דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ועידת התנועה הקיבוצית השישית - ועכשיו להצעות החלטה שיוצגו

בעוד שבוע וחצי, ממש לפני פתיחת כנס הנהגות הקיבוצים, תתכנס ועידת התנועה הקיבוצית ה-6 במלון גליליון תחת הכותרת "תנועה בתנועה". אנו מצרפים לידיעתכם את הצעות ההחלטה עליהן ידונו בוועידה, לאחר שמזכיות התנועה אישרה אותן
הזמנה לוועידה

ועידת התנועה הינה הגוף העליון לקבלת ההחלטות בתנועה הקיבוצית, והיא מתכנסת מידי ארבע שנים. בדומה לוועידות קודמות ולישיבות מועצת התנועה על כל קיבוץ לשלוח מספר צירים (על פי מספר החברים בקיבוץ), שהם נציגיו לקבלת ההחלטות. השתתפותם של נציגי כל הקיבוצים – מאילות ועד שניר - בוועידת התנועה חשובה מאוד למנגנון קבלת ההחלטות בגוף העליון של התנועה.

הצעות החלטה שיוצגו בוועידה:

1. התנועה הקיבוצית רואה בקיבוציה נדבך מרכזי וחיוני בפיתוח ובחיזוק קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית , ציונית ודמוקרטית החותרת לשלום ולצדק חברתי.

2. החברה הישראלית היא פסיפס דמוקרטי של תרבויות וזהויות המחויבות זו לזו. לפיכך, והתנועה הקיבוצית רואה חשיבות רבה באחדות ובשיח מכבד ומגנה בחריפות תופעות של שיסוי, הסתה, גזענות, הדרה ואפליה שפשטו והתגברו בשנים האחרונות בחברה הישראלית.
התנועה הקיבוצית מחויבת להתנגד ולמגר תופעות אלה, המסכנות את המרקם החברתי של מדינת ישראל.

3. התנועה הקיבוצית קוראת לממשלת ישראל לאפש ר לכלל בני הנוער להכיר את החברה הישראלית ולפעול במסגרת תנועות הנוער, "שנת שירות" והמכינות הקדם צבאיות, לפני שנות השירות הצבאי או הלאומי. התנועה הקיבוצית תמשיך לקחת חלק מרכזי במפעל זה.

4. התנועה הקיבוצית נערכת לגידול הדמוגרפי הצפוי במדינת ישראל ורואה בחיזוק הפריפריה יעד לאומי ראשון בחשיבותו, ולפיכך מבקשת כי ממשלת ישראל תאמץ ותעצב מדיניות ברורה של חיזוק ההתיישבות – קיבוצים, מושבים, ערי מחוז בפריפריה ובכל המרחב הכפרי .

5. התנועה הקיבוצית תפעל לחיזוק הזהות הקיבוצית והערבות ההדדית בקיבוציה ובין קיבוציה ולהטמעת תפיסת "קהילה קיבוצית במיטבה". כמו כן תפעל התנועה להכרה ולקידום של דגמי חיים קואופרטיביים וקהילתיים, במרחב הכפרי והעירוני כאחד. במסגרת זו תתמוך התנועה
ביצירת חברות קואופרטיביות וקהילות שיתופיות.

6. התנועה הקיבוצית רואה בצמיחה ובקליטה בקיבוצים תהליכים חיוניים להמשכיות ההתיישבות בפריפריה וקיום הקיבוצים כרכיב מרכזי בכל חלקי המדינה, ולכן מבקשת כי ממשלת ישראל תפעל בהקדם לפישוט הליכי התכנון והבניה ולהסרת ה חסמים הבירוקרטיים המונעים כיום הרחבת האפשרויות לקליטה ולצמיחת קיבוצים במרכז ובפריפריה. התנועה הקיבוצית תפעל למען עיגון זכויותיהם של הקיבוצים בקרקע והבטחת רישום כל שטחי הנחלה בקיבוץ בחוזי חכירה לדורות.

7. כצעד משלים לאיחוד התנועה הקיבוצית, הוועידה מאשרת את ההצעות שהובאו בפניה ומכריזה על הקמת גוף משותף "חבצלת החדשה", גוף שיאחד את פעילויות התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית.

8. התנועה הקיבוצית רואה חשיבות רבה בחיזוק תרומתם ומעורבותם של קיבוצי התנועה במדינה ובחברה הישראלית. לפיכך יפעל מטה התנועה, בשיתוף עם "חבצלת החדשה" וארגוני החברה, החינוך ותנועות הנוער של התנועה הקיבוצית להמשך קידום וחיזוק העשייה החברתית והציבורית של התנועה, קיבוציה וחבריה.

9. התנועה הקיבוצית נרתמת למאבק בהתחממות הגלובלית, ותמשיך להוביל תהליכים של ייצור אנרגיה חליפית, שימוש במים מושבים ומיחזור, ותטמיע גישות מקיימות בענפי התעשיה והחקלאות שלה.

הוספת תגובה חדשה