דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 27.5.2016

לוגו תנועה
 
טקס הזיכרון השנתי ל-3,066 חללי מערכות ישראל ונרצחי פעולות האיבה בני התנועה הקיבוצית נערך השבוע באנדרטת הקיבוצים בהשתתפות המשפחות השכולות, מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית, חניכי תנועות הנוער הקיבוציות וחברי קיבוצים מכל רחבי הארץ. לטקס קדם מפגש עם המשפחות השכולות ולאחריו העניקה התנועה הקיבוצית תעודות הערכה ל-18 קצינים מצטיינים בני ובנות התנועה הקיבוצית.
זוכרים את הנופלים
___________34
במהלך הטקס אמר  מח"ט 188 אל"מ ניר בן דוד: "התנועה הקיבוצית היא דוגמה להליכה בראש, לתרומה ולהקרבה ועמוד התווך בבניין כוחו של צה"ל". 
אסתי כהן (בתמונה, מקיבוץ מצפה שלם) אמו של נמרוד ז"ל שנהרג במלחמת לבנון אמרה בטקס: "השכול הוא סבל בלתי נסבל. כשנפל בני נמרוד התפללתי שלא יהיו עוד משפחות שיידעו צער. נמרוד חלם כמונו על השלום, הוא ידע שיש להלחם על השלום ושילם על כך בחייו. מאז, נפלו עוד רבים מבנינו ובנותינו, והשלום, רחוק מאי פעם".לדברים המלאים לחצו כאן יו"ר ארגון יד לבנים:"התנועה הקיבוצית תרמה בגופה פי 10 מכל מגזר אחר במדינה, אנו מצווים ללמד את סיפורם".
מחבקים את המשפחות
___________36
סניף 'יד לבנים' של התנועות הקיבוציות ערך לפני הטקס באנדרטה מפגש מצומצם עם המשפחות השכולות. ד"ר אירית בר-נתן יו"ר הסניף הדגישה את חשיבות המפגש האישי עם המשפחות השכולות, והוסיפה כי בתפקידה כי היא עושה מאמצים רבים לפתור כל בעיה של משפחה שכולה מול משרד הביטחון שלא פעם מתקשה להכיל את הייחוד של משפחה שכולה בקיבוץ. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: "יש חשיבות עצומה ליד לבנים הקיבוצי, שדאגתו נתונה למשפחות מדן ועד אילות, משפחות המתמודדות לא פעם עם קשיים מיוחדים מול רשויות המדינה".
מתחנכים לערכים ב'גן הבנים' בעברון
____________...
מחלקת שנת השירות בתנועה הקיבוצית קיימה השבוע יום מיוחד למתנדבי שנת השירות של התנועה שמטרתו חשיפה למורשת שהשאירו הנופלים במערכות ישראל בכלל ומהתנועה הקיבוצית בפרט.
מאות השינשינים שלקחו חלק ביום זה נפגשו ב"גן הבנים על-שם פז אליהו" בקיבוץ עברון עם משפחת אליהו שבנם סגן פז נהרג במבצע צוק איתן. (בתמונה: אביו של פז עם הש"ש).
בהמשך נפגשו הנערים עם ח"כ עפר שלח (יש עתיד), לשיחה על שירות משמעותי בחברה הישראלית בכלל ועל השרות הצבאי והיציאה לקצונה בפרט.
 
 מוקירים תודה ומלאי הערכה לקצינים ולקצינות
____________...
 
מחלקת הביטחון בתנועה הקיבוצית העניקה השבוע תעודות הצטיינות והערכה ל-18 קצינים וקצינות חברי קיבוצים המשרתים בקבע בצה"ל ובכוחות הביטחון. י' נציג הקצינים: "לשירות כקצין בקבע, תפקיד חינוכי משמעותי בעיצוב הצעירים שאנו מקבלים תחת שרביט הפיקוד שלנו – שיעברו תהליך מורכב של למידה, תרומה משמעותית לביטחון המדינה, ויהפכו לאזרחים טובים וערכיים כשהם עוזבים אותנו. רק כך תוכלנה האמהות העבריות לדעת שהפקידו גורל בניהן בידי המפקדים הראויים לכך".  
פרקליטות המדינה הגישה השבוע את תגובת המדינה לעתירת הקשת המזרחית, האגודה לצדק חלוקתי ותהודה לביטול החלטה 1447 – חלופת האגודה.
בתגובתה לבית המשפט הגבוה לצדק מבקשת המדינה לדחות הן את העתירה והן את הבקשה להוצאת צו ביניים ולחייב את הקשת המזרחית ושאר העותרות לשאת בהוצאות המשפט. תגובת המדינה נתמכת בתצהיר שהגיש עו"ד עדיאל שמרון, מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל. 
מגזין 'ממון' מבית ידיעות אחרונות סיכם השבוע את פעילותם של 14 מפעלי התעשייה הקיבוצית הנסחרים בבורסה לניירות ערך - נרשמה עליה של 3% במכירות . שיעור הרווח הגולמי צמח בכ-3.5%. 
________may2...
אדם ברדיצ'בסקי (ניר יצחק) התקבל השבוע לסגל המשלחת הישראלית למשחקים הפראלימפיים בסתיו הקרוב בריו דה-ז'ינרו. ברדיצ'בסקי בן הקיבוץ, איבד את רגלו בשנת 2007 בתאונת מעבורת בתאילנד בה נפצעו ישראלים ואחד נהרג. לפני ארבע שנים החל להתאמן בטניס בכסא גלגלים. מאז הספיק לזכות פעמיים באליפות ישראל, ולאחרונה הגיע למקום השני בתחרות בינלאומית ברומניה. 
____________...
 משרדי הבטחון והחינוך בשיתוף מרכז הרצל קיימו בשבוע שעבר אירוע הוקרה למתנדבי ומתנדבות שנת השירות. ראש האגף החברתי בטחוני במשרד הביטחון בירך את הצעירות והצעירים וציין לטובה כי השנה מתנדבים במסגרות השונות של שנת השירות כ-3,300 נערים, והדגיש בדבריו ששיעור היוצאים לפיקוד וקצונה מקרב בוגרי שנת השרות כפול מהשיעור הכללי. לדברי סבירסקי, כשליש מהם ממשיכים למסלולי הנח"ל. 
מועצת התנועה אישרה עקרונית וברוב גדול: ימונה משנה למזכ"ל
 
ץלאחר אישור מזכירות התנועה, אישרה השבוע מועצת התנועה הקיבוצית עקרונית וברוב את הצעתו של מזכ"ל התנועה ניר מאיר לעדכון המבנה הארגוני של הנהגת התנועה, ולפיה ימונה משנה למזכ"ל התנועה.
לקריאה נוספת לחצו כאן
מטה התנועה סייר במטה אשר, ראש הנקרה ואדמית 
מטה התנועה הקיבוצית ערך את הביקור השבועי שלו בגליל המערבי, ונפגש עם אנשי המועצה האזורית מטה אשר, הנהלת קיבוץ ראש הנקרה והנהלת קיבוץ אדמית
לקריאה נוספת לחצו כאן
____________...
אגף החינוך והמשימות בתנועה הקיבוצית ערך לאחרונה השתלמות מדריכים ומנהלים בחינוך החברתי לקראת החופש הגדול. בהשתלמות השתתפו יותר ממאה מדריכים מקיבוצים בכל רחבי הארץ. 
בהשתלמות שמעו המדריכים הרצאות על דרכים להעברת מסרים, דרכים לבניית התקשורת עם הורים ועוד.
____________...
פורום מנהלי הקהילות בקיבוצים, המשותף למועצות האזוריות עמק הירדן ועמק המעיינות, יצא בשבועות האחרונים לסיור המקצועי השנתי. הפעם התארחו מנהלי הקהילה במועצה האזורית משגב.
היום נפתח בהרצאתו של ראש המועצה, רון שני, על פרויקט "ישוב לדורות", משם המשיכו לישוב הקהילתי שגב עצמון ושמעו ממזכיר הישוב על יישום התכנית בפועל, כוללת הפעלת וועדות רבות בהשתתפות רבים מהתושבים.
לקריאת הניוזלטר בפורמט PDF לחצו כאן , לקריאה ב-WORD לחצו כאן
Facebook
 
 
העתקת קישור 
 
 
 
 
 
 
 
 

הוספת תגובה חדשה