דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 8.4.2016

לוגו תנועה
התנועה הקיבוצית: מדובר במעשה שלא יעשה מצד גורמים ברמ"י ובעתירת סרק חסרת כל אחיזה במציאות
בעתירה שהוגשה לבג"צ מבקשות האגודה ל"צדק חלוקתי", הקשת הדמוקרטית המזרחית וארגון תהודה לבטל את החלטה 1447 – חלופת האגודה, שאושרה במועצת מקרקעי ישראל בחודש ינואר האחרון וקיבלה את אישורו של שר האוצר משה כחלון. בנוסף מבקשים העותרים להוציא צו ביניים המורה לרמ"י להימנע מביצוע כל פעולה שהתקבלה בהחלטה המדוברת.
בתנועה הקיבוצית קיבלו שלשום (ד'), את העתירה ולומדים את תוכנה. בעניין זה יש לציין כי ברמה המשפטית, התנועה הקיבוצית אינה צד בעתירה, המופנית כנגד רמ"י ומשרדי האוצר והשיכון. בתנועה בוחנים כעת את האפשרות להצטרף למשיבים ולהציג את עמדת התנועה בפני בג"צ. ב-20 באפריל צפוי דיון בבית המשפט בבקשת העותרים לקבלת צו הביניים.
"הדיון הנוסף במועצת מקרקעי ישראל בינואר האחרון נועד על פניו אך ורק לדבר אחד - לאפשר וליצור את התנאים לאותם ארגונים עוינים להגיש את הבג"צ" אומר מזכ"ל התנועה ניר מאיר,
 "מדובר במזימה צינית ובניסיון ידוע מראש של גורמים עוינים המבקשים, מתוך ריפלקס מותנה, למנוע כל אפשרות של בניה וגידול טבעי בקיבוצים". ניר מאיר הוסיף ואמר כי "מדובר בהחלטה שהתקבלה ואושרה כבר בשנת 2014. הדיון הנוסף, שהתקיים בינואר השנה במועצת מקרקעי ישראל נקבע על ידי גורמים בתוך המינהל, שנראים כמי שעושים הכל למנוע מקיבוצים להמשיך ולהתקיים. אותם גורמים במינהל עושים ככל הנראה יד אחת עם הארגונים האנטי קיבוציים והאנטי התיישבותיים המבקשים יחד לחסל את הקיבוצים". 
עו"ד מיכי דורי, מנהל המחלקה המשפטית בתנועה מסביר כי "מבחינת התנועה הקיבוצית, החלטה 1447 היא החלטה מרעה ביחס להחלטה המקורית, 1380, שהתקבלה בימי השר אורי אריאל עוד בשנת 2014 לאחר דיונים ארוכים של ועדת ליברמן שהוקמה על מנת להציע חלופה לבניה בקיבוץ שתשמר את אופי הקיבוץ. מי שהרע את ההחלטה הוא דווקא שר אוצר הנוכחי משה כחלון, בניגוד לדעת התנועה. כעת,  ככל הנראה מתוך מטרה ליצור לחץ פוליטי על השר, מכוונים אותם ארגונים את טענותיהם דווקא אליו".
בעקבות כמויות הגשמים הנמוכות השנה בצפון החליטה מועצת רשות המים, באופן חד צדדי, לקצץ בצורה חדה את מכסות המים לחקלאי הגליל העליון. אם הקיצוץ ייצא  אל הפועל, יצטרכו החקלאים לבטל כרבע מהגידולים החקלאיים, לדלל את עצי הפרי והשדות יישארו יבשים הקיץ.
____________2_1
"נכון להיום אנחנו יודעים שאין בעיה בכמויות המים", אומר רפי נוי, מנכ"ל אגודת המים בגליל העליון "הקיצוץ המדובר חל רק על חקלאי הגליל העליון והנימוק של רשות המים אינו הגיוני". 
על פי ההערכות היקף הנזק לחקלאי הגליל העליון נאמד בכ-130 מליון ₪, ביום ראשון הקרוב צפויה הרשות לקיים דיון מכריע בנושא. "אין להם שום סיבה שלא לבטל את הקיצוץ וכך אני מקווה שיהיה".
"תחנת הכוח הקיבוצית" – "דליה אנרגיות" קיימה השבוע כנס לקוחות ראשון בהשתתפות נציגים של כ-150 לקוחות עסקיים של החברה ובהם מספר רב של קיבוצים. בין לקוחות תחנת הכוח שכ-50% ממנה נמצאת בבעלות הקיבוצים ישנם כבר  140 קיבוצים ומפעליהם: "סוד הכוח הקואופרטיבי -הקיבוצי הוא ביכולת להתאחד יחד לקניה וליצירה"
______________9
'דליה', הינה תחנת הכח הפרטית הגדולה ביותר בישראל. היא מופעלת בגז טבעי וכושר הייצור נאמד בכ-900 מגה וואט/שעה, המהווים כ9% מכושר הייצור של מדינת ישראל.  מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר שפתח את הכנס עמד על הצלחתו המרשימה של הפרוייקט וקרא לקיבוצים להעדיף אנרגיה ירוק לבן. לדבריו "העיקרון המנחה חייב להיות שאת זכות הסירוב הראשונה אנחנו שומרים לעצמנו. בשעת מבחן אין ספק שאסטרטגיה זו תשתלם". ניר הוסיף והדגיש את "הכוח הקואופרטיבי, הן בתור לקוחות שמגיעים להסכם הכי טוב והן ביכולת לייצר נכסים משותפים קיבוצים כמו תחנת הכוח הזו. "
כחלק מהדיון הציבורי בנושא יוקר המחייה והתחרות בתחום הבנקאי בכלל והחלופות הבנקאיות הקואופרטיביות בפרט, הגיע השבוע לישראל ז'אן-לואי באנסל, יו"ר איגוד הבנקים הקואופרטיביים הבינלאומי – ICBA ונשיא הבנק הקואופרטיבי הצרפתי "קרדיט-קואופרטיב".
____________...
במסגרת הביקור ביקש באנסל לפגוש את הנהלת התנועה הקיבוצית כמייצגת האותנטית והמוכרת ביותר בעולם של הקואופרציה הישראלית. במהלך הפגישה דנו הצדדים בקידום רעיון הקואופרציה בישראל ובהעמקת הקשרים עם התנועה הקיבוצית ובשיתופי הפעולה האפשריים.
חיים אורון (ג'ומס). "20% גידול במספר התושבים בקיבוצים
יש לו ארבעה עשר נכדים ושמונה נינים ובימים אלה הוא חוג יום הולדת 91 אבל חיים שילה מנירים לא עוצר. כבר 8 שנים מקדיש כל רגע פנוי לניצולי השואה ובמלחמתם בבירוקרטיה. זה התחיל בסיוע לחברי הקיבוץ הוןתיקים אבל מאז פונים אליו מכל הארץ והמתנדב הוותיק מצליח לנצח עבורם את הבירוקרטיה. 108 תיקים כבר טופלו על ידו בשנים האחרונות והיד עוד נטויה.
לצפייה בכתבה ששודרה בחדשות 10  לחצו על התמונה----------------------------->
התנועה הקיבוצית מקדמת בימים אלה מבצע רחב לקראת חג הפסח וקוראת למשפחות ויחידים שאין ידם משגת לקיים סדר פסח בביתם, לבוא ולהתארח ללא תשלום לארוחת החג ולחגוג את ליל סדר בקיבוצים ברחבי הארץ. עשרות קיבוצים בצפון, בדרום ובמרכז הארץ כבר התנדבו לארח משפחות נזקקות וקשישים בודדים בקיבוצם.
בתנועה הקיבוצית נערכים לקבלת מאות פניות טלפוניות במהלך הימים הקרובים ומעריכים כי השנה מספר הפניות יהיה גדול מאשר בשנים קודמות. אם ישנם קיבוצים נוספים המעוניינים לאחר בקיבוצם, אנו מזמינים אותם לפנות אלינו  בטלפון 03-6925398 או בדוא"ל:  revital@tkz.co.il
ניר מאיר: "רואים בהמשך קיומו של השומר הצעיר יעד אסטרטגי עליו נשמור בכל מזג אוויר"
___________33
מטה התנועה הקיבוצית קיים בתחילת השבוע סיור עבודה בתנועת השומר הצעיר. במהלך המפגשים הדגיש מזכ,"ל התנועה ניר מאיר את מחויבות התנועה כלפי תנועת השומר הצעיר.
מטה התנועה סייר בקיבוץ המחנכים 'אמיתי' שבגבעת חביבה, בקיבוץ פלך שבמשגב, בקן הקיבוצי בעברון, שבמטה אשר ובקן העירוני בקרית חיים. במסגרת הסיור עמדו החברים על היקף הפעילות של השומר הצעיר בתנועת הנוער ובתנועת הבוגרים.

 
____________...
.צעדת הגלבוע מציינת יובל, ואנחנו מזמינים אתכם
לקחת בה חלק בסוף השבוע הקרוב. על פי התחזית לצעדה יגיעו עשרות אלפי צועדים מהארץ ומהעולם, אלו ישתתפו ב- 3 מסלולים על פי דרגות קושי שונות וייהנו מפעילויות ואטרקציות לילדים.

צעדת הגלבוע היא הצעדה הגלבוע האחרונה שנותרה מבין הצעדות העממיות הגדולות בישראל. ייחודה בכך שלהבדיל מצעדות אחרות המתקיימות במישור, צועדים בה בהר, מה שמעניק תצפיות מדהימות אל עמק יזרעאל, עין חרוד וכפר יחזקאל כאשר מורדות ההר ירוקים ואירוס הגלבוע הסגול נמצא בפריחתו.

בתמונה: הצעדה אז והיום. (בשחור-לבן: צעדת הגלבוע ב-1967, צילום: נדב מן וארכיון בית שטורמן)
___________32

התשבץ השבועי

מדי שבוע כותב אבנר כרמל ממעגן מיכאל תשבץ זמר עברי עבור אתר הקיבוצים.
אנו מזמינים את אלו מכם שמוכנים להיענות לאתגר ללחוץ על הקישור המצורף ולבחון את עצמכם. תהנו!
_____________17
בעקבות הנחיות משרד הבריאות להוצאת מאכלים עתירי שומן וסוכר מבתי הספר ברחבי הארץ, עמוד הפייסבוק של התנועה הקיבוצית מיישר קו ויוצא עם המלצות משלו לחדרי האוכל הקיבוציים.
על פי ההנחיות החדשות, אלה המאכלים שיבוטלו לאלתר.
רוצים להוסיף מאכלים לרשימה? לספר לנו על התפריט בחדר האוכל שלכם או לראות את התגובות של חברים נוספים? לחצו
 כאן
והצטרפו לעמוד הפייסבוק של התנועה הקיבוצית.

להגדלת התמונה לחצו עליה או כאן
Facebook
לצפייה בקובץ וורד, לחצו כאן לצפייה בקובץ PDF לחצו כאן
שיהיה לכולנו סוף שבוע אביבי ונעים. שבת שלום.
 

הוספת תגובה חדשה