דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית הקימה מכינת קד"צ חדשה "דרור – מרחבים"

המכינה תפעל ברוח גבורת וערכי קיבוצי הנגב המערבי. יותר מ-800 תלמידי ותלמידות י"ב התעניינו עד כה בהצטרפות לשנת הלימודים הקרובה. הירשמו מהר לכנסי החשיפה לפני שההרשמה נסגרת!
לוגו מכינת דרור לאתר
מכינת דרור מרחבים. ברוח ערכי וגבורת קיבוצי העוטף

בשנת 1996 מספר חודשים אחרי רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל והשבר בחברה הישראלית, קמה בתנועה הקיבוצית, תחת התאגיד מרחבים - חברה לחינוך ותרבות (חלצ) ("מרחבים") פעילות חדשה בשם בינ"ה - המקדמת יהדות קהילתית פתוחה ושוויונית. במסגרת פעילות בינ"ה, פועלות במרחבים, בין היתר, מכינה שנתית קדם צבאית ומסגרת שנת שירות אשר נושאות את שמם וזכרם של לובה אליאב ז"ל ואריה (בודה) בודנהיימר ז"ל, ומכינה חצי שנתית (מסבח"ה).

במהלך השנים עברה הפעילות גלגולים תפעוליים שונים אך, לאורך כל הדרך, שמרה על מהותה, תחת "מרחבים", תאגיד של התנועה הקיבוצית. בשנים האחרונות הלך והצטמצם נפח פעילות המסגרות לצעירים לפני גיוס (המכינות ושנת השירות) ובד בבד הותירה הפעילות את מרחבים עם גירעונות גבוהים. אלה ועוד, חייבו את דירקטוריון מרחבים לקבל החלטה אחראית באשר לעתידה של הפעילות וזאת בטרם, ביצוע פעולות אופרטיביות "בשטח" (בעיקר גיוס משתתפים) לשנת הפעילות תשפ"ה.

לאחר בחינת חלופות שונות, התקבלה בדירקטוריון מרחבים החלטה להמשיך את הפעילות החינוכית החשובה בתנועה, בתאגיד מרחבים (כפי שהיה עד כה), ובמקביל לבצע הליך התייעלות כולל ומשמעותי, על מנת להגדיל את נפח הפעילות ולהביאה לאיזון תקציבי. הליך ההתייעלות הצריך את ביצועם של שינויים רבים, בין היתר, באופן תפעול הפעילות, ובתוך כך גם שינוי שמן של התוכניות השונות.

בהקשר זה, מציינת מנכ"לית התנועה הקיבוצית נטע קדם, חשוב להבהיר כי התנועה הקיבוצית ומרחבים רואות עצמן מחויבות למהות הפעילויות החינוכיות, לערכים והרעיונות המוטמעים בהם וכן, לפועלם של האישים על שמם הן נקראות, והן תפעלנה על מנת לתת לכך ביטוי, באופן מכבד ובדרכים שונות, גם לאחר השינויים שנדרשה מרחבים לבצע.

בהמשך להחלטת הדירקטוריון, וכפועל יוצא ממנה, אומר מנכ"ל מרחבים משה מרום: "אנו נרגשים לעדכן, כי הליך הגיוס לשנה"ל תשפ"ה למכינה השנתית וכן למכינה החצי שנתית של מרחבים נמצא בעיצומו, ולמעלה מ- 800 תלמידי ותלמידות י"ב התעניינו עד כה בהצטרפות למכינה השנתית של מרחבים שתיפתח בשנה"ל תשפ"ה, ותישא את השם מכינת "דרור- מרחבים"- המכינה לציונות וצדק חברתי". בנוסף מציין מרום כי "מכינת "דרור-מרחבים", מוקמת תוך התייחסות לאסון ה- 7/10 ומתוך רצון לייצר דור ממשיך של מנהיגים ומנהיגות, שיחונכו ברוח הערכים והגבורה של קיבוצי ואנשי הנגב המערבי".

למכינה תהיה שלוחה קיבוצית-עירונית בסגנון "קיבוץ בלב העיר" שתפעל בגוש דן, וצוות מרחבים עומל על השגת האישורים הנדרשים להקמת שלוחה נוספת - "שלוחה התיישבותית" - שתוקם עוד בשנה"ל הקרובה - תשפ"ה, באחד מקיבוצי העוטף. במקביל, מתבצע הליך גיוס למכינה החצי-שנתית של 'מרחבים', המכינה הנודדת היחידה במינה בעולם, הנושאת את השם "מכינת מסבח"ה" לשנה"ל תשפ"ה ובהמשך יתחיל הליך הגיוס לשנת השירות של 'מרחבים'.

לסיכום, מציינת מנכ"לית התנועה קדם כי "לאורך כל הדרך הוביל דירקטוריון 'מרחבים' את תהליך קבלת ההחלטות, כשלנגד עיניו עמדה מטרה אחת ויחידה, והיא שימור והגדלת הפעילות החינוכית החשובה כל כך, שנולדה וגדלה בבית התנועה הקיבוצית, תוך הבאתה לאיזון תקציבי. אנו מלאי תקווה ואמונה כי כבר בשנת תשפ"ה נראה פירות למהלכים אלו".

לחצו כאן להרשמה לכנסי החשיפה ולמכינה. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר האינטרנט: www.Mechinat-Dror.com, או בעמוד הפייסבוק.

פרטים ליצירת קשר עם רכזות הגיוס: סיטאר קירס (בוגרת מכינת רבין) - 054-2462600 | שקד הפטקה (בוגרת מכינת מנשרים קלו) - 052-6367136, דוא"ל: Gius.Dror.Merhavim@Gmail.com

 

הוספת תגובה חדשה