דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חידוש הסכמי שכירות לקרקע חקלאית לזמן קצר

כמידי שנה במועד זה, פנתה רשות מקרקעי ישראל לציבור החקלאים המשתמשים בקרקע חקלאית זמנית להגיש בקשה לחידוש ההסכמים. קיבוץ אשר מועד סיום הסכמי השכירות היינו 31.8.21 ו/או 31.12.21 מתבקש להגיש בקשה לחידוש ההסכמים, וזאת לא יאוחר מיום 15.5.21
לוגו אגף כלכלה

את הבקשה יש להגיש לצוות עסקות חקלאיות במרחב הרלוונטי של הקרקע המבוקשת או באמצעות אתר האינטרנט של רמ"י. יש לקבל אישור שהבקשה התקבלה. ניתן להוריד באתר האינטרנט של רמ"י. לנוחיותכם, מצורף טופס בקשה להרשאה לשימוש בקרקע חקלאית לזמן קצר, וכן העתק מפניית רמ"יעל הקיבוץ המבקש להקפיד על הגשה מלאה ולמלא את כל הפרטים הנדרשים בטופס.

קיבוץ המבקש לשכור לראשונה חטיבת קרקע חקלאית זמנית, עליו לאתר את חטיבת הקרקע המבוקשת. וכן להגיש את בקשתו בטופס הנ"ל ולמלא בו את כל הפרטים הנדרשים. לנוכח ניסיון העבר ותהליכים שחווינו נדגיש, כי "הוראות אלו נכתבו בדם" – איחור בהגשת הטפסים עלול להקשות ואף למנוע חידוש ההסכמים!

בהזדמנות זאת, נבקש לרענן מספר המלצות במעטפת הרקע של האירוע:

  1. מקצועיות: הקריטריונים העיקריים על פי הם אמורה הועדה להכריע הינם חקלאיים ומקצועיים. ככל שהקיבוץ מעבד את הקרקע באופן מקצועי, משקיע בה ופועל עפ"י עקרונות ורוח חוק ההתיישבות, כך משתפרים סיכוייו להמשיך ולהחזיק בה.
  2. עיבוד יעיל: מומלץ לבחון ולשקול בכובד ראש הגשת בקשה לחוזה ל"עיבוד יעיל"  (מסלול ארוך טווח - שלוש תקופות בנות 7 שנים כ"א - להחכרת קרקע מעבר לתקן המשבצת (סעיף 8.15 בקודקס החלטות מועצת מקרקעי ישראל)).
  3. משבצת הקבע: יש לפעול באופן אקטיבי להגדרת ולהשלמת משבצת הקבע של הקיבוץ.

מומלץ לכתב גם את רפי עשת, האמון על תחום הקרקעות בתנועה הקיבוצית, לכל בקשה שהוגשה: rafi@tkz.co.il

אנו לרשותכם לשאלות/הבהרות.

מחלקת קרקעות, אגף כלכלה והמחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה