דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 24.6.2016

לוגו תנועה
 
____________...
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ואגף המשימות הצטרפו השבוע אל ראשי הרשויות מהפריפריה שצעדו במשך כל השבוע החולף מירוחם לירושלים תחת הדירשה לצמצם את הפערים בחינוך וברווחה. 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר: "כמו שלבני הקיבוצים מגיעות זכויות כי הוריהם השביחו את הקרקע, גם לבני ירוחם מגיעות זכויות כי ההורים השביחו את הקרקע. אני אומר למיכאל ביטון – בכל מקום בו תרצה תמיכה במאבק הזה אנחנו נהיה שם לא בהיקף הזה, אלא בהיקפים הרבה יותר גדולים. אני קורא למחנה הפריפריאלי לזהות נכון מי הם בני הברית ומי הם האויבים – עיירות הפיתוח בפריפריה הם בני הברית הטבעיים שלנו ואנחנו מוכרחים ליישר איתם קו". לצפייה בדבריו של מזכ"ל התנועה - לחצו כאן

ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון, בירך את פעילי התנועה ואמר: המאבק לשיוויון הזדמנויות בחינוך ורווחה שייך לכל המגזרים בחברה הישראלית – ערבים, יהודים וגם מועצות אזוריות שחלקן לא עשירות ואין להן את ההון העצמי להשקיע בחינוך ורווחת הילדים. יש ברית ברמה הלאומית בין כל המגזרים, והמבחן הוא שכל ילד בישראל יוולד בקהילה שמשקיעה בו השקעה דומה, לכן אני שמח שגם מזכ"ל התנועה הקיבוצית והתנועה בכלל מצטרפים ושותפים למאבק".
 

ראש אגף המשימות ד"ר גבי אסם הוסיפה:"מערכות החינוך במדינת ישראל מותאמות לערים גדולות ומרכז הארץ. למרות כל אלו נבנו מערכות חינוך מצוינות שיש למצוא דרך לטפח אותן ולדאוג שכל ילדי הפריפריה יזכו בהן".
החופש הגדול בפתח, ועונת הזמנת החופשות בעיצומה. כדי להוזיל את עלויות החופשות בישראל נפתחה בדף הפייסבוק של התנועה הקיבוצית קבוצה להחלפת דירות בין קיבוצניקים ברחבי הארץ. 
איך זה עובד? מאוד פשוט: הצטרפו לקבוצה, פרסמו פוסט עם הפרטים על הדירה שלכם, נסו לתאר בכמה מילים את אופי הדירה, הקיבוץ שלכם וקצת על האטרקציות לתיירים בסביבה שלכם. אחר-כך חפשו פוסטים של חברים אחרים בקבוצה, ואולי תמצאו את הדירה הבאה בה תנפשו. הגיבו למפרסם או שילחו לו הודעה אישית. מכאן זה בידיים שלכם. חופשה מהנה!

חשוב להבהיר - הקבוצה מתחוזקת ע"י התנועה הקיבוצית. יחד עם זאת התנועה לא נושאת באחריות על פרסומים בקבוצה וסיכומים שיתקבלו בין חברי הקבוצה. כל מחלוקת יש לפתור מול האדם עימו סיכמתם על חילופי הדירה.
____________...
אנשי המקצוע בתנועה הקיבוצית מסכמים את ההחלטות האחרונות בתחום הבוער והמדובר ביותר בשבילי הקיבוצים
אין כמעט קיבוץ בארץ שבו אחד מנושאי השיחה המרכזיים הוא לא משבר הבנייה לצעירים ולבנים. בשבוע האחרון התקבלו מספר החלטות, הן בבג"צ והן במועצת מקרקעי ישראל הנוגעות לנושאי בנייה וקרקעות בקיבוצים ברחבי הארץ. על מנת לעשות סדר בדברים ביקשנו משלושת אנשי המקצוע העוסקים בנושא בתנועה הקיבוצית – עו"ד מיכי דרורי מנהל המחלקה המשפטית בתנועה, רו"ח דגן לוין מנהל המחלקה הכלכלית ודגן יראל האחראי על תחום הקרקעות לעשות סדר בדברים. 
___________37
בחודשים האחרונים מתקיים שיח בין משרדי האוצר, החקלאות והנהגת התאחדות חקלאי ישראל מתוך מטרה להגיע להבנות שיעזרו לפתור את מצוקת החקלאים והחקלאות. כתוצאה ממצוקה מתמשכת ומדיניות גזירות בלתי פוסקות קיבלו קברניטי ההתאחדות, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל ותנועת המושבים מאיר צור ואבשלום (אבו) וילן יו"ר ההתאחדות החליטה ליזום תכנית אסטרטגית ועל בסיסה להיכנס למו"מ עם האוצר. לצורך הכנת התוכנית שכרה ההתאחדות את שרותיו של בועז סופר שכיהן בעבר כסמנכ"ל ברשות המיסים. שר החקלאות אורי אריאל הצהיר בשבוע שעבר כי כל שינוי מדיניות ורפורמות יתבצעו אך ורק בשיתוף ובהסכמת החקלאים, אך חיים חבלין, מנהל המחלקה החקלאית באגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית מזכיר כי "המדיניות המוצהרת של האוצר היא פתיחת התחרות לשוק חופשי, יישום רפורמות הרסניות, פתיחת מכסים וביטול מכסות. אלו גזרות שלא נוכל להסכים להן ולפיכך אנו נערכים לכל תרחיש". (צילום: לע"מ)
מועצת התנועה הקיבוצית התכנסה השבוע באפעל, שעל סדר יומה מספר נושאים: סקירה 'ממועצה למועצה', הצגת נושא 'קידום התודעה הקואופרטיבית', אישור המלצות הצוות לבחינת הנהלים לבחירת מזכ"ל התנועה, הצגת הגדרת התפקיד למשנה למזכ"ל, וכן דיון בהצעתו של יואל מרשק – 'הפרדות בין שני עמים'.
מזכ"ל התנועה ניר מאיר סקר בפני חברי המועצה את הנעשה מאז כינוס המועצה האחרונה בנושאים השונים. לאחר מכן עדכן מאיר במהלכים הקרובים הנעשים בזירה הבינלאומית בתחום הקואופרציה ורכזת הקואופרציה בתנועה הקיבוצית, מאיה שפיר, תיארה בפני חברי מועצת התנועה את תהליך הפעולות שנעשו בשנה האחרונה, הפעולות שנעשות בימים אלו, והפעולות העתידות להעשות בכל הנוגע להטעמת התהליך הקואופרטיבי בתנועה הקיבוצית בכלל ובקיבוצים בפרט. הצגת הנושא הן על ידי ניר מאיר והן על-ידי מאיה שפיר התקבלה באהדה רבה של חברי המועצה, וחלקם ביקש לדעת כיצד אפשר להעביר את עקרונות התהליך ולימדו בקיבוצי התנועה. 
_____________21
תלמידות ותלמידי חטיבות הביניים ובתי הספר התיכונים יצאו לפני כשבוע לחופש הגדול, ואליהם יצטרפו בשבוע הבא תלמידי בתי הספר היסודי. על מנת לאפשר לכולנו לצאת לחופשה בזול נפתחה לאחרונה קבוצה להחלפת דירות בין קיבוצניקים. איך זה עובד? כנסו לקבוצה, תראו את ההסבר, וקדימה - לחופש! 
___-________...
מטה התנועה הקיבוצית סייר השבוע בעמק יזרעאל וביקר בקיבוצים גזית, עין חרוד מאוחד ובמכון 'שיטים' בקיבוץ בית השיטה. בקיבוצי העמק שמעו חברי המטה סקירה על הנעשה בקיבוץ מההנהלות הקיבוץ וההנהלות העסקיות. בנוסף סיירו חברי המטה ברפת מתקדמת וחדשנית בגזית ובעין חרוד מאוחד קיבלו הסבר במכוורת המיוחדת. אנשי מכון שיטים סקרו את פעילותו הענפה  ופריצתו למעגלים חדשים בחברה. 
'לחיות יחד – שילוב כוחות של אוכלוסיות הקיבוץ השונות לצמיחה משותפת' זאת כותרת הכנס השנתי ה-15 שמארגנים מחלקת הביקורת של התנועה הקיבוצית ומשרד BDO-זיו האפט. הכנס מיועד לחברי ועדת הביקורת בקיבוצים, ועדים מקומיים ואגודות קהילתיות.
בכנס יידונו נושאים המעסיקים באופן יומיומי את אנשי המקצוע בתחום, ובהם בין היתר – הביקורת על הביקורת הכספית, יחסי הקיבוץ-האגודה בעייני המבקר והרצאה מפי חבר הכנסת לשעבר חיים אורון על 'המרחב בין האתי, הנורמטיבי והתקנוני'. בנוסף ייתקיים פאנל בנושא המבקר כמגשר ומפשר. 
בניוזלטר בשבוע שעבר נכתב בטעות כי עובד נור הוא ראש המועצה האזורית 'מגידו'. מר נור עומד כמובן בראשות המועצה האזורית 'הגלבוע', ולא כפי שנכתב, ועימו הסליחה.  ננצל את ההזדמנות לציין לשבח את המועצה האזורית הגלבוע, על כך שלא רק הקיבוץ המצטיין - יזרעאל, נמצא בתחומי המועצה, אלא גם המושב המצטיין - רם-און נמצא במועצה האזורית 'הגלבוע'. כל הכבוד לעובד, למועצה ולישובים!
______16
 
התזמורת הקאמרית הקיבוצית -נתניה בקונצרט סיום העונה. בקונצרט סיום העונה ה-45,  שיהיה גם קונצרט הפרידה מהמנהל המוזיקלי ומנצחה של התזמורת בשלוש השנים האחרונות, שלו עד-אל, יבוצע לראשונה בישראל, שחזור אחד הערבים הבלתי נשכחים בתולדות ההיסטוריה של התרבות האירופאית. באירוע זה שהתקיים ב - 8.12.1813, בוינה חגג בטהובן יחד עם אלפי האנשים שגדשו את אולם האוניברסיטה בעיר, את נצחונו של וולינגטון על נפוליאון כמה חודשים לפני כן, ביצירה מיוחדת שכתב לאירוע, "ניצחון וולינגטון" או "הקרב על ויטוריה". בנוסף ליצירות שנוגנו בקונצרט,  נשחזר גם את החוויה הקולינארית (במוזיאון ת"א בלבד) שליוותה את אנשי וינה בשיתוף עם הקפיטריה של המוזיאון, מאסטר-שף תום פרנץ והקונדיטורית איטה פרלמוטר. בערב הזה יוגשו במיוחד מספר עוגות אשר נלקחו מספר מתכונים וינאי מ-1800.בעת הקונצרט, ישמע הקהל פרטים פיקנטיים שסבבו סביב הקונצרט כמו: מי המוזיקאים שהשתתפו בו,  מספר החזרות שנדרשו,  שכר האמנים, התכנית העסקית להפקת הקונצרט של בטהובן וידידו מלצל, ועוד ועוד. 

הוספת תגובה חדשה