דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 31.3.2016

לוגו תנועה
תכנית תל"מ: תעסוקה, לימודים ומגורים לבני העדה האתיופית בקיבוצים זכתה בשנתיים האחרונות לתקציב מוגדל, באמצעותו הוגדל מספר החניכים בכ- 50% ונפתחו תכניות בקיבוצים נוספים. כעת, דווקא כשהתכנית נמצאת בשיא הצלחתה, בעיות תקציביות מאיימות על המשך פעילותה וצמיחתה.
איציק שפרן, מנהל תכנית תל"מ אמר השבוע כי "אנחנו נדרשים לפעול מיידית כדי להבטיח את המשך פעילותה של התכנית. לאחר פגרת הפסח ובתחילת מושב הקיץ מתוכננת ישיבה מיוחדת של ועדת הקליטה של הכנסת לדיון בהמשך תכניות תל"מ, בית ראשון במולדת וגרעיני צבר בקיבוצים.
תכנית תל"מ פועלת משנת 1998  בקרב בוגרי שירות צבאי בגילאי 21-25 בני העדה האתיופית. כ - 85 חניכים נמצאים בימים אלה בתכנית הפועלת ב-15 קיבוצים ברחבי הארץ. עד כה בגרו בתכנית למעלה מ 1,200 צעירים בני העדה האתיופית.
פגישה עם שר הקליטה זאב אלקין
תכנית תל
הסליק הישן הוחזר לצה
מה תגידו על זה? במסגרת מבצע החזרת הציוד לצה"ל, הוחזר נשק רב שנשמר בסליק מתקופת המנדט הבריטי, באחד מקיבוצי המועצה האזורית מנשה. מה בשלל? תת מקלע טומי-גאן ותת מקלע סטן ממלחמת השחרור, קרל גוסטב ממלחמת ששת הימים, רובה מאוזר ורובה ציד דו כני מתקופה לא ידועה.
הקיבוץ ביקש להישאר אנוימי ואנחנו מכבדים את בקשתו. ומה אצלכם? בקיבוץ שלכם יש סליק? (ספרו לנו בעמוד הפייסבוק, אנחנו מבטיחים לא להלשין)smiley
קואופרציה: המבט קדימה
הנהלת התנועה הקיבוצית ונציגי הקיבוץ הדתי בשיתוף ראשי הארגונים הכלכליים נפגשו השבוע בבית הארגונים הכלכליים בקיבוץ נחשונים לדון ולסכם את מסע הלימוד הקואפורטיבי באיטליה ולבחון את הדרכים לקידום הנושא במרחב הקיבוצי.
במסגרת הדיון הוצגו היתרונות, החסרונות, האתגרים והמורכבות שבאימוץ השיטה הקואופרטיבית במרחב הקיבוצי, הן בהיבטים החברתיים והן בהיבטים הכלכליים ובצורך לשלב ולמזג ביניהם.
בתום שבוע של לימוד והכרה של פעילות קואופרטיבית ענפה באיטליה, ניסו חברי הפורום למצוא את נקודות ההשקה למודל הקיבוצי המתחדש. בשונה ממרבית הקואופרטיבים בהם ביקרה המשלחת באיטליה, בהם החברות מוגבלת רק לתחום אחד, בתנועה הקיבוצית מדובר בקואופרציה רב תחומית המקיימת מידה מוסכמת של ערבות הדדית בין החברים.
להמשך קריאה לחץ כאן
כולם בשביל אחד
התנועה הקיבוצית מתגייסת למען קיבוץ חמדיה: הסדר הקיבוצים נראה אולי לרבים מאתנו כהיסטוריה רחוקה. יש מי שלא רוצה לזכור ויש כאלו שלא יכולים לשכוח.
בקיבוץ חמדיה שבעמק המעיינות מתמודדים שנים רבות עם משבר כלכלי חריף המאיים על עתיד הקיבוץ. השבוע אישרו חברי הקיבוץ ברוב של 73% את המתווה המוצע להיחלצות מהמשבר אליו נקלע הקיבוץ. להכרעה קדמה אסיפת חברים שבה הוצג בפני החברים המתווה הייחודי, שלראשונה נמצא תחת אחריות התנועה הקיבוצית, ויאפשר לחמדיה להיחלץ מהסדר הנושים ובתקווה גדולה לצאת לדרך חדשה כמו קיבוצים רבים בעבר.
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר ביקש להודות לחברי חמדיה על שיתוף הפעולה והאמון ומסר כי: "מדובר בביטוי עליון של ערך הערבות ההדדית והכרת הטוב אותה אנו מביאים לידי ביטוי במעשים ולא בדיבורים ומוכיחים כי התנועה הקיבוצית לא משאירה פצועים בשטח". להמשך קריאה לחצו כאן
עו
ועדת הפנים סיימה להכין את הצעת החוק להפקעת קרקעות חקלאיות לקראת קריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת: על פי החלטת הועדה, המדינה תפנה את הקרקעות על חשבונה, והחקלאים יפונו רק בסמוך להתחלת הבנייה. כמו כן, הסעיף שאמור היה להפליל ולהעניש במאסר חקלאים שלא יתפנו הוסר מהחוק. תנועת המושבים והתנועה הקיבוצית ממשיכות להתנגד לחוק "בהיותו חוק מיותר ובלתי חוקתי בעליל הסותר את דיני התכנון והבניה, דיני הקניין וזכויות אזרח בסיסיות" נכתב במסמך מטעם התנועות שהוגש במהלך הדיון בוועדת הכנסת.
עו"ד מיכי דרורי, מנהל המחלקה המשפטית בתנועה אומר כי "החוק מביא לרמיסה חסרת פרופורציה של זכויות הקניין ועקרונות התכנון. בעבודה מאומצת הוכנסו מספר תיקונים ושינויים בהצעת החוק, אולם בסופו של דבר אין בכך כדי לרפא את החטא והפגמים החמורים העומדים בבסיסו"
ספריית אונ' חיפה מעלה תערוכת צילומים דיגיטאלית של השומריה הרביעית משנת 1966. התמונות נסרקו מתוך אלבום שי שהוגש לראש עיריית חיפה דאז, אבא חושי, (אמנם חבר מפא"י אך איש השומר הצעיר בעצמו שעלה בראש הקן שלו מפולין ב-1920. 
השומריה ה-4. 1966
חיים אורון (ג'ומס).
אחרי שנים ארוכות של נסיגה, בעשור האחרון חלה עליה של למעלה מ20% במספר התושבים בקיבוצים, אך האם הגידול הוא תוצאה של חיפוש אחר חיים ביישוב קהילתי או שממד הסולידריות הקיבוצית עדיין קיים?
חיים אורון (ג'ומס) מסביר בראיון לבן כספית שאנשים שבאים לקיבוץ מחפשים משהו אחר: חינוך אחר, אווירה אחרת, תרבות אחרת ויותר סולידריות. "בקיבוץ יש מערכות רווחה ותמיכה בחלש שהלוואי על כל ישראל - מדינה שהולכת ומתרחקת ממרכיבי מדינת הרווחה", אומר ג'ומס. 

לצפייה בראיון המלא לחצו על התמונה------>
נח"לאווים, פרוייקט בוגרי הנח"ל מחפש אתכם
העמותה להנצחת חללי הנח"ל פתחה בפרויקט שמטרתו ליצור קשר בין בוגרי הנח"ל לדורותיו והעמותה. 
הבוגרים המעוניינים בכך נדרשים למלא שאלון שבו יספרו על הקשר שלהם עם הנח"ל, מסלול השירות, הקשר שלהן לנופלים ולמורשת הנח"ל. 
הפרויקט מתחיל בחודש מרץ 2016. לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן
צוותא מזמינה אתכם לחוויה סטירית משובחת
אנגינה פקטוריס: שר הביטחון זקוק להשתלת לב. כמה חודשים לפני כן הועבר בישראל חוק שהשר הוביל ותמך בו: יהודים אינם יכולים לקבל תרומת איברים ממי שאינם יהודים. עכשיו הלב היחיד שבנמצא הוא לב של בחור פלסטיני. השר צריך לקבל החלטה, או שהוא לוקח את הלב ועובר על החוק - או שהוא מת.  
רכישת כרטיסים מוזלים לחצו כאן
קול קורא – התאמת הבתים הסיעודיים בקיבוצים
הביטוח הלאומי פרסם בשבוע שעבר קול קורא של הקרן לקידום תכניות סיעוד להתאמה של הבתים הסיעודיים בקיבוצים לפרוגרמת 2016.
קיבוצים הרוצים לשמר את הבתים הסיעודיים שלהם ולהתאים אותם לדרישות משרד הבריאות, מתבקשים לעמוד במועד הסופי ולהגיש את הבקשות לקרן עד לתאריך ה-30.5.16.
לפרטים נוספים לחצו כאן
כנס התחדשות יהודית קהילתית בקיבוץ
"איזו ברכה אומרים אצלנו בקבלות השבת? מה רצו הסבתות והסבים שלנו לומר כשכתבו את ההגדה הקיבוצית? איך קרה שמי שנוהג היום על טרקטור בטקס חג השבועות -  הם העובדים הזרים?" כל אלה ועוד ידונו בשבוע הבא בכנס ראשון מסוגו למנהלי תרבות וחינוך בקיבוצים שיעסוק בהתחדשות יהודית קהילתית בקיבוץ. לפרטים והרשמה לחצו כאן
Facebook
לצפייה בקובץ וורד, לחצו כאן לצפייה בקובץ PDF לחצו כאן
שיהיה לכולנו סוף שבוע אביבי ונעים. שבת שלום.

הוספת תגובה חדשה