דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 17.6.16

לוגו תנועה
 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "מרגש היה לראות בחג שבועות את מספר התינוקות שנולדו בתנועה הקיבוצית השנה. תפקידי לדאוג לכל משפחה בתנועה לקורת גג"
____________...
בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ דחה השבוע את בקשת הקשת המזרחית למתן צו על תנאי שמשמעותו הייתה עצירת הבנייה בקיבוצי עוטף עזה והפריפריה. החלטת בית המשפט תקפה עד לדיון והחלטה סופית בעתירת הקשת המזרחית המבקשת לבטל את החלטה 1447 – חלופת האגודה.
*בתמונה - ה'בייבי-בום' בקיבוץ ניר-עוז. (צילום: ישראל יוסף - ידיעות אחרונות)
החלטה נוספת שקיבלה מועצת המנהל השבוע (627) מאריכה בשנה, עד סוף 2017, את המועד הקובע, שעד אליו חייב קיבוץ שהחליט על שיוך להגיש לרשות מקרקעי ישראל את כל מסמכי השיוך
מועצת מקרקעי ישראל אישרה השבוע את הצעה 611 המהווה סיכום לעבודה של ועדת רפלד, שעסקה בהסדרתם של שימושי תעסוקה בשטח המחנה בקיבוץ. גורמי המקצוע בתנועה הקיבוצית הדגישו כי נותרו מספר נושאים שטרם מצאו פתרונם, ולאחר לימוד הנושא, ימשכו המגעים עם רמ"י לשיפור הנוהל בשטח. 
כידוע, רשות מקרקעי ישראל הגדירה בעבר שימושים רבים כאלו כ"שימושים חורגים", והדבר יצר חיכוך בלתי נסבל בין הקיבוצים לרמ"י, הן ברמת התעסוקה עצמה, והן בכך שהמינהל התנה הסדרת שימושים אלו לצורך חתימה על היתרי בניה למגורים. בסה"כ, מהוות מרבית ההמלצות שעוגנו בהחלטה הכרה בזכויות התעסוקה בקיבוצים, וניסיון להסדיר אותן בתשלום סביר או ללא תשלום כלל. 
בנוסף, אישרה השבוע מועצת המנהל את הצעת החלטה מס' 627 לתיקון הסדר הביניים (החלטה 1425).
הסדר הביניים מיועד לאפשר לקיבוץ שהחליט לשייך אך טרם מימש את ההחלטה לקבל היתרי בנייה.
ההחלטה האריכה בשנה את המועד הקובע, שהוא המועד שעד אליו חייב הקיבוץ להגיש לרשות מקרקעי ישראל את כל מסמכי השיוך, וקבעה אותו  ל- 31.12.2017
להמשך קריאה על החלטות מועצת מנהל מקרקעי ישראל השבוע 
 
____________...
קיבוץ יזרעאל קיבל השבוע את אות הצטיינות על ניהול ערכי ומצליח מטעם הועידה הכלכלית לקיבוצים, מושבים ותעשייה יוני 2016. בנימוקיה כתבו חברי ועדת הפרס בין היתר: לפני מספר שנים הציעה חברת מתחרה מארה"ב לרכוש את מניות מיטרוניקס המפעל המקומי. חברי יזרעאל אשר דנו  בהצעה החליטו בהחלטה אמיצה וערכית שלא למכור את אחזקותיהם ובכך שימרו את מפעל חייהם בשטח הקיבוץ כמקום עבודה אטרקטיבי וטכנולוגי. מיטרוניקס תומך בכפר הניגמלים "מלכישוע" ומעסיק חלק מאנשיו. בנוסף מיטרוניקס תומך באגודת ספורט הנכים "אילן" סניף חיפה.

בתמונה: יו"ר בנק הפועלים יאיר סרורי, מזכ"ל התנועה ניר מאיר, מזכ"ל תנועה המושבים מאיר צור, ראש המוא"ז גלבוע  עובד נור ועדנה זיו מנהלת הועידה וקבוצת עיתוני המרחב הכפרי, מעניקים את הפרס לנציג קיבוץ יזרעאל, יצחק פלג חבר ההנהלה המרכז את נושא הבריאות והרווחה בקיבוץ ועובד במשרה חלקית גם במיטרוניקס. (צילום: נתי חדד)
ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "במקום ללמוד מהטעויות של הרגולציה על החקלאים באירופה, יש מי שחושב שכדאי לאמץ את הרפורמה שנכשלה מעבר לים. זאת תפיסה לא נכונה ולא כדאי שננסה אותה".
מאיר אמר את הדברים בוועידה הכלכלית של הקיבוצים והמושבים" שהופקה על-ידי תכלת תקשורת (הזמן הירוק, קו למושב). מאיר הוסיף:"הרגליים של כלל הבעיות כיום צומחות באמצע שנות השמונים, כאשר היה מי שהפך את 'הפירמידה של בורכוב' על הראש. הרי אם התפיסה של המדינה ש"הכל כלכלי", אולי כדאי לחלק לכל אזרח כסף ושיירד לחיות במיאמי. אנחנו לא כאן כדי להרוויח, זאת לא דרכה של הציונות ומעולם לא היתה. אנחנו כאן כדי לשמור על הערכים שלשמה קמה המדינה ושבשבילם הגיעו הורינו וסבינו ליישב את המדינה הזאת ולפתח אותה". 
וועדת העליה, הקליטה והתפוצות של הכנסת בראשות ח"כ אברהם נגוסה, קיימה השבוע דיון בנושא "עתידה של תכנית תל"מ בתנועה הקיבוצית". תכנית תל"מ (תעסוקה לימודים מגורים לצעירים בני העדה האתיופית) פועלת בהצלחה רבה בקיבוצים מדן ועד יוטבתה ובמשך כ-20 שנות קיומה בגרו בה כ1,500 חניכים שהשתלבו במעגלי התעסוקה והחיים בחברה הישראלית, מצוידים בכלים ומקצוע שקבלו במהלך שהותם בתכנית. חברי הכנסת ונציגי משרדי הממשלה שדיברו בישיבה הביעו תמיכה גורפת בהמשך והרחבת תכנית תל"מ, ופניה ברוח זו הועבר במכתב שנשלח לראש הממשלה העומד בראש ועדת השרים לעניין קליטת יהודי אתיופיה ולשרת העליה והקליטה סופה לנדבר. 
____0
_______4
השבוע יצאה לדרכה 'צעדת השוויון' שמובילים ראשי המועצות בפריפריה ובהם גם ראשי מועצות מהקיבוצים. הצועדים מבקשים לאזן בין מרכז לפריפריה, לצמצם את הפערים הזועקים ולהגיע לשוויון הזדמנויות בין כל ילדי ישראל.

כידוע, 75% מהקיבוצים נמצאים בפריפריה ויותר מ-70% מחברי הקיבוצים בארץ הם תושבי הפריפריה. מזכ"ל הקיבוצית ביחד עם פעילי אגף החינוך והמשימות יצטרפו לצועדים בשבוע הבא. בואו גם אתם! 
וכחות הבטחון וכוחות ההצלה והחירום תרגלו השבוע במועצה האזורית הגליל העליון תרחיש של פינוי יישובים בתחומי המועצה בזמן מלחמה. במסגרת התרגיל הראשון מסוגו שבחן פינוי יישובים ואזרחים למקרה של מלחמה נוספת בחזית הצפונית "פונו" כמה עשרות תושבים מקיבוץ מעיין וממשגב-עם וההסעות ביחד עם ממלאי תפקידים מהמועצה עשו דרכן לקיבוצי עמק הירדן שהוכנו מראש, שם אמורים להיקלט המפונים.   
____________...
התנועה הקיבוצית מפעילה בקיבוצים בכל רחבי הארץ סניף איל"ן המסייע לילדים (או כאלה שנרשמו לסניף לפני גיל 18), נפגעי שלד עצב ושריר. ילדים המתקשים בתנועה ותנוחה. ילדים עם ליקוי מולד או נרכש בתפקוד מערכת העצבים חוט השדרה השרירים או השלד. עדי רמות מנהלת סניף איל"ן הקיבוצי: "התנועה הקיבוצית רואה בטיפול בנושא הערבות ההדדית בקיבוץ בכלל ובנושא צרכים מיוחדים בפרט חשיבות ערכית מן המעלה הראשונה, והקשר שלנו עם ארגון איל"ן הוא אחד האמצעים לממש את הרעיון הזה".
המחזור השני של הקורס לפיתוח רכזי משק ומנהלים עסקיים בקיבוצים של התנועה הקיבוצית והמרכז האקדמי רופין הסתיים השבוע. את הקורס סיימו 32 משתתפים מ-32 קיבוצים, רובם הגדול מנהלים בפועל וחלקם מיועדים להיכנס לתפקיד.
מנהלת הקורס מטעם התנועה הקיבוצית והאחראית על הון אנושי בתנועה, שלומית צימרניג (מגל) מספרת על הצורך בקורס: "ניהול המשק הקיבוצי המורכב ממגוון תחומים בחקלאות, תעשייה ועסקים דורש ידע רחב יותר מזה הנלמד באקדמיה בתחומי הכלכלה ומנהל עסקים. אי לכך, פותח קורס חדש על ידי היחידה לפיתוח הון אנושי, אגף הכלכלה והמרכז האקדמי רופין, שנועד למרכזי משק ומנהלי עסקים בפועל ולכאלו שמכינים את עצמם לתפקיד. מטרת הקורס היא חיזוק הידע של המנהלים הכלכליים בתחומים הנוגעים למשק הקיבוצי כמו: חקלאות, קרקעות, קשר עם מוסדות המדינה, יזמויות, יחסי קיבוץ-מפעלים, הפעלת דירקטוריונים ועוד" .
____________...
המשיכו לקרוא על הקורס לפיתוח רכזי משק ומנהלים עסקיים בקיבוצים
___-________...
מטה התנועה הקיבוצית ביקר בסיור השבועי בשניים מקיבוצי דרום רמת-הגולן: אפיק ומבוא חמה, וכן בצמח מפעלים-משקי עמק הירדן. בשני הקיבוצים שמעו חברי המטה מראשי הנהלת הקיבוץ סקירה על ההתפתחות הדמוגרפית והכלכלית שאלו עברו בשנים האחרונות ועוברים בימים אלו. חברי המטה צפו אל עמק הירדן וקיבלו הסבר על המיקום האסטרטגי של ההתישבות באזור. לאחר מכן המשיכו חברי המטה אל צמח מפעלים-משקי עמק הירדן המנכ"ל מנשה (מנש) שלום על הארגון מהקמתו לפני 90 ע"י 6 קיבוצים מעמק הירדן ועד היום בו חברים 27 יישובים.
______16
 
קרנבל החיות, יצירה יפיפייה המוכרת לכולנו מקונצרטים לכל המשפחה, הפעם במרכז התוכנית כיצירת מופת לכל דבר, עם הטקסט חוצב הלהבות של ירון לונדון, בהגשתה מלאת ההומור והחן של השחקנית ניצה שאול. שלא כמו בטקסט המקובל, ירון לונדון לקח לו כאתגר לשנות גישה זו בטקסט עוקצני, פרובוקטיבי, מלא באלגוריות פוליטיות שמתאימות לכל חברה, בכל זמן.
השפה בה הוא משתמש מתאימה ל"מבוגרים בלבד", והביקורת החברתית-פוליטית היא ישירה ונוקבת. יחד עם זאת הטקסט מרתק ומלא הומור, ומוסיף מימד עכשווי ורלבנטי למוסיקה הנפלאה.
לקריאת הניוזלטר בפורמט PDF לחצו כאן, לקריאה ב-WORD לחצו כאן כאן

הוספת תגובה חדשה