דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 25.3.2016

לוגו תנועה
____________17
יונתן (יוני) שור ז"ל, בן קבוצת שילר, הובא ביום שני למנוחות בבית העלמין שבקיבוץ. יוני, "הנין הראשון של הקיבוץ", נרצח בפיגוע הטרור באיסטנבול ביום שבת שעבר בזמן חופשה לרגל יום הולדתו ה-40 שחל השבוע. 
למעלה מ-1,500 איש ליוו את יונתן למנוחות בבית העלמין בקבוצת שילר בו נולד וגדל. יוני השאיר אחריו זוג הורים, אחות ושלושה אחים, אשה ושני ילדים בני 7 ו- 10.
אשתו ענבל שנפצעה בפיגוע מאושפזת בבית החולים תל השומר ולא יכלה להשתתף בהלוויה.
התנועה הקיבוצית משתתפת בצער המשפחה ובאבלה הכבד של קבוצת שילר ומאחלת לענבל ולשאר הפצועים החלמה מהירה.
משרד הכלכלה לקיבוצים: הגביהו הגדרות סביב גני הילדים או שלא תינתן הכרה ותמיכה כספית
מנהלת אגף מעונות יום במחוז צפון שיגרה בשבוע שעבר מכתב ובו איום כי אם לא יוגבהו גדרות הגנים בקיבוצים לגובה של 1.60 מטר, יסיר משרד הכלכלה את הסמלים מהגנים. המשמעות: עצירת ההשתתפות והתמיכה התקציבית של המשרד להורים בגיל הרך.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר וראשת אגף החינוך והמשימות גבי אוסם שיגרו השבוע מכתב לשר הכלכלה וראש הממשלה, בנימין נתניהו ולמנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג, בעקבות "דרישתו הבלתי סבירה" כהגדרתם של  משרד הכלכלה.  גם ראשי המועצות האזוריות שיגרו השבוע מכתב לשר בעניין זה ובו כתבו כי "לא ייתכן כי המדינה תפלה לרעה חלק מההורים בתקציבים המגיעים להם ולילדיהם" לשון המכתב. 
__________16
__________17
נדחה הדיון במנהל על הצעה 1411 ו-611 שעוסקת בהסדרת השימושים החורגים
יו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי דחה את הדיון במועצת מנהל מקרקעי ישראל שהיה אמור להיערך בשבוע הבא. הדחייה נעשתה לבקשתו של מזכ"ל התנועה, ניר מאיר ובתיאום עם יצחקי וזאת לאחר שבהצעת ההחלטה שגובשה בין הצדדים והייתה אמורה לעלות לדיון והצבעה בוצעו ברגע האחרון שינויים מרחקי לכת על ידי המנהל, בניגוד לעמדת התנועה הקיבוצית.  כאמור, בתיאום עם אביגדור יצחקי הוחלט לדחות את הדיון בשתי ההצעות ולפעול להגיע להסכמות בין הצדדים עד למועד הדיון החדש שנקבע לתאריך 18.4.2016
חוק הפקעת הקרקעות צפוי לעלות לקריאה שניה ושלישית בשבוע הבא
ועדת הפנים של הכנסת סיימה השבוע להכין את הנוסח החוק להפקעת קרקעות חקלאיות. על פי הצעת החוק, המדינה תפנה את הקרקעות על חשבונה והחקלאים יפונו רק בסמוך להתחלת הבנייה. כמו כן, הסעיף שאמור היה להפליל ולהעניש במאסר חקלאים שלא יתפנו הוסר מהחוק.
לאור ההתנגדויות הרבות לחוק, ועדת הפנים צפויה לקיים דיון נוסף בנושא בתחילת השבוע. במקביל, תנועת המושבים הודיעה כי היא שוקלת לעתור לבג"צ אם החוק יאושר במליאת הכנסת. להמשך קריאה לחצו 
____________...
משלחת הנוער העובד והלומד המונה כ-800 משתתפים יצאה השבוע לפולין תחת הכותרת "מסע לגילוי שורשי המהפכה הציונית ומרד תנועות הנוער – שואה וגבורה".
 במסע לוקחים חלק חניכים בשכבת יא' מכל רחבי הארץ ומכלל הציבורים של החברה הישראלית: מהערים, קיבוצים, מושבים, מתנדבי השירות לאומי-אזרחי של הקנים הערביים. השנה לראשונה מצטרפים למסע גם משלחת של רכזים ומדריכים בוגרים מהקנים הדרוזיים. 
לקריאה נוספת לחצו כאן
השבוע פרסמנו פוסט הומוריסטי בעמוד הפייסבוק של התנועה בזו הלשון: "שמעתם על מבצע החזרת הציוד לצה"ל? גם הקיבוץ מבקש כמה דברים בחזרה (בלי להזדהות ובלי שנרכל עליכם בחדר אוכל)". התגובות שלכם לא איחרו לבוא. הפוסט זכה לחשיפה של מעל 100,000 גולשים ולמעל מ-650 שיתופים ועשרות תגובות. רוצים להגיב ולראות תגובות של אחרים? לחצו כאן יש לכם ציוד צבאי להחזיר לצה"ל? לחצו כאן
___________-...
____________15
_____1_3
עזבו אתכם מהעדלאידע בחולון. הדבר האמיתי קורה בעמק הירדן: קבלו את העגלאידע! תערוכת העגלות והטרקטורים המסורתית שעסקה השנה בנושא מיתולוגיות ואלים בתרבויות שונות. כל חברת נעורים בקיבוצי עמק הירדן בחרה ובנתה בעצמה מייצג שהתחרה בתהלוכה. "אל היין" של קיבוץ אלומות זכה במקום הראשון ולא רחוק אחריו - "פוסידון" של נערות ונערי אפיקים. 
________4
ליל הסדר יחוג השנה ביום שישי 22.04.2016 י"ד ניסן התשע"ו. על פי המסורת הקיבוצית הנשענת על עקרונות הערבות ההדדית ודאגה לפרט, מדי פסח, קיבוצים רבים פותחים את שעריהם בפני מי שאין באפשרותו לשבת סביב שולחן ערוך ולחגוג את ליל הסדר.
קיבוצים וחברים המעוניינים לארח משפחות, מתבקשים לפנות לאגף המשימות. שימו לב: אין צורך לדאוג להסעות או ללינת לילה.
על המעוניינים לארח בקיבוצם או בביתם, לפנות לרויטל נאמן באגף חינוך ומשימות בטלפון:
03-6925398 או בדוא"ל: revital@tkz.co.il
0
אחרי 68 שנים על הבמה, שיתוף פעולה של הגבעטרון עם ירדנה ארזי ממלא מחדש את האולמות. המופע "הוי ארצי מולדתי" הביא לפריחה מחודשת של הלהקה שמספר ההופעות שלה הוכפל לאור הביקוש.
חברי הלהקה ממשיכים לצד ההופעות לקום, איך לא, לעבודה מדי בוקר בקיבוץ. 
ומה אומרת ירדנה ארזי? מבחינתה לחלוק במה עם חברי הגבעטרון זו הגשמה של חלום ילדות. 
לצפייה בכתבה המלאה לחצו על התמונה---->
IMG-20160307...
קלאוס מרטנס, מגדולי הבריטונים של זמננו, מגיע לסדרת קונצרטים עם תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית.  
באמתחתו יותר מ- 200 הקלטות והופעות כסולן עם התזמורות החשובות בעולם לרבות הפילהרמונית של ברלין , הסימפונית של שיקגו והמטרופוליטן בטוקי ועוד. בתכנית הקונצרט יבצע האמן האורח את הלידר הנפלאים מאת שוברט, בתזמורו של מקס רגר.
סדרת הקונצרטים תתקיים החל מ- 14 – עד 21 לאפריל  2016
Facebook
לצפייה בקובץ וורד, לחצו כאןלצפייה בקובץ PDF לחצו כאן
סוף שבוע מהנה ועמוס בחוויות נעימות ואירועים משמחים. שבת שלום.
 

הוספת תגובה חדשה