דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"זה לא דו"ח לחיסול חלופת האגודה. זה ספר לבן לחיסול הקיבוץ"

בתנועה הקיבוצית לא מתכוונים לשבת בשקט מול הדו"ח שפרסם הצוות לבחינת חלופת האגודה בראשות מנכ"ל רמ"י היוצא, עדיאל שמרון. הדו"ח רווי ביטויי שנאה וערעור על עצם הלגיטמיות של הקיבוצים לנהל את אורח חייהם כפי שהוא. "אפילו אני, שידעתי לאן נושבת הרוח בצוות הזה, הופתעתי מהדוח שהם פרסמו. זה המסמך הכי חמור שניסחו ברמ"י", אמר ניר מאיר לנחמן גלבוע בכתבה שפורסמה בזמן הירוק
מנכ"ל רמ"י היוצא עדיאל שמרון צילום: דנה בר און, משמאל: מזכ"ל התנועה, ניר מאיר צילום: שגיא בן יצחק
מנכ"ל רמ"י היוצא עדיאל שמרון צילום: דנה בר און, משמאל: מזכ"ל התנועה, ניר מאיר צילום: שגיא בן יצחק

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, כבר למוד מאבקים מול רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). המאבק העיקרי היה על הפשרת היתרי הבנייה בקיבוצים. מאבקים נוספים היו נגד המלצות לספח שטחים חקלאיים נרחבים כעתודות בנייה בערים, ונגד העברת אדמות זמניות מקיבוצים לגורמים פרטיים -רמ"י נגד חלופת האגודה, "אלא שהפעם" הוא אומר בהתייחסות לדו"ח המפורט שפרסם הצוות לבחינת חלופת האגודה בראשות מנכ"ל רמ"י היוצא, עדיאל שמרון, הממליץ להפחית דרסטית את ההטבות לקיבוצים בחלופה זו "אפילו אני, שידעתי לאן נושבת הרוח בצוות הזה, הופתעתי מהדוח שהם פרסמו. זה המסמך הכי חמור שניסחו ברמ"י. זה לא דו"ח לחיסול חלופת האגודה. זה ספר לבן לחיסול הקיבוץ".

הדוגמה שהוא מביא להמחשת דבריו היא סעיף 41 בדוח שבו נאמר: "השליטה הנתונה בידי הקיבוץ, הופכת אותו לשומר הסף היושב בשער והקובע מתי תתאפשר קליטת חברים ומי ייהנה מן הזכויות המצויות בשליטתו".

"יש כאן קריאת תיגר על זכותו של קיבוץ לקבוע מי יהיו חבריו",  טוען מאיר "ולמעשה הסעיף הזה אומר, שהקיבוץ הוא התארגנות בלתי לגיטימית. עם כל הכבוד להם, זה לא בסמכותם לקבוע את הלגיטימיות של הקיבוץ. זו נקודת המוצא שלהם, ונצא נגדה בכל כוחנו. התפיסה העקרונית של ראשי רמ"י היא שקיבוץ זה בלוף. מבחינתם קיבוץ זו חבורה כוחנית שהשתלטה על מקרקעי ישראל, והיא מנסה לקבוע מדיניות קרקעית משל עצמהקיבוץ..."  

לחצו כאן לקריאת הכתבה המלאה של נחמן גלבוע שהתפרסמה בגיליון האחרון של הזמן הירוק.

הוספת תגובה חדשה