דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"יש סיבה לדאגה, אך גם הכרח להמשיך להתמודד ולהיאבק על דמותה של המדינה שלנו, על שגשוגה וביטחונה - לכן חשוב להמשיך להצדיע ולשרת"

התנועה הקיבוצית העניקה זו השנה הרביעית תעודות הצטיינות והערכה ל-11 קצינים וקצינות ומשרתות ומשרתים במערכות הביטחון, חברי קיבוצים. התעודות מחולקות לקצינים מצטיינים כחלק מהמיזם הקרוי על שם הרמטכ"ל לשעבר רא"ל דן שומרון ז"ל.
סא"ל עומרי טלר מקבל תעודת הערכה על שירותו מניר מאיר, עופרי רביב ונוקי גולדפישר
סא"ל עומרי טלר מקבל תעודת הערכה על שירותו מניר מאיר, עופרי רביב ונוקי גולדפישר

האירוע התקיים באתר יד לשריון בהובלתה של נוקי גולדפישר, ממחלקת הביטחון באגף הצעירים בתנועה, ובהפקתן של ריקי רז ממטה התרבות ושל נועה יפת מלשכת מזכ"ל התנועהמטרת המיזם היא עידוד חברים לשירות קבע משמעותי. לצד תעודות ההוקרה הניתנות בתום שנת פעילות, מצטרפים הקצינים לפעילויות שונות של התנועה הקיבוצית העוסקות בעידוד הנוער ומשרתי שנת השירות לשירות משמעותי. קול קורא למיזם דן שומרון  2019 יתפרסם בקרוב.

פתחה את האירוע נוקי גולדפישר אשר סיפרה כי מיזם דן שומרון התחיל לאחר מבצע צוק איתן. " "החלטנו שצריך להוקיר את אלו שנותנים מעצמם בשירות בצבא ובמערכת הביטחון, לאחר שחשנו  שיש צורך בתמיכה ציבורית והערכה לפועלם."

בהמשך הוצגה סקירה על אתגרי הביטחון של ישראל.

אל"מ גיא ודמני
אל"מ אמיר ודמני

הדובר הבא היה רמ"ח סדיר בזרוע היבשה, אל"מ אמיר ודמני, שעתיד לקבל דרגת תת אלוף ולהתמנות לראש חטיבת התכנון ומנהל כוח האדם באכ"א. אל"מ ודמני נשא הרצאה שכותרתה "צה"ל כצבא העם". לדבריו צה"ל הוא המקום בו נפגשים כל חלקי העם מכל הארץ, מכירים אחד את השני ותורמים יחד לביטחון ולמדינה. "מעולם הצבא לא היה מגוון כל כך מבחינת האוכלוסיה שמשרתת בו. יש חיילים חרדים לא רק בגדוד נצח יהודה, אלא בעוד גדודי חי"ר והכוונה היא לפתוח פלוגה נוספת. השילוב של חרדים בצבא נעשה בכל היחידות וקיים גידול מתמיד במספרי הגיוס שלהם מדי שנה. בקרוב נגיע לעשרת אלפים חיילים חרדים שמשרתים בצבא. שיעור התעסוקה בקרב חרדים שמסיימים שירות צבאי הוא 90 אחוז. מי שמתגייס לצבא מעלה את הסיכוי לכך שגם בנו ישרת. לא ניתן לוותר על פלח האוכלוסיה הזה, ואנחנו מצליחים למצוא פתרונות לכל סוגיה הקשורה לשירותם. שיעור הנשים שמשתלבות בצבא בתפקידי לחימה נמצא בצמיחה אדירה, ויש צורך במציאת פתרונות להתמודדות עם צמיחה זו. השילוב של נשים בתפקידי לחימה ותפקידים משמעותיים אחרים, אינה פוגעת בשילוב של חיילים חרדים בצבא. גם בקרב בדואים ונשים דתיות אחוז הגיוס לצבא נמצא בצמיחה. יש תכנון להתחיל במיזם שיעזור לחיילים להשתלב במגוון תפקידים במשק לאחר השירות הצבאי. יש פרויקטים גם בתחום ההיי-טק. אנחנו מייצרים תכניות שיאפשרו לפסיפס האנושי בישראל להשתלב לא רק בתפקידי הלחימה אלא גם בקצונה." 

לאחר ארוחת הצהריים נערך פאנל משתתפי מיזם דן שומרון לדורותיו בהנחיית מתן צורי, עיתונאי ידיעות אחרונות ותושב זיקים – מנבחרי "הצעירים המשפיעים" של התנועה הקיבוצית בשנת 2018.

בתום הפאנל הוענקו תעודות הערכה. מקבלי התעודה השנה הם:

סא"ל שי שמש מאלונים – משרת בזרוע היבשה, צמח בחטיבת כפיר עד תפקיד סמח"ט. בקרוב יתמנה לקצין אג"ם באוגדת עזה. נשוי+4

סא"ל עומרי טלר מרבדים – משרת בחיל ההנדסה, התגייס לחיל הנדסה ושימש מ"פ במספר יחידות בחיל. סיים כסמג"ד ולאחר לימודים בפו"מ משמש ראש ענף בבסיס צאלים. בוגר מ.א בניהול מצבי חירום ואסון. מוטו - הצבא ,שליחות ומקצוע. נשוי+3

רס"ן אורפז נדב מגברעם – משרתת באגף הטכנולוגיה בתור מהנדסת מכונות והנדסת אנרגיה. שייכת למערך ההנדסי בליבת החטיבה הטכנולוגית ליבשה (חט"ל). מהנדסת במערך הרק"מ. מוטו -לנפץ את תקרת הזכוכית. נשואה+1

רס"ן א.ש מבית ניר –  משרת בחיל המודיעין. בוגר ש"ש בחברה להגנת הטבע. התגייס לתכנית חבצלות. בוגר ב.א בהצטיינות  במסלול דו חוגי, ובעל מ.א בתקשורת פוליטית. נשוי

רס"ן א.ד מלהב (מתגורר בבארי)  -  מפקד במערך הלוחם של חיל המודיעין. היה מצטיין יחידה ומצטיין רמטכ"ל. בוגר הפקולטה לחקלאות. נשוי.

רס"ן ג. מרוחמה (בן חצרים) – משרת בחיל האוויר. בוגר ש"ש בניצנה. התגייס לנח"ל  ושימש שם כסמ"פ. לאחר לימודי גיאולוגיה עבר לחיל האוויר. היה מצטיין רמטכ"ל. נשוי+2.

רס"ן רן מחולדה (מתגורר בשובל) -  משרת בחיל האוויר. בוגר ש"ש בבית ספר שדה חצבה. טייס  מסוקי קרב, מפקד קורס הכשרה מתקדם. ב.א במדעי המדינה וכיום לומד משפטים. מצטיין מגמת מסוקים בקורס טיס. נשוי.

רס"ן ע' מלהב – משרת בחיל המודיעין. בן קיבוץ, התגייס כלוחם ליחידה ובעקבות פציעה החל להתקדם במסלול טכנולוגי מבצעי. סיים את קורס הקצינים בהצטיינות ונבחר בעבר כמצטיין ראש אמ"ן. לומד היום הנדסת מכונות. נשוי+1.

ה. ממועצה אזורית מטה אשר – משרת במשרד רוה"מ. לאחר שרות ביחידה לסילוק פצצות עבר קורס מאבטחים ושימש בתפקיד בארץ ובחו"ל. בוגר הנדסאי בנין,  בעשור האחרון עובד במשרד רוה"מ בתחום הטכנולוגי. בוגר ב.א במדעי החברה וכיום משלים תואר שני. נשוי+3.

נ. ממועצה אזורית דרום השרון – משרתת במשרד רוה"מ. בת קיבוץ, שירתה כקצינת מבצעים בחטיבות לוחמות. סיימה תואר ראשון ושני במדעי המדינה בהצטיינות, ומשרתת בתפקיד משמעותי בעל תרומה גדולה לביטחון ישראל. מאמינה שאשה יכולה להיות אשת קריירה עצמאית וחזקה בצד היותה אמא טוטלית. נשואה+3.

נ. ממועצה אזורית מנשה – משרת במשרד הביטחון. בן וחבר קיבוץ, שירת ביחידת שלדג כלוחם ומפקד במשך מספר שנים. שימש כקב"ט במספר שגרירויות וכיום משמש ראש ענף ביחידה. מאמין שלמרות הקשיים והסכנות יש לנו ארץ בטוחה, חזקה והגונה. נ. בוגר תואר ראשון ושני במדעי המדינה עם התמחות בביטחון הלאומי.

פעילי התנועה הרימו כוסית לחג הפסח ונפרדו רשמית מד"ר גבי אסם שסיימה את תפקידה כראשת אגף החינוך ועברה לנהל את מחלקת החינוך במועצה אזורית חוף הכרמל, אסיף איזק שסיים את תפקידו כראש אגף צעירים ומעורבות ונבחר לראש מועצה אזורית חוף הכרמל וצפי אופיר שסיימה את תפקידה בדוברות התנועה והחלה לעבוד עם הח"כ הטרי רם שפע.

מזכ"ל התנועה ניר מאיר בירך את הקצינים המצטיינים ופעילי התנועה, והתייחס לתוצאות הבחירות לכנסת:  "קשה לעשות את המעבר מאתמול (יום הבחירות לכנסת) ולהמשיך בשגרה, כרגיל.  קמתי הבוקר עם תחושה חריפה של דז'ה וו. כחניך בקורס הכנה לצוערי שריון הייתי צריך להחליט בבוקר אחרי המהפך של 77' האם אני הולך להיות "קצין של בגין". בסופו של דבר החלטתי להמשיך, ומאותו הטעם בדיוק אני שלם עם עצמי לחלוטין בעידוד, שאנחנו כתנועה מעודדים את בנינו וחברינו להמשיך ולתרום למדינה ולעצמתה. נכון, יש סיבה לדאגה, לא הכל הולך בדיוק כמו שרצינו, אבל אין לנו ארץ אחרת וצריך להמשיך להגן, להתמודד ולהיאבק על דמותה, על שגשוגה ועל ביטחונה. לכן נכון להמשיך להצדיע ולשרת.

אני שומע תסכול מתרומתם הפוחתת של הקיבוצים לביטחון המדינה, ואני אומר  "הפוך גוטה - הפוך". פעם היינו שם כמעט לבד, וכיום לשמחתנו שכבות חדשות בחברה נכנסות מתחת לאלונקה – וטוב שכך! העובדה שאנחנו לא עמוד האש או רוב בין קציני יחידות השדה, לא אומרת שבנינו פחות טובים, או פחות מחוייבים , היא מעידה שגם רבים אחרים הצטרפו. חלקנו בקרב האוכלוסיה הוא פחות מאחוז, וחלקנו בקצונה גבוה בהרבה. הציפייה שאחוז אחד יהיה רוב בקרב קציני הצבא היא מופרכת. בואו נצא מהדכדוך, נשמח ב"יש" הרב ונמשיך לפעול בנחישות לפיתוחה של המדינה. אני מבקש לברך מקרב לב את מקבלי תעודות ההערכה העומדים, מבחינתנו בחזית העשייה הזאת."

 

הוספת תגובה חדשה