דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חוזרים להתיישבות: מועצת התנועה הקיבוצית החליטה על הקמת אגף התיישבות קיבוצית

אגף ההתיישבות הקיבוצית החדש בתנועה יתמודד עם אתגר שיקום וחידוש ההתיישבות לאורך הגבולות בדרום ובצפון, מיפוי והבנת הצרכים הפרטניים והבאת אוכלוסיות לחיזוק ההתיישבות הקיבוצית לאורך גבולות המדינה
קראוונים מגיעים לכרם שלום (תמונת ארכיון משנת 2019)
קראוונים מגיעים לכרם שלום (תמונת ארכיון משנת 2019)

מועצת התנועה הקיבוצית אישרה בישיבתה ביום חמישי את הצעת מזכירות התנועה הקיבוצית להקים אגף התיישבות קיבוצית חדש. אגף ההתיישבות הקיבוצית יעסוק בשיקום וחידוש ההתיישבות בקיבוצי הנגב המערבי ולאורך גבול הצפון, שפונו זמנית אחרי טבח השבעה באוקטובר והמלחמה שבאה בעקבותיו.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר הסביר את ההצעה בצורך שנוצר עקב פינוין של 56 קהילות קיבוצי הנגב המערבי, הגליל העליון והגליל המערבי לאזורים מאוימים פחות, וערעור תחושת  הביטחון של תושבים רבים לאורך הגבולות אחרי טבח השבעה באוקטובר של מחבלי חמאס. המציאות החדשה מציבה בפנינו משימה ציונית ראשונה במעלה של חידוש ההתיישבות לאורך הגבולות. בדיון שנערך בנושא תמכו כול הדוברים בעמדה התנועתית כי התנאי הראשון לחזרת תושבי הקיבוצים בנגב ובצפון הוא השלמת המשימה של חיסול חמאס ברצועת עזה והרחקת חיזבאללה מחדש אל מעבר לנהר הליטני.  

הפרויקטור שנבחר להקמת אגף ההתיישבות הוא צחי רם (רביבים), המשמש כיום בתור רכז אזור נגב מערבי בתנועה ונציג מחלקת רכזי האזור בהנהלה ובמזכירות התנועה. בין המשימות הראשונות של האגף יהיו מיפוי אוכלוסיות הקיבוצים הרלוונטיים, הבנת הצרכים הפרטניים, חיבור וקשר עם אוכלוסיות של מתיישבים פוטנציאלים חדשים מבין בוגרי ומתנדבי שנת שרות, גרעיני נח"ל ומכינות, בוגרי תנועות הנוער, חברי קיבוצים ותיקים המחפשים אתגר ומוכנים לשאת בסיכון וכמובן יחידים וזוגות שמעוניינים לבחון להצטרף לחברות בקהילה קיבוצית. אגף ההתיישבות יעבוד בשיתוף פעולה עם אגפי התנועה הקיבוצית וגורמי ההתיישבות של המדינה. 

הוספת תגובה חדשה