דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יוזמה לשיח והסכמות בחברה הישראלית: "אין לנו עם לבזבז"

תנועת הקיבוץ הדתי יזמה, והשבוע הצטרפה גם התנועה הקיבוצית לרעיון קיומן של אסיפות עם ברחבי ישראל, במהלך חודש יוני. המטרה: הידברות, הבנת המחלוקות וגיבוש מסמך הסכמות על עתיד וערכי החברה הישראלית
זיידל וגלס. 120 אסיפות בחודש יוני
זיידל וגלס. 120 אסיפות בחודש יוני

המחלוקת הציבורית – פוליטית האדירה סביב מה שמכונה בחלק אחד של החברה הישראלית "רפורמה משפטית" ובחלק אחר "מהפיכה משטרית" מביא עמו גם יוזמות של הידברות, הבנת המחלוקות וחיפוש ההסכמות על ערכי  החברה הישראלית. אחת היוזמות, בהובלת הקיבוץ הדתי, אליה הצטרפו ארגונים רבים נוספים, היא קיומן של "אספות עם" ברחבי הארץ, וגם בקיבוצים, שהמשתתפים בהן ישקפו הלכי רוח שונים בחברה הישראלית, וביחד יגבשו מסמך הבנות משותף על עתיד וערכי החברה הישראלית.

המטרה המוצהרת היא קיומן של 120 אסיפות עם במהלך חודש יוני, בהן ייפגשו בכל אסיפה 50-100 אזרחים מכל גווני החברה הישראלית, יקשיבו לדעות השונות ולכאב האישי של כל צד, ישוחחו באופן חיובי ויחתרו יחד לגבש הסכמות ליבה באשר לערכים ועקרונות החיים המשותפים. תוצרי האספה יאוגדו למסמך אחד, שיוגש לנשיא המדינה ולגורמים הרלוונטיים, במטרה שיחתמו על ההסכמות יותר ממיליון ישראלים.

מובילות המיזם בשתי התנועות הקיבוציות הן ד"ר אילת גלס, עד לאחרונה ראשת אגף חברה וקהילה, ומקבילתה בקיבוץ הדתי, בת עמי זיידל. השתיים ציינו כי "אין לנו אשליה שהמפגש הזה יפתור את כל בעיות החברה הישראלית בשלוש שעות, אבל יש לנו תקווה שהמפגש הזה, ועשרות כמותו שיתקיימו בארץ, ייתרמו לאקלים של חיבורים, ויצליחו להזכיר לכולנו שיש לנו מכנה משותף לצד המחלוקות. האסיפות הן צעד בתוך תהליך ארוך טווח יותר, שמטרתו לטפח יחסים של אחווה ושותפות בין קבוצות טסקטורים שונים בחברה הישראלית, וכן לייצר כוח עממי הדורש פעולה בהסכמות".

קיבוצים המעוניינים לקיים אצלם "אספת עם" מוזמנים לפנות אל אילת גלס: 050-7552532 או אל בת עמי זיידל: 052-4767469. לחצו כאן לפרטים נוספים ולמודל האספה

הוספת תגובה חדשה