דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 20.5.2016

לוגו תנועה
_____________19
הטקס המרכזי של התנועה הקיבוצית לזכר 3,065 חללי צה"ל ונרצחי פעולות האיבה בני התנועות הקיבוציות ייערך ביום שלישי הקרוב 24.5 באנדרטה הסמוכה לקיבוץ משמר העמק בהשתתפות המשפחות השכולות.
 
בטקס יישאו דברים מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, נציג צה"ל אל"מ ניר בן דוד – מח"ט 188, ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי, יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן-שם, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל נאוה שהם סולן. 

לפני תחילתו של הטקס המרכזי יתקיים מפגש זיכרון מצומצם בנוכחות המשפחות השכולות בלבד.

בתום הטקס באנדרטה יוענקו תעודות הערכה ע"ש רא"ל דן שומרון ל-18 חברי קיבוצים המשרתים כקצינים בקבע ובכוחות הביטחון.

הציבור הרחב מוזמן.
נמשכת מגמת העליה בתשלומי הפנסיה המשולמים לפנסיונרים בקיבוצים. כך עולה מנתוני הבדיקה השנתית שערכו רכזי האזורים בתנועה בראשות יעקב שצרנסקי (ארז).
על פי הנתונים, נכון לאפריל 2016  נרשמה עלייה ניכרת במספר הקיבוצים המשלמים לחבריהם פנסיה בגובה 40% ומעלה מהשכר הממוצע במשק (3734 ש"ח). מתוך 204 קיבוצים מתחדשים, 50%  משלמים פנסיה בגובה 40% מהשכר הממוצע במשק, 36% משלמים בין 40% ל-50% מהשכר הממוצע ו-11% משלמים לחבריהם הותיקים פנסיה הגבוהה ב 50% מהשכר הממוצע במשק (למעלה מ-4667 ש"ח).
הנתונים משקפים המשך מגמה של עליה בתשלומי הפנסיה בשנים האחרונות....
בית המשפט העליון נתן למדינה ארכה עד ליום שלישי הבא להגיש תגובתה לעתירת הקשת המזרחית נגד החלטה 1447 - חלופת האגודה
על פי מסמך שפורסם השבוע בחדשות 2 הקיבוצים על גבול רצועת עזה נמצאים בכוננות מתמדת לפינוי אם תפרוץ מלחמה נוספת מול חמאס. כך עולה ממכתב שהופץ על ידי צה"ל למספר קיבוצים סמוכי גדר. אם לא די בכך ובמתיחות הביטחונית, צריכים קיבוצי העוטף והפריפריה להלחם מול חבורת עורכי הדין מתל אביב שהחליטה להילחם בהם בכל הכוח ולנסות לבטל את החלטה 1447 - חלופת האגודה שתאפשר לקיבוצים להמשיך לבנות ולקלוט תושבים חדשים. 
התנועה הקיבוצית קוראת לממשלה ולבג"צ לעצור את האבסורד הזה באופן מיידי. צה"ל שומר על ביטחונם. של התושבים, הממשלה צריכה לדאוג לעתידם. תנו להם לבנות! תנו להם לקלוט תושבים חדשים!
שיא החוצפה:
מס רכוש עיקל חשבונות בנק של מפעלים קיבוציים בעוטף עזה שנפגעו פגיעה ישירה במבצע 'צוק איתן'
מס רכוש ברשות המיסים החלו לאחרונה לעקל חשבונות בנק של מפעלים קיבוציים בעוטף עזה, אשר נפגעו פגיעה ישירה במבצע 'צוק איתן'. חלק מהעיקולים נעשו במקביל לכך שאנשי רשות המיסים נמצאים בדיון מול אנשי המפעל על גובה הפיצוי המגיע להם, ומתוך כך על גובה ההחזר שהמפעל צריך להשיב למדינה מתוך המקדמה שקיבל. מפעלים קיבוציים אחרים באזור, שגם בימים אלו לא יודע יותר מידי ימים של שקט, קיבלו איום כי אם לא יחזרו את המקדמה - חשבונם יעוקל מיידית. ירון ונטורה, מנכ"ל המפעל בקיבוץ גברעם אמר לאתר דה-מרקר': "הרשות 'קודם כל אומרת לא' בידיעה כי כניסה למשא ומתן, יכולה במקרה הטוב לפעול לטובתה, ובמקרה הגרוע לא לשנות כלום". 
____________...
השחיין האולימפי גל נבו, בן קיבוץ חמדיה, זכה ביום רביעי השבוע במדליית הכסף באליפות אירופה הנערכת בלונדון במשחה ה-200 מ' מעורב אישי. הזכייה מגיעה חמישה חודשים בלבד אחרי שזכה במדליית ארד במסגרת אליפות אירופה בבריכות קצרות. מה שאומר שבפעם הבאה זה מדליית זהב...כל הכבוד!
(התמונה מאתר איגוד השחיה הישראלי)
הנהלת התנועה הקיבוצית הקימה צוות מיוחד לבחינת הפעלת גני הילדים בקיבוצים על ידי משרד הכלכלה
 בתחילת השבוע התכנס צוות מיוחד שמונה ע"י הנהלת התנועה לבחינת אופן  ההתקשרות עם משרד הכלכלה לעניין מעונות היום. בצוות חברים בעלי תפקידים שונים הקשורים במערכות הגיל הרך וכן, אנשי מטה שהנושא בליבם: מנהלות חינוך ומנכלים בקיבוצים, מדריכות פדגוגיות ותיקות וחדשות, מנהלות חינוך הגיל הרך במועצות  האזוריות.
בפגישה הראשונה דן הצוות המיוחד ב.....
מטה התנועה הקיבוצית ביקר השבוע בקיבוץ חצרים. חברי המטה זכו לסיור והסבר במפעל 'חוחבה' המייצר חומר גלם לתעשיית הקוסמטיקה וכמובן לביקור ב'נטפים'. במפעל צפו חברי המטה בסרטון ושמעו הסבר מפי עופר רימון על הפעילות המבורכת של התרומה לקהילה של עובדי המפעל בחצרים, במגל וביפתח.
בהמשך המפגש ב'נטפים' שמעו חברי המטה מנטלי אמית מנהלת אתר נטפים חצרים ומהדר רון יו"ר הקיבוץ על....
____________...
מונה רכז בטחון סוציאלי בתנועה הקיבוצית
ארנון בוכבינדר מקיבוץ להב מונה לרכז את תחום הביטחון הסוציאלי בתנועה הקיבוצית, ותפקידו יהיה לסייע למנהלי הפנסיה והביטחון הסוציאלי בקיבוצים לדאוג להבטחת המקורות וניהולן לכלל צרכי הערבות ההדדית וביניהם פנסיה, ביטוח בריאות וסיעוד, קרנות לבעלי צרכים מיוחדים ועוד. 
נותנים כלים לועדת 'צרכים מיוחדים'
במהלך החודשים האחרונים קיימו אגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית בשיתוף ארגון "אהדה" - ארגון הורים לבעלי מוגבלויות בתנועה הקיבוצית,  קורס לרכזי ועדות לצרכים מיוחדים. החובה בקיום ועדות לצרכים מיוחדים בקיבוץ, היא חלק מתקנות הערבות ההדדית בקיבוץ המתחדש.  
____________...
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ביקר השבוע במכינה הקדם צבאית בנחל עוז ודיבר עם הצעירות והצעירים במכינה על תפיסתו את דמות המנהיג. מאיר פתח את דבריו בקשר האישי שיש לו עם נחל עוז, וסיפר לחניכי המכינה כי אביו יצא במלחמת ששת הימים מהקיבוץ לקרבות בעזה, קרבות בהם נפצע אנושות וזמן קצר אח"כ מת מפצעיו.
לאחר מכן דיבר איתם, כאמור על דמות המנהיג לתפיסתו, על התכונות הדרושות למנהיג ועל ההחלטות שניצבות בפתחם של מי שעומדים בראש הפירמידה.
____________...
856 נערים ונערות מתנדבים השנה במסגרת שנת השירות של התנועה הקיבוצית ביותר ב-86 מסגרות שונות. בשנה הבאה יתנדבו במסגרת זו יותר מ-900 בני קיבוצים – שיא כל הזמנים. בתנועה הקיבוצית מכינים כבר את הקרקע לשנת השירות שתחל בעוד שנה וחצי. בתנועה ערכו לפני שבועיים בבארי 'כנס חשיפה לשנת שירות' לתלמידי כיתות י"א והיום (שישי) יתקיים כנס נוסף במשמר העמק.... 
לקריאת הניוזלטר בפורמט PDF לחצו כאן , לקריאה ב-WORD לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה