דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 29.7.2016

לוגו תנועה
 
הממשלה ממשיכה בניסיונות הפגיעה ביישובי הפריפריה, והחקלאים על המוקד - השבוע נערכו כנסי מאבק בנושא המים וענף הדייג בהשתתפות חקלאים ראשי מועצות, מזכ"ל התנועה ופעילי התנועה
_____________23
אלפי ילדים, בני נוער, צעירים ומבוגרים הגיעו ביום שלישי לבריכות הדגים של קיבוץ מעוז חיים בחום של למעלה מארבעים מעלות כדי לקחת חלק במפגן נגד הורדת המכסים על יבוא הדגים.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר למפגינים: "אנחנו מזהים מהלכים חד-צדדים נגד התנועה הקיבוצית החל מתחילת הקדנציה של שר האוצר הנוכחי. אנחנו לא כל-כך חלשים, ולא כדאי לכחלון להפוך אותנו לאויבים. אני קורא לשר האוצר למצוא את הדרך להידבר אתנו, ולא לנסות לדרוס אותנו. הקדנציה הפוליטית היא קצרת מועד והחיים ארוכים". ניר מאיר קרא לכל התנועות וגופי ההתיישבות והחקלאות מכל קצוות הארץ להתאחד אל מול המאבקים כנגד הגזירות בחוק ההסדרים. לדבריו המלאים של ניר מאיר לחצו
ענף המדגה נמצא בשבועות האחרונים תחת איום קיומי ממשי בעקבות החלטת משרד האוצר לבטל את המכס על ייבוא הדגים לישראל. זהו צעד שיביא לקריסה מוחלטת של הענף ושל כל השירותים הנלווים לו כמו בתי האריזה, חברות המזון, המעבדות, חברות השינוע וההובלה וחברות השיווק. להפגנה הגיעו ראשי רשויות, ראשי ארגונים, חברי כנסת, אנשי תיירות וסביבה ועוד. 
בין הדוברים היה גם הקשיבו דור בן-נון מקיבוץ מירב, דור שני של דייגים בקיבוץ, שריגש את הנוכחים כשדיבר על החשיבות של החקלאות באזור. לחצו לצפייה בדבריו של דור
____________...
 "הקו האדום שלנו במאבק על מחיר המים הוא מניעת פגיעה בגידולים, בעמק החולה ובאזורים אחרים בארץ", כך אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצי בכנס חירום במסגרת מאבק על מחיר המים לחקלאות, בו השתתפו ראשי מועצות אזוריות ומנהלי ארגונים כלכליים המתקיים בגליל העליון. "אנחנו - חקלאים מכל הארץ, מהצפון והדרום, מושבים-קיבוצים, חייבים להצליח לייצר הסכמות בינינו ומכנה משותף בינינו בכל מחיר. להמשך המאבק על החקלאות במדינת ישראל. הקרב שלנו צריך לשים בחזית דרישה לפרק את משק מים סגור בחקלאות. אסור שכדי לפתח חקלאות בעוטף עזה, צריך לייבש שדות בגבול הצפון". סיבת הכינוס הייתה רפורמה שמובילה הממשלה דרך תיקון 27 בחוק המים, שמשמעותה הלאמת מפעלי המים של החקלאים בצפון, ניהול המים בדי 'מקורות' תוך יצירת 'אמבטיה' ארצית של מים ומחיר אחיד לכל הצרכנים. 
 
____________23
רפסודיית התנועה הקיבוצית 2016 נערכת בימים אלו בסימן "כלכלה וחברה". מלבד בניית הרפסודות וההכרות עם בני ובנות קיבוצים אחרים, נערכים בכל אחד מארבעה מחזורי הרפסודיה בהם ישתתפו סך הכל כ-3500 מעגלי שיח בנושאים אלו. הנוער הקיבוצי מאזין בין היתר להרצאות מפי בוגרי תוכנית תל"מ שמפעילה התנועה הקיבוצית לשילוב צעירים מהעדה האתיופית בחברה הישראלית. בוגר התוכנית משה ישעיהו (בתמונה) סיפר על דרכו מילד רועה מקנה בכפר אתיופי דרך המדבר הסודני ומבצע העליה של המוסד והשייטת, אל מחנך במסגרות נוער תוך שהוא מסיים שני תארים אקדמיים. בשבוע הבא יבואו למעגלי השיח אשר סלמסה בוגר תל"מ וממובילי מחאת בני העדה שידבר על תוצאותיה, אליאס מהרי מנהל מרכז הצעירים בנתניה ומומחה בתחום מניעת התמכרויות שישאל "האם אנחנו גזענים"? הקיבוצניקים הצעירים האזינו לצביקה בן שלום מזרחי, פעיל תנועת הפריפריות מטבריה הסמוכה, שדיבר איתם על יזמות ואקטיביזם חינוכי בפריפריה. בנוסף אליהם שמעו בני הנוער את קציני צה"ל המצטיינים של התנועה הקיבוצית שדיברו איתם על שירות משמעותי וערכי בצבא. 
IMG-20160720...
כ350 חניכים של עמותת אילן התארחו ויתארחו בקיץ בקיבוצים ברחבי הארץ. כל חניך מלווה על ידי שלושה מנערי ונערות הקיבוץ, שלמשך חמישה ימים ידאגו שיהיה לו קייטנה בדיוק כמו לכל ילד. 
חשוב לציין כי ברוב הקיבוצים מדובר במסורת של שנים רבות. קייטנת אילן היא מסורת שלא מוותרים עליה בשום אופן אומרים הנערים והנערות בקיבוצים. כל הכבוד!
בתמונה: נערי גן שמואל עם חניכי איל"ן. (צילום: אייל בן-שימול)
 
____________...
מועצת התנועה אישרה אתמול (חמישי) את מינויים של גיל לין (משמר העמק) לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, וגלעד בכרך (עין החורש) לתפקיד גזבר התנועה. 
מינויים של השניים במועצה אושר לאחר שמזכירות התנועה אישרה את המלצתה של ועדת הגיוס הרחבה של התנועה למינויי השניים. 
מזכ"ל התנועה בירך את לין ובכרך על המינוי ואמר: ​"גיל יהיה כוח עזר חשוב למטה התנועה ולי אישית. התנועה הקיבוצית נמצאת תחת מתקפה מתוכננת ומתוזמנת של ממשלת ישראל, ואני שמח שהוא מצטרף אלי למערכה הלא פשוטה הצפוייה לנו". ניר מאיר הוסיף: "גלעד בכרך הוא סמל של המנהיגות הצעירה והמצוינת הצומחת בקיבוצים. חשוב לי כמזכ"ל התנועה לראות הן במטה התנועה והן בקיבוצים ברחבי הארץ כוחות צעירים שעולים ותופסים תפקידים מרכזיים".
לאחר אישור המינוי סיפר לין  על הרגע בו חזר מנסיעה עסקית באחד מתפקידיו הקודמים, והחליט כי הוא רוצה לעזוב את עולם העסקים, ולעבור לעשות למען ביתו וקיבוצו והחברה בישראל. לין אמר בין היתר: "המציאות השתנתה, העולם השתנה, המדינה משתנה בקצב מהיר ומפחיד וגם בסביבה הקרובה שלנו יש שינויים שעלולים לפגוע בכל אחת ואחד מאתנו....". המשנה למזכ"ל מנה מספר נקודות שעל התנועה וחברי הקיבוצים לעשות על מנת לחזור ולהיות גורם משפיע בציבוריות הישראלית. לין סיכם את דבריו ואמר: "אנחנו חייבים לנסח לעצמנו חזון ברור, המגדיר מי אנחנו, וגם נותן תשובות לבעיות המרכזיות של החברה הישראלית. עלינו לשתף פעולה עם כל אלה שתומכים בערכים הבסיסיים המנחים אותנו בחיינו, ולתת בעצמנו דוגמא אישית. אם אנחנו תאבי חיים, ואם החיים שאנחנו רוצים, הם חיים בעלי משמעות, זה מה שעלינו לעשות. ואם נרצה, אין זו אגדה!"
מרחב הצפון בחטיבה להתיישבות ערך השבוע כנס לכל העוסקים בצמיחה דמוגרפית במועצות האזוריות, תנועות התיישבותיות, ישובים, מלווים ופרוייקטורים. הכנס עסק באתגרי העתיד של הצמיחה הדמוגרפית הכפרית כשברקע הקשיים אתם מתמודדת ההתיישבות - מעמד ההתיישבות חקלאות, תכנון תקציב וקשיים בהפעלת החטיבה להתיישבות. בכנס השתתפו כ-200 איש, ביניהם מנהל מרחב צפון של החטיבה יואב אריאל, יו"ר החטיבה  להתיישבות גאל גרינוולד, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, מזכ"ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת, ח"כ איתן ברושי, ראשי מועצות ובהם ראש המועצה המארחת - 'הגלבוע' עובד נור, ועוד. 
באי הכנס שמעו הרצאות בנושאים מגוונים - 'מעמד ההתיישבות בחברה הישראלית' מפי העיתונאי ד"ר יועז הנדל, 'קהילה של קהילות- תכנון אסטרטגי אזורי' מפי סיגל מורן ראשת המועצה בני שמעון, ענת סריג יועצת מומחית דיברה על מנועי הצמיחה הקהילתיים של "הכפר החדש" ונורית צור רובינו מנכ"לית אשכול גליל מזרחי הרצתה על פיתוח מנועי צמיחה אזוריים כלכליים. 
 
_____10
היחידה לנשים במגדר בתנועה הקיבוצית תפתח בחודש נובמבר קורס לניהול מתקדם עבור מנהלות בכירות, הרוצות להרחיב את הידע שלהן ולהשתלב בתפקידי ניהול בעולם הציבורי והפוליטי בישראל. הקורס הוא פרי שיתוף פעולה של התנועה הקיבוצית, השלטון המקומי, תנועת המושבים מרכז המועצות האזוריות, עמותת כ"ן ועוד מספר גופים.  במסגרת הקורס יקבלו המשתתפות תמונת מצב מגדרית ניהולית, מיומנויות מדיה עכשוויות, כלים לקריאת דוחות כספיים, סיור במרחב הכפרי, בכנסת ועוד. עם סיום הקורס יהיו זכאיות המשתתפות לתעודה מאוניברסיטת בר אילן.
 
קיבוץ נגבה בן 77!
____________...
קיבוץ נגבה עלה על הקרקע ב- 12/7/1939 במסגרת "חומה ומגדל". הוא ממוקם על כביש 3 בין אשקלון לקריית מלאכי. מייסדי הקיבוץ היו חברי תנועת "השומר הצעיר" בפולין, ועלו ארצה בתחילת שנות ה- 30 של המאה העשרים. השם נגבה ניתן לקיבוץ כיוון שהוא ממקום דרומית לבאר טוביה (גבול "הספר הלבן"), ונגבה פירושו דרומה - בתנ"ך "... ימה, צפונה קדמה ונגבה".
עמידת חברי הקיבוץ בקרב על נגבה במלחמת העצמאות היא סמל לנחישות וניצחון המעטים מול הרבים.
בנגבה חיים כיום 662 נפשות ביניהם 412 חברים באגודה הקהילתית, מתוכם כ- 165 חברי קיבוץ ותיק כ-125 בנים שנקלטו לחברות בעצמאות כלכלית ו-119 תושבי הרחבה.  (בתמונה: מגדל המים הפגוע מירי, זכר לקרב על הקיבוץ במלחמת העצמאות. צילום מתוך אתר ויקיפדיה)
 
שימו לב - הכנס האזורי שהיה אמור להתקיים בעמק הירדן ב-31.7 נדחה ל-11.8

הוספת תגובה חדשה