקלון ושל ארגון "משקי הדרום".
יד טבנקין

ללמוד על ישראל בקיבוץ

יד טבנקין והאוניברסיטה היגיילונית בקראקוב חתמו על הסכם עקרונות לשיתופי פעולה אקדמיים  בנושא לימודי ישראל והקיבוץ. סנונית ראשונה של שיתופי פעולה אלה תתקיים הקיץ בקיבוץ נען. מדור האולפנים במזכירות העולמית של ה"בונים דרור" ויד טבנקין,  מגבשים תכנית של אולפן קיץ ייחודי בקיבוץ נען , בו יתנסו הסטודנטים הפולניים (חלקם הגדול יהודים) בחודש של עבודה בקיבוץ לצד לימודי עברית , סיורים ושיעורים אקדמיים בנושאי החברה הישראלית. 
חיים אורון (ג'ומס). "20% גידול במספר התושבים בקיבוצים
משפחה אחת, סוס בשם רוי וכרכרה: משפחת אביגד מקיבוץ ניר דוד החליטה לצאת למסע בן 40 יום מדן ועד אילת, במטרה לקחת הפסקה מהמירוץ היומיומי ולהכיר שוב את הארץ שהם כל כך אוהבים. 
אמצעי התחבורה: סוס ועגלה. המסע יצא לדרך בתחילת השבוע באזור דן ויימשך כאמור 40 ימים עד להגעה לקו הסיום באילת.
אתם מוזמנים ללוות את המסע של משפחת אביגד בעמוד הפייסבוק שלהם, מסע40 ולצפות כאן באחד מהסרטונים היפים שהעלתה המשפחה. פשוט לחצו על התמונה ----------------------------->
___________32

התשבץ השבועי

לאור ההתעניינות הרבה, אנו מצטרפים גם השבוע את תשבץ הזמר העברי שחיבר אבנר כרמל (קיפי) ממעגן מיכאל ומתפרסם מדי שבוע באתר הקיבוצים.
חושבים שאתם בקיאים בחומר? לחצו על הקישור המצורף ובחנו את עצמכם. תהנו!
Facebook
שיהיה לכולנו סוף שבוע אביבי ונעים. שבת שלום.

הוספת תגובה חדשה