דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 8.7.2016

לוגו תנועה
 
____________...
בג"צ דחה השבוע את עתירת הקשת המזרחית שאיימה לפגוע בקיבוצי הפריפריה ועוטף עזה ואישר את 'חלופת האגודה' המאפשרת לרבים מקיבוצי עוטף עזה והפריפריה לבצע את החלופה הזו ולחדש את הבניה. החלטת בג"צ בראשות כבוד השופט ניל הנדל, כבוד השופט אורי שוהם, וכבוד השופט נועם סולברג התקבלה אחרי מאבק ציבורי שניהלה התנועה הקיבוצית בחודשים האחרונים מול שורה של גורמים וארגונים שביקשו לעצור את הבניה בקיבוצים הפריפריה בכלל ובתנועה הקיבוצית בפרט. מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: "התנועה הקיבוצית התמודדה מול מתקפה והסתה חסרת תקדים על לא עוול בכפה שכל מטרתה היתה לשסות ולסכסך בין תושבי הפריפריה - בני הקיבוצים ובני היישובים האחרים. מדובר היה בניסיון לעצור את התפתחות ישובי עוטף עזה והפריפריה. היום בג"צ אמר את המילה האחרונה - כן לבניה בקיבוצים! כן לפיתוח הפריפריה!"
במקביל, התנועה הקיבוצית משכה, את העתירה כנגד הקפאת 'חלופת הפיקדון' שנועדה לאפשר לחברי קיבוץ לבנות בכספם מבלי לשייך את הנכס על שמם, ושהנכס יוחזר לקיבוץ עם פקיעת חברותם, וזאת לאחר שלצערנו שופטי בג"צ בחרו שלא להתערב בנושא.
____________23
בפגישה שהקיימה השבוע ברשות המיסים בין ראשי התנועות הקיבוציות, ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ואמיתי פורת מזכ"ל הקיבוץ הדתי לבין מנכ"ל רשות המיסים, משה אשר, בנוגע למיסוי החברים בקיבוצים המתחדשים הוסכם כי יוקם צוות משותף לבחינת הנושא. הפגישה התקיימה לאחר שלתנועה הקיבוצית ולברית פיקוח נודע כי ברשות המיסים מתכננים לתקן בחקיקה חפוזה במסגרת 'חוק ההסדרים' בכנסת את פקודת מס הכנסה לעניין מיסוי חברי הקיבוצים. בסיום הפגישה בה השתתפו גם הצוותים המקצועיים של התנועות ושל רשות המיסים הודה ניר מאיר למנכ"ל רשות המיסים על עצם קיום הפגישה, והוסיף:"התנועה הקיבוצית היא חבר של כבוד בשולחן 12 הקואפרטיבים המשפיעים בעולם. בכל מדינה בעולם קיימת הבנה שקואופרציה פעולת על-פי חוקי מיסוי ייחודיים, בשל התפיסה שצורת ההתנהלות הכלכלית של אלו איננה של נישום בודד. אין לי ספק שכך צריך להיות גם בישראל". 
הכנס הראשון בסדרת הכנסים האזוריים שיזמה התנועה הקיבוצית התקיים השבוע בגליל העליון. מטרת הכנסים היא שיתוף יושבי ראש ומנהלי הקהילות בקיבוצים בהתפתחויות בתחומי החינוך, הבניה והחקלאות: "מטרת הכנסים היא לא להכתיב לקיבוצים מה לעשות, אלא להבהיר את המציאות לפני שמקבלים החלטות" אמר מזכ"ל התנועה ניר מאיר.
הכנסים האזוריים ימשכו בשבועות הקרובים. ביום שני הקרוב  ה- 11.7 יפגשו אנשי מטה התנועה במשקי הדרום עם בעלי התפקידים בקיבוצי האזור ומקיבוצי משקי הנגב, ב-24 ביולי יתקיים מפגש במשקי עמק יזרעאל, למחרת ב'מילואות', ב-27.7 'בגרנות' וב-31.7 במועצה האזורית עמק הירדן בכנס משותף לבעלי התפקידים בעמק הירדן ובעמק המעיינות. 
___-________...
על רקע גל הטרור שממשיך להכות באזרחי ישראל יצאו השבוע נציגי התנועה הקיבוצית ביחד עם 'תג מאיר - אור במקום טרור' לביקור תנחומים אצל משפחתה של הלל יפה אריאל בת ה-13 מקרית ארבע שנרצחה בזמן שישנה במיטתה ביום חמישי בשבוע שעבר. נציגי התנועה שמעו מאמא של הלל על סקרנותה, על תאוות הידע, הרצון העז להרחיב להרחיב אופקים, ועל תוכניותיה, שלא יוכלו להתממש, להמשיך ולהעמיק בלימודיה.
יהי זכרה ברוך.
_____________21
בזמן שכולנו מסתתרים במזגן בימי הקיץ הלוהטים, הפרות במרעה של קיבוץ עין-השופט נהנות מהאוויר הפתוח. צילום: איציק שפרן
____________...
פעילי 'תנועת הפריפריות'  בה חברים אנשי התנועה הקיבוצית הגיעו השבוע למשכן הכנסת על מנת להחתים את חברי הכנסת על הדרישות שעלו ב'צעדת השוויון' שהתקיימה לפני מספר שבועות. כזכור, פעילי אגף החינוך ומזכ"ל התנועה הצטרפו לצועדים בדרכם לירושלים. ניר מאיר אמר בצעדה:" כמו שלבני הקיבוצים מגיעות זכויות כי הוריהם השביחו את הקרקע, גם לבני ירוחם מגיעות זכויות כי ההורים השביחו את הקרקע".
יום עיון לרכזי הבריאות ומנהלי הבתים הסיעודיים
מחלקת הבריאות והרווחה קיימה לאחרונה יום עיון לרכזי הבריאות ומנהלי הבתים הסיעודיים מקיבוצים ברחבי הארץ. פרופ׳ צבי בנטואיץ הציג את נפלאות הקנאביס הרפואי לאור העלייה במודעות יתרונות הטיפול בחומר זה ברשימה גדלה והולכת של מחלות ובמצבי בריאות שונים, גם בקרב האוכלוסייה בקיבוצים. ארנון בוכבינדר (להב) ראש מטה פנסיה וביטחון סוציאלי בתנועה הרחיב בנושא חשיבות של ייפוי כח לטיפול רפואי ככלי מסייע - הצופה פני העתיד. 
הסתיים קורס רכזי פנסיה ובטחון סוציאלי
בימים האחרונים הסתיים במרכז האקדמי רופין המחזור השני של קורס הכשרה לרכזי פנסיה וביטחון סוציאלי בקיבוץ. הקורס מתקיים זו השנה השנייה בתוכנית משותפת של התנועה הקיבוצית והמרכז האקדמי רופין, והוא כולל לימודי בסיס והרחבה בתחומי פנסיה ואקטואריה בעולם, בישראל ובקיבוץ, מערכת ביטוחי הבריאות בישראל, הבטחת הסיעוד לחברים, עקרונות הערבות ההדדית בקיבוץ, ניהול חילוקי דעות וסיכסוכים, ועוד.
בשבוע שעבר הסתיים הקורס להכשרת מנהלי קהילה קיבוצית המתקיים במסגרת בית הספר למקצועות הקיבוץ שהוא שיתוף פעולה בין התנועה הקיבוצית והמרכז האקדמי רופין תחת ריכוזה של האחראית על הון אנושי בתנועה, שלומית צימרינג (מגל).  23 משתתפים עסקו במשך חצי שנה בזהות הקיבוץ, קיבלו כלים ויידע לניהול קהילה קיבוצית וניהלו שיח ממנו היה ברור שיש עדיין יחודיות גדולה לקהילה הקיבוצית בין אם מדובר בקיבוץ מתחדש או שיתופי ורב הדומה על המפריד. 
______16
 
אנגינה פקטוריס - "נמצאה ההצגה הכי מצחיקה של השנה" (מאקו);"גליקמן חוגג בתפקיד שר הביטחון" (הארץ);"ערב משעשע של הומור פרוע (ידיעות אחרונות) 

רואים ת'סוף
ב. מיכאל, אפרים סידון ומוטי קירשנבאום בסאטירה אקטואלית - "הכל רהוט. כתוב כהלכה. הפאנצ'ים במקום. צוות השחקנים מיומן, נמרץ ומדויק. הייאוש יכול להיות לרגע יותר נח". (הארץ)
לקריאת הניוזלטר בפורמט PDF לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה