דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 3.6.2016

לוגו תנועה
לחץ לקבלת לגרסה הנגישה
 
ניר מאיר:"גם לבנים ממשיכים בשדרות ואופקים מגיעה הזכות להמשיך ולחיות לצד הוריהם במחירים שפויים וברי השגה. אין האחד בא על חשבון השני"
____________...
לפני כשבוע שודרה בערוץ עשר כתבה מגמתית המסלפת את החלטות מנהל מקרקעי ישראל בעניין 'חלופת האגודה'. מזכ"ל התנועה ניר מאיר: "הקשת המזרחית מנסה לסכסך בין תושבי הקיבוצים לתושבי עיירות הפיתוח שחיים בשכנות טובה ומתמודדים עם אתגרים ביטחוניים וכלכליים זהים. אנחנו מאמינים שגם לבנים ממשיכים בשדרות ואופקים מגיעה הזכות להמשיך ולחיות לצד הוריהם במחירים שפויים וברי השגה, אין האחד בא על חשבון השני".
עוד הוסיף מאיר:"75% מהקיבוצים ו-72% מחברי הקיבוצים חיים בפריפריה. חבל שמה שמעסיק את חברי הקשת המזרחית בימים אלה הוא למנוע את הבניה והקליטה של תושבים חדשים בקיבוצי עוטף עזה והפריפריה".

 
______13
אין חייל בודד בישראל שלא מכיר את צביקה לוי מקיבוץ יפעת - האבא של החיילים הבודדים. צביקה הקים בתנועה הקיבוצית מפעל חיים של דאגה לכל חייל וחיילת בין אם כאלה שהגיעו מחו"ל לשרת בצה"ל ובין אם אלו שבשל בעיות שונות עזבו את בית הוריהם. צביקה דאג לחיילם לחדר בקיבוץ, משפחה 'מאמצת' ועוד. השבוע נפרץ ביתו והטלפון הנייד ובו פרטים ותמונות של חיילים בודדים, משפחות שכולות וחללי צה"ל נגנב. 
בכנס 'ברית פיקוח' שהתקיים השבוע התייחס ניר מאיר מאיר לניסיונות הפגיעה בדיור, בחינוך ובחקלאות ואמר: "מי שחושב שאנחנו מתכוונים לעמוד מנגד לניסיונות הפגיעה בקיבוצים – טועה טעות מרה!"
עוד אמר מזכ"ל התנועה:"במימד הכלכלי היום אנחנו חזקים יותר, וחסונים יותר משהיינו אי פעם בעבר. מפעלי הקיבוצים עומדים בחזית הטכנולוגיה והקידמה. החקלאות הקיבוצית חזקה ומפותחת. הארגונים הכלכליים איתנים. חברתית התנועה הקיבוצית ככלל נהנית משיבה ברוכה של בנים חזרה הביתה מצד אחד ואנחנו מצליחים לדאוג ולהעלות בהתמדה את תשלומי הפנסיות לחברינו הותיקים. לצד כל ההצלחות, אנחנו מתמודדים שנים רבות מול שורה של איומים קיומיים על עצם הגדרתנו את עצמנו כקיבוץ. יש לא מעט גורמים בחברה הישראלית שחושבים שהתנועה הקיבוצית סיימה את המשימות הלאומיות שלה ושאין בנו צורך יותר". 
איגוד התעשייה הקיבוצית פתח במהלך לשדרוג היצור במפעלי התעשייה המסורתית בקיבוצים בעזרת ננו-טכנולוגיה. במסגרת הפרויקט נעשים קישורים בין חוקרים באקדמיה בתחום הננו ובין מפעלים קיבוציים, כך שהטכנולוגיה החדישה תביא לשיפור משמעותי בתכונות המוצרים.
לדברי מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין, ננו טכנולוגיה הינה ענף צומח בעולם ובארץ שיישומה מביא במקרים רבים לקפיצת מדרגה בפעילות של מפעלי תעשייה ולייצר חומרי גלם באיכות, דיוק, חוזק והתאמה מירבית לשימוש בהם. ההערכה היא שמרבית התעשיות ישלבו ננו-טכנולוגיה בתהליך היצור
.
____________...
שבוע לאחר שקיבל תעודת הערכה מהתנועה הקיבוצית הגיע רב-סרן ד' למפגש עם חניכי הקומונות הקיבוציות של שנת השירות בדרום הארץ. המפגש נערך כחלק מהפרויקט בו הקצינים והקצינות שקיבלו את תעודות הערכה נפגשים במהלך השנה עם השינשינים לשיחה על ערכים ושירות משמעותי בצה"ל.
(צילום:עופר רימון) 
____________...
 אגף החינוך והמשימות בתנועה הקיבוצית ערכו השבוע הכנה לקראת הרפסודיה התנועתית שתתקיים בחודש יולי. בהכנה שערכה יומיים לקחו חלק 130 מדריכות ומדריכים מכל רחבי הארץ, כאשר הדגש היה על העלאת רמת הבטיחות והבטחון של החניכים.
ברפסודיה מתוכננים להשתתף כ-3,500 בני ובנות התנועה הקיבוצית, בארבעה מחזורים מכיתות ט' עד י"ב. המעוניינים להרשם מתבקשים לפנות לרכזי הנוער בקיבוצים ובמועצות.  
 
חינוך למגדר כבר בגן הילדים
"ככל שנקדים ונחנך את ילדינו בתחום המודעות למגדר, נוכל ליצור בעתיד חברה שיוויונית מוסרית וערכית יותר", כך אמרה בכינוס שנערך לאחרונה, הילית בן צבי מנהלת היחידה לקידום נשים בתנועה הקיבוצית, המושבים ומרכז המועצות האזוריות. 
 
ממשיכים לצמוח יחד במשאבי אנוש
 
"היה מי שחשש כי משאבי אנוש יעלם מהקיבוץ בעקבות השינוי באורחות החיים. אני שמחה לומר כי תחום זה בקיבוצים מתפתח, מתייצב ומתמקצע!", כך פתחה השבוע שלומית צימרינג, מנהלת פיתוח 'הון אנושי' בתנועה הקיבוצית את הכנס המקצועי השנתי המאורגן על ידי התנועה ואיגוד התעשייה הקיבוצית.
____________...
התנועה הקיבוצית נפרדה בשבוע שעבר מראש ענף נפגעים בצה"ל אל"מ יפה מור המסיימת את תפקידה בחודשים הקרובים. אל"מ מור מלווה את משפחות חללי התנועה הקיבוצית עוד מימיה כקצינת הנפגעים של הנח"ל. 
קראו עוד הפרידה מראש ענף נפגעים בצה"ל
בשנה האחרונה הקים אגף חינוך ומשימות תכנית חדשה וייחודית לחיזוק הזהות היהודית-חילונית במערכות החינוך ובקהילות הקיבוציות "כזה ראה וחדש".
כחלק מהתכנית, פותחים בתנועה בסדרת השתלמויות ארציות בנושאים מגוונים הקשורים באופן ישיר למערכות החינוך והתרבות בקיבוצים.
______16
אנגינה פקטוריס - סאטירה חדשה מבית צוותא בכיכובם של דב גליקמן וזהר שטראוס. 
"נמצאה ההצגה הכי מצחיקה של השנה" (מאקו)
"גליקמן חוגג בתפקיד שר הביטחון" (הארץ)
"ערב משעשע של הומור פרוע" (ידיעות אחרונות)


פסטיבל טראבוש - מוזיקה מן המזרח - מאום כולתום עד רוק&רול
הפסטיבל יפגיש בין אמנים שונים היוצרים מוזיקה מקורית ומסורתית ומשלב סגנונות חדשים ונושנים 
שנותנים כבוד ואהבה למוזיקה שמאות אלפי ישראלים גדלו עליה ומושפעים ממנה
לקריאת הניוזלטר בפורמט PDF לחצו כאן , לקריאה ב-WORD לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה