דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יצאה לדרך מנהלת "תקומה" לשיקום ופיתוח יישובי הנגב המערבי שנפגעו בהתקפת הטרור הנפשעת

מנהלת "תקומה" לשיקום ופיתוח חבל עוטף עזה קיימה היום (22.10) מפגש ראשון מאז הקמתה על ידי ממשלת ישראל לפני חמישה ימים, בו השתתפו נציגי קיבוצים ומושבים  במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון, העיר שדרות, ומזכ"לי התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי ותנועת המושבים. יו"ר מנהלת "תקומה": "שיקום ופיתוח היישובים ייעשו בשיתוף פעולה מלא עם המועצות האזוריות והיישובים, בהקשבה ובהתאמה לאופי ולצביון של כל יישוב"
יו"ר מנהלת "תקומה" תא"ל (במיל') משה אדרי נושא דברים במפגש הראשון שהתקיים מאז הקמת המנהלת
יו"ר מנהלת "תקומה" תא"ל (במיל') משה אדרי נושא דברים במפגש הראשון שהתקיים מאז הקמת המנהלת

בפתח המפגש הביע תא"ל (במיל') משה אדרי את הזדהותו העמוקה עם הקהילות האבלות ועם כל המשפחות שנפגעו בהתקפה הרצחנית המחרידה, וציין כי "אנחנו נוביל את המאמץ הלאומי לשיקום ופיתוח האזור. זוהי משימה בעלת חשיבות לאומית עליונה". בהמשך דבריו פנה אדרי למשתתפים ואמר: "אתם חלק אינטגרלי מהמנהלת. אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה מלא עם המועצות האזוריות והערים, עם משרדי הממשלה והכול בהקשבה ובשותפות ביחד אתכם. השיקום ייעשה עם התאמה לאופי ולצביון המיוחד של כל יישוב. הפתרונות שנביא יהיו לטווח קצר, בינוני וארוך. 

על מדיניות המנהלת אמר כי "הפתרונות שנביא יהיו בהתרת חסמים מנהליים, לשיקום והנעת הכלכלה והעסקים, הפעלת מערכות חינוך, רווחה ותרבות, בניין ודיור ולהמשך החקלאות באזור".

ראשי המועצות האזוריות ביטאו את הכאב העצום על הנרצחים ביישובים ובערים וההרוגים מקרב כוחות הביטחון. כמו כן, ציינו את האתגר הגדול העומד בהחזרת האמון בצה"ל, שהופתע מהתקפת חמאס ולא הצליח למנוע את הטבח. "הקמת המנהלת היא קרן אור ותקווה גדולה עבור כולנו". 

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, פתח דבריו בהבעת צער עמוק על הנרצחים והנופלים: "פגשתי את כל קהילות המפונים ואני רוצה להגיד בשמי ובשמם - השיקום יצליח רק אם לא יהיה חמאס מעבר לגדר. מדינת ישראל עומדת פה למבחן גדול. עיניי כל יישובי הגדר בחבלי ארץ אחרים נשואות דרומה לראות את מידת הנחישות של המדינה לסלק את האויב, ולהכתיב מציאות אחרת בכל הגבולות". עוד ציין מאיר כי במקביל להכרעת חמאס יש לפעול מיידית להחזרת כל החטופים בשלום וללא דיחוי.

לבסוף אמר בהתייחס לשותפות הגורל האזורית באירוע: "אנחנו כולנו ביחד באירוע הטרגי הזה. אני קורא לממשלה לסייע באופן מיידי בפינויים למקום מבטחים של תושבי הערים נתיבות, אופקים, שדרות ואשקלון בדרום, ושל קרית שמונה בצפון. המדינה ניצבת בפני אתגר גדול והמדינה חייבת להבטיח את ביטחונם ושלומם הנפשי של כלל התושבים בקיבוצים, במושבים ובערים הקרובות לגבול".

עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים, אמר כי "כגודל ההכרעה הצבאית במלחמה כך יהיה גם גודל הסיכוי לשיקום האזור והחזרת האמון שאבד בביטחון. שרה עברון, מזכ"לית הקיבוץ הדתי, ציינה את המחויבות הגדולה של כל הגורמים לחזור לשקם ולבנות את החבל עבור כל מי שמסר את נפשו בהתקפה הרצחנית.

הוספת תגובה חדשה