דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חכמת ההמונים - גם בתקנון הלוויות וחתונות

בשנה האחרונה פותחו בבית התנועה הקיבוצית שתי מערכות, מערכת "שיק" - שיתוף ידע קיבוצי ומערכת "קיבוץ נתונים". בכך, מובילה התנועה הקיבוצית את הקיבוצים אל עידן המידע תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של מערכות מידע המופעלות בענן.
לוגו תנועה

"שיק" הינה מערכת לניהול מסמכים המאפשרת לממלאי תפקידים בקיבוצים, ואחרים בציבור המתעניין בתחומים הקיבוציים, לגשת, לראות ולהשתמש במסמכים שאחרים כבר חיברו. המערכת מאפשרת לציבור המשתמשים פרספקטיבה רחבה יותר לגבי הנושא בו הם מתעניינים ואפשרות בחירה בין פתרונות שונים או מענה שונה שניתן לנושאים המדוברים בקיבוצים שונים. הגישה למערכת חופשית ופתוחה לציבור כולו. משתמשי המערכת ימצאו בה מסמכי חזון, הגדרות תפקיד של ועדות שונות, הגדרות תפקידים, מסמכים מעולמות החינוך, החלטות רמ"י רלוונטיות, תקנונים ועוד.

אודי בורוביץ' (שדה יואב), ראש מטה התשתיות של אינטל באירופה, יו"ר קיבוץ חולית וממובילי הפרויקט: "הציפיה היא שציבור המשתמשים לא רק יצרוך את המסמכים האלה אלא גם יטען מסמכים חדשים. תרבות העשייה והגאווה בהצלחות עשויה להיות כזו שמביאה את ממלאי התפקידים בקיבוצים לקבל את הקרדיט על עשייתם תוך פרסום המסמך וחשיפתו לציבור הרחב".

למרות שעבר חודש אחד בלבד מאז חשיפתן, הן כבר צוברות תאוצה, שימוש ושיתוף בקרב ממלאי התפקידים בקיבוצים.

כחודש לאחר השקתה נרשמו יותר מ-1300 כניסות למערכת של כ-500 משתמשים שונים, רובם ממלאי תפקידים בקיבוצים. במערכת הצטברו כבר עשרות מסמכים בתחומים השונים כגון קהילה, משק, קליטה, חינוך, ניהול, כלכלה. הגישה למערכת מתאפשרת מאתר התנועה הקיבוצית או - חפשו בגוגל - שיק, שיתוף ידע קיבוצי.

המערכת השנייה שפותחה בתנועה נקראת "קיבוץ נתונים". מערכת זו מאפשרת לממלאי התפקידים בקיבוצים לנהל פרטי מידע חשובים של הקיבוץ במקום אחד, ידוע ומאובטח. היא מאפשרת להם להשוות את מצבם בכמה פרמטרים אל מול קיבוצים אחרים בכלל או קיבוצים במועצה האזורית ובארגון הקניות האזורי, בפרט.

לאורה נוה (משמר הנגב), אשת מערכות מידע ותהליכים במשאבי אנוש ושכר, מנהלת תחום הפנסיה באינטל ישראל וממובילות הפרויקט: "המערכת מאפשרת למשתמש לקבל פרספקטיבה לאורך זמן באשר למגמות והשתנות הנתונים בקיבוצים ולתנועה הקיבוצית מאפשרת המערכת ניהול נתונים סטטיסטיים החשובים לה לניהול השוטף. מערכת זו היא מערכת סגורה המשמשת יו"רים, מזכירים, מנהלי קהילה, מרכזי משק ומנהלי כספים בלבד. ממלאי התפקידים בקיבוצים רואים ומנהלים את נתוני הקיבוץ שלהם ומקבלים תמונה כוללת על הקיבוצים בכלל".

מאות ממלאי תפקידים קיבלו זה מכבר הודעה המזמינה אותם להירשם למערכת ולהתחיל להשתמש בה. בשבועות הקרובים יתקיימו מפגשים המובלים על ידי רכזי התנועה הקיבוצית ביחד עם ממלאי התפקידים. במפגשים אלה יודגמו יכולות המערכת והמשתמשים יוכלו לקבל הדרכה צמודה לגבי השימוש בה.

מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי-ילין: "אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת הידע והמידע המצוי במטה התנועה קיבוצית ובקיבוצים עצמם. התפיסה שלנו לניהול המידע כוללת פיתוח כלים טכנולוגיים על מנת לאפשר לחברים בקיבוצים ולמנהלים להיות חשופים ככל האפשר לידע הנצבר, בצורה פשוטה וברורה. אנו משקיעים משאבים רבים בפיתוח חדשנות קיבוצית ומקווים שהכלים החדשים יתרמו לקידום הקיבוצים והתנועה כולה".

ל"הרשמה לקיבוץ נתונים"

 

לכניסה למערכת "שיק

הוספת תגובה חדשה