דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יותר מעשרים שנה - נותנים באהבה לקייטנות איל"ן בקיבוצים

קייטנת אילן במעגן מיכאל
קייטנת איל"ן שהסתיימה כעת במעגן מיכאל

מפעל קייטנות הקיץ של איל"ן פועל בשקט ובצנעה כמסורת ארוכת שנים בקיבוצים. מה שהחל לפני למעלה משלושים שנה בקיבוצים הדתיים, הפך לא מכבר למסורת חינוכית ערכית ברחבי התנועה הקיבוצית כולה.קייטנת אילן

לאיל"ן, אחד הארגונים הוותיקים בארץ לסיוע ושיקום של ילדים נפגעי עצב ושריר, מעל 45 סניפים בכל רחבי הארץ, הסניף הקיבוצי פועל כבר 20 שנה בהצלחה רבה ומסייע במהלך כל השנה למאות משפחות וילדים בכל הקיבוצים.

במהלך הקייטנה בני הנוער מהקיבוץ מארחים קבוצה של ילדים עם מוגבלויות בקשת רחבה של מוגבלות הנעה בין מוגבלות קלה ועד לפגיעות קשות ומצבים הדורשים עזרה בכל פעילויות היומיום. הנערים מופקדים על החניכים ודואגים לכל צרכיהם ולשמחתם והנאתם מהקייטנה. נערים שזו להן הפעם הראשונה או השנייה והשלישית בקייטנה מטפלים באורחיהם מאילן בצורה מעוררת השראה הכוללת לא פעם טיפול פיזי ואינטימי בחניכים המבוגרים מהם בגיל, והכל בחדוות נעורים ואחריות בוגרת. 

בקייטנות מתקיימות שלל פעילויות באחריות בני הנוער וכוללת טיולים בטבע, רחצה משותפת בבריכה, רכיבה על סוסים ערבי קריוקי ונשפים, מדורות סדנאות יצירה סרטים ועוד ועוד. אחת הנקודות המרגשות במסורת הזו היא שישנם ילדים שחוזרים שוב ושוב לאותו קיבוץ, נקשרים לבני הנוער ואוהבים לחזור לקייטנה האהובה עד לבגרותם (זכאים להשתתף עד גיל 21). בני הנוער ממשיכים לקיים קשר עם הנערים גם הרבה אחרי שהקייטנה מסתיימת וזו למעשה אחת המטרות של הקייטנות, לאפשר הכרות וקשר קרוב עם השונה.

אלו ימים של התרוממות רוח והתעלות במערכת החינוך בה המדריכים הרגילים להתמודד עם אתגרי חינוך הנעורים עומדים משתאים לנוכח בני הנוער המפגינים בגרות אחריות יצירתיות וחברות רבה בטיפול בחניכי איל"ן ובסיוע זה לזו להתמודד עם הקשיים.

בשיחות הסיכום הנערים חוזרים ואומרים כי זהו אחד משיאי החופש הגדול, ושכבר מחכים לשנה הבאה, ואכן כל קיבוץ שנכנס למעגל הנתינה המבורך הזה ממשיך שנה אחר שנה וכולם מצפים לזה בהתרגשות.

הקיבוצים שלוקחים חלק בקייטנות איל"ן: גן שמואל, שפיים, אשדות יעקב איחוד, מעגן מיכאל, גבע, מגדל עוז, מירב, לביא, בארות יצחק, עין הנציב, קבוצת יבנה, סעד, ראש צורים, בית רימון, עלומים, כפר עציון ושלוחות.  

 

הוספת תגובה חדשה