דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מזכ"ל חדש לתנועה הקיבוצית ואיך הצביעו בכל קיבוץ – כל התוצאות בפנים. התנועה הקיבוצית הצטרפה לעתירה לבג"צ נגד אפליית השינשינים והמכינסטים בגיוס המוקדם לעומת ישיבות ההסדר. 8 מיליון ש"ח לחיזוק החוסן של צעירי קיבוצי העוטף. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
ליאור שמחה
 16/02/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

מזכ"ל חדש נבחר לתנועה הקיבוצית – ליאור שמחה מנצר סרני

בבחירות למזכ"ל התנועה הקיבוצית שנערכו השבוע, נבחר ליאור שמחה לכהונה של ארבע שנים לאחר שזכה ב-54% מקולות הבוחרים. שמחה: "נמשיך להיאבק עד לשובם הביתה של כל החטופים, נהיה גאים במי שאנחנו, נזקוף קומה ונוביל יחד תנועת הגשמה ועשייה". לראשונה אי פעם התקיימה הצבעה דיגיטלית שהעלתה משמעותית את אחוזי ההצבעה בהשוואה לפעמים הקודמות
מזכ"ל התנועה הקיבוצית הנבחר, ליאור שמחה. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי
מזכ"ל התנועה הקיבוצית הנבחר, ליאור שמחה. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

ועדת הבחירות המרכזית הכריזה ביום רביעי באופן רשמי כי המנצח בבחירות לראשות התנועה הקיבוצית הוא ליאור שמחה, שזכה במספר מרשים של  17,158 קולות שמהווים כ-54%. הדס דניאלי ילין מיגור שהתמודדה מול שמחה זכתה ב-14,647 מקולות הבוחרים שמהווים כ-46%. שמחה יחליף בתפקידו את ניר מאיר, שנבחר ב-2015 ויסיים את התפקיד לאחר שתי קדנציות. ההכרזה נעשתה בתום ספירת הקולות הכשרים שהגיעו מ-256 קלפיות בקיבוצים בסך הכל. יו"ר ועדת הבחירות, עו"ד יעקב דרומי, עדכן כי לא נספרו קולות של קיבוץ אחד שהעביר 'פלט תוצאות' מהקלפי הדיגיטלית שאינו חתום כנדרש, וכמו כן ישנו קיבוץ אחד שלא העביר כלל את תוצאות ההצבעה אצלו ומושב שיתופי אחד שבחר שלא להשתתף בבחירות ולפתוח קלפי.

לאחר היוודע התוצאות הסופיות כתב שמחה בעמוד הפייסבוק שלו כי "יגעת ומצאת – תאמין. המסע הארוך רק עכשיו מתחיל. אני מודה מעומק ליבי לעשרות אלפי חברות וחברים, שבמשך שנים היו איתי במסע המשותף שלנו, ומודה גם לחברות ולחברים שהשתתפו בבחירות ולא הצביעו לי. חשוב לי לומר שאין יותר מחנות וזה לא באמת חשוב למי הצבעת - התנועה היא אחת ושל כולנו.

הקמפיין היה לא פשוט עבורי, במיוחד בשל אירועי התקופה האחרונה. מתוך גודל השעה, נפשיל יחד שרוולים, ונהיה שם עבור כולם. כולנו יחד נהיה רתומים לחזון אחד, דרך אחת, מטרה משותפת - שמתחילה בשיקום קיבוצי הנגב המערבי וחיזוק יישובי הצפון. אני מודע לכובד האחריות המוטלת עליי ומחויב אליה בכל מאודי. נמשיך להיאבק עד לשובם הביתה של כל החטופים, נהיה גאים במי שאנחנו, נזקוף קומה ונוביל יחד תנועת הגשמה ועשייה. בהזדמנות זו, אני מודה למזכ"ל התנועה היוצא, ניר מאיר, על עשייתו הרבה ואני משוכנע כי ימשיך ויתרום לאתגרי התנועה והקיבוצים .אני רוצה גם לברך את הדס דניאלי ילין על ההתמודדות ומשוכנע כי היא תישאר חלק מהמאבקים הגדולים שעוד נכונים לנו".

עם היוודע התוצאות התקשר מזכ"ל התנועה היוצא ניר מאיר אל שמחה, ברך אותו על ניצחונו והציע לו את עזרתו. "אני מבקש לברך את ליאור על היבחרו לתפקיד ומאחל לו הצלחה רבה. לתנועה ולקיבוציה נכונו אתגרים גדולים ורבים בשנים הקרובות ואני משוכנע שליאור יעשה כמיטב יכולתו כדי לעמוד בהם", אמר מאיר. "עם השלמת תהליך הבחירות בכוונתי לנהל הליך חפיפה מסודר ול"העביר את התפקיד" בצורה החלקה ביותר. אני חש מחוייב לתנועה ולקיבוציה ואעמוד לרשותו של המזכ"ל הנבחר ככל שאתבקש", הוסיף.

לראשונה בבחירות לראשות התנועה הקיבוצית התאפשרה הצבעה דיגיטלית באמצעות טלפון נייד או מחשב בקיבוצים בהם נהוגה מתכונת הצבעה כזו (הנהוגה כיום במרבית הקיבוצים). החלטה זו הוכיחה את עצמה כאשר נרשמו אחוזי הצבעה שכמותם לא היו שנים רבות - 49.41%, עלייה של 17% לעומת הפעם הקודמת.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

הבחירות למזכ"ל התנועה הקיבוצית -
איך הצביעו בכל הקיבוצים?

אז איך הצביעו בקיבוץ שלכם ובשאר הקיבוצים בבחירות למזכ"ל התנועה הקיבוצית? באיזה קיבוצים ניצח ליאור, באילו ניצחה הדס ובכמה נרשם שוויון קולות? ועדת הבחירות אספה עבורכם את כל הנתונים
מצביעה ומשפיעה בבחירות למזכ"ל התנועה
היו גם קלפיות "קלאסיות". מצביעה ומשפיעה בבחירות למזכ"ל התנועה

בחירות 2024 לתפקיד מזכ"ל התנועה נערכו במציאות שכמותה לא הייתה ולא הכירו בתנועה הקיבוצית - 56 קיבוצים בנגב המערבי ובגבול הצפון פונו מביתם מאז השבעה באוקטובר ומאז חיות קהילות שלמות כפליטות בארצן, חלק מהן כבר עברו למקום מגורים זמני, חלק מתכננות לשוב הביתה בקרוב ולחלקן אין שום מושג מתי יחזרו ובאילו תנאים. חלק מהקהילות בכלל מפוזר על פני כל הארץ. אנו נמצאים רק ארבעה חודשים מאז ההתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס על יישובי הנגב המערבי בשבעה באוקטובר, בה נרצחו ונפלו מאות מחברינו, חברותינו, בנינו ובנותינו ונחטפו לרצועת עזה יותר מ–140 חברים ותושבים נוספים. למרות כל זאת, התנהלה מערכת בחירות תוססת בין שני מועמדים ראויים שהצליחו לעורר עניין ולגרום, יחד עם ההצבעה הדיגיטלית, למעורבות פעילה של החברים והחברות שכמותה לא הייתה כבר שנים רבות, וההצבעה התקיימה בכל הקיבוצים על אף המצב.

זו ההזדמנות להודות לוועדת הבחירות המרכזית על ארגון מופתי, ליו"ר הוועדה עו"ד יעקב דרומי (מצר) ולחבריה: פרופ' חוה טבנקין (עין חרוד מאוחד), מיכל מאירס (פלך), גור מלמד (כנרת), אילת שרון וולובסקי (המעפיל), דב אביטל (מצר), קרן מיכאלי יעקובוביץ (להבות חביבה), חגי קליגר (אלונים) ויונתן פרידמן (חולתה). תודה גם למנכ"לית התנועה נטע קדם, ליועמ"ש הוועדה עו"ד מרב ניב, למבקר התנועה ישראל ויס, למזכירת הוועדה אירית גולדנברג ולנועה יפת, יהודית בן זקן ואתי צפני שסייעו ביום הבחירות ובכלל. 

לחצו כאן לתוצאות האמת בבחירות למזכ"ל התנועה הקיבוצית בכל הקיבוצים בארץ


פייסבוק התנועה

מועצת תנועה חגיגית לאישור בחירתו של ליאור שמחה לתפקיד מזכ"ל התנועה הבא

לוגו התנועה הקיבוצית

ישיבת מועצת התנועה הקיבוצית (2/2024) תתקיים ביום חמישי כ' באדר א' תשפ"ד,  29.2.2024, בשעה 10:00 במכללת ספיר - אולם 5001, בניין 5. התכנסות החל מהשעה 09:00.

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 1/2024 מיום 25.01.24
  2. ברכת מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב – יוסי קרן
  3. דו"ח יו"ר ועדת הבחירות – עו"ד יעקב דרומי
  4. דבר המזכ"ל היוצא – ניר מאיר
  5. דבר המזכ"ל הנכנס - ליאור שמחה
  6. קבלה חגיגית של הקיבוצים העירוניים מעשה ומשעול

מזכירי הקיבוצים / מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של  צירי/ נציגי הקיבוץ  במועצה, המהווה, כידוע, את "אסיפת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך. להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.


באנר ביטוח חקלאי

התנועה הקיבוצית הצטרפה לבג"צ כנגד אפליית חניכי המכינות ושנת השירות לעומת בני ישיבות ההסדר

העתירה דורשת להורות למשרד הביטחון לחזור בו מהחלטה מפלה על גיוסם המוקדם (עקב צורכי הביטחון) של מספר גדול משמעותית של חניכי מכינות ומתנדבי שנת השירות ממספר בני ישיבות ההסדר. שופט בית המשפט העליון נועם סולברג הורה למשיבים לעתירה להגיש תגובה תוך שבוע מיום ההגשה
הפגנת השינישינים והמכיניסטים מול הכנסת לפני שבועיים
הפגנת השינישינים והמכיניסטים מול הכנסת לפני שבועיים

בצל ובגין המלחמה המתרחשת בדרום ובצפון, ביום ראשון (11.2) הגישו  - התנועה הקיבוצית, התנועה הרפורמית ליהדות מתקדמת בישראל, חמש מכינות קדם צבאיות, חניכים שגיוסם הוקדם והוריהם – עתירה דחופה לבג"צ, בכוונה שיורה למשרד הביטחון  לשנות את ההחלטה המפלה ולהקדים את גיוס חניכי ישיבות ההסדר בדיוק כמו שהחליט על הקדמת גיוס חניכי המכינות הצבאיות ומתנדבי שנת השירות.

בדברי רקע לעתירה הוסבר כי בשל מלחמת "חרבות ברזל" וצרכי צה"ל המשתנים והרבים, הוחלט על הקדמת גיוסם של מועמדים לגיוס קרביים ששירותם נדחה. אולם, ההחלטה אינה מטילה את נטל הקדמת הגיוס על כלל מסגרות דחיית השירות באופן שוויוני ובכך יוצרת מצב מפלה ובלתי סביר במסגרתו 70% ממי שגיוסם יוקדם הם תלמידי המכינות ומתנדבי שנת שרות, כאשר תלמידי ישיבות ההסדר שיגויסו יהיו רק מקרב שנה ב', כך שבעיון הכולל אנו רואים חלוקה בלתי שוויונית בנטל גיוס מוקדם של בני המכינות.

נרי שוטן מהמחלקה הפוליטית בתנועה הקיבוצית ציין כי "התנועה הצטרפה לעתירה עקב אי-שוויון משווע בהחלטת צה"ל להקדים את גיוסם של כ-850 חניכים מהמכינות הקדם צבאיות וממסלולי שנת השירות ועוד כ-450 מקרב תלמידי הישיבות, כולם משנה ב'. ב-2000 בני ישיבות הסדר בשנה א' לא נוגעים. אנחנו מבינים את צורכי הביטחון שהאמירו מאוד, ואנחנו תמיד נרתמים, אך אנו חושבים הנטל הביטחון צריך להתחלק גם כאן, על כולם".


באנר משקארד

שמונה מיליון ש"ח לשמירת וחיזוק קהילות הצעירים בקיבוצי העוטף

השבוע פורסמה תכנית תמיכה מיידית לצעירי וצעירות קיבוצי העוטף (חבל תקומה) שהיא פרי הפעילות המשותפת של רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית ומרכזי הצעירים באזור עם מנהלת תקומה ומשרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי. התמיכה תכלול בין היתר רכז צעירים, ליווי אישי של הצעירים, תקציבי יזמות, מלגות, קבוצות שיח, מפגשי הפוגה וערבי קהילה צעירה
מפגש משותף. צעירי וצעירות כפר עזה, רשת הצעירים, תקומה ורשות הצעירים
מפגש משותף. צעירי וצעירות כפר עזה, רשת הצעירים, תקומה ורשות הצעירים

התכנית תכלול ליווי אישי של הצעירים לצד שיקום הקהילה בתקופת השהות באתרי הפינוי, במגורי הביניים ובחזרה ליישובים. זאת, במטרה לשמור על החוסן הקהילתי של קבוצת הצעירים ביישוב כחלק מהותי והכרחי לשיקום ולצמיחת היישובים והאזור כולו בטווח המיידי, הבינוני והארוך. לצד סיוע בניהול המשאבים הקהילתיים של קהילות הצעירים, לרבות תקציבי סיוע ממקורות שונים, תקציבי יזמות, מלגות, פעילות תרבות, פנאי וגיבוש, מתן מענים לצעירים בהיבטים חברתיים ורגשיים רכים לרבות באמצעות קבוצות שיח, מפגשי הפוגה וערבי קהילה צעירה.

רותם שניצקי, מנהלת "הרשת" - רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית - מספרת כי "מאז הקמת מנהלת 'תקומה', פועל צוות רשת הצעירים בשיתוף מרכזי הצעירים במועצות מול מנהלת תקומה ורשות הצעירים במשרד נגב גליל למענים שונים של  הצעירים בעוטף. קיימנו מפגשי שיתוף ציבור, סיורים ופגישות רבות בהובלת הרשת ובשיתוף מרכזי הצעירים עם נציגי 'תקומה' והרשות במשרד נגב גליל, עשינו היכרות עם הצרכים, האתגרים ובעיקר שמענו את קולם וצרכיהם של הצעירים והצעירות".

תוצרי למידת הצרכים הניבו תקציב של שמונה מיליון ש"ח מהמשרד הממשלתי ומנהלת תקומה לטובת ריכוז תחום הצעירים ושמירה וחיזוק קהילת הצעירים בקיבוצים, בתקופת השהות במגורים הזמניים ואף אחריה. חשוב להדגיש כי גובה תקצוב הפעילות נקבע על פי מספר הצעירים הרשומים בקיבוץ, בהתאם לנתוני למ"ס עדכניים. שניצקי מציינת כי תקציב התמיכה הוא מיידי, ומאפשר לקיבוצים להעמיק את הקשר עם הצעירים והצעירות, לזהות את הצרכים והאתגרים במטרה לתת מענה מיטבי. "אנחנו נמשיך לפעול להארכת התמיכה וללוות את הצעירים והקיבוצים ולהתאים את המענים לאוכלוסיית הצעירים. תודה לצוות במנהלת תקומה ורשות הצעירים על שיתוף הפעולה", מוסיפה רותם. 


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

יוצאים אל האור - ביחד

בחלקו האחרון של כל אחד משלושת המועדים של כנס החינוך ה-9 של התנועה הקיבוצית התקיימה "שירת רבים", בה שרו המשתתפים בשני קולות את השיר "יוצא אל האור" של אהוד בנאי. שלושת הביצועים צולמו ונערכו כסרט אחד כדי ליצור עבור כולם חווייה משותפת ומאוחדת של הכנס, למרות הפיצול לשלושה כנסים. מוזמנים ומוזמנות לצפות ולהתרגש מהקליפ
לחצו על התמונה לצפייה בקליפ

כנס החינוך התשיעי שהתקיים לאחרונה עסק בפיתוח מיומנויות וכלי עבודה לקהילה בתחום מערכות החינוך מלידה ועד י"ב - "חשיבה בתוך הקופסא". הכנס הותאם השנה לצרכים של מערכות החינוך והתקיים בשלושה תאריכים שונים ומקומות שונים - עמק המעיינות, עין כרמל וחצרים (בני שמעון) - כדי לאפשר לכמה שיותר משתתפים להגיע ולקחת חלק. לחצו כאן לחוברת סיכום הכנס.

שירת הרבים המשותפת של השיר "יוצא אל האור" (אהוד בנאי) בחלקו האחרון של כל כנס סימלה את התקווה לחזרתם בשלום ובמהירות של החטופים, החיילים והחיילות והמפונים והמפונות. קליפ הסיום אשר מאגד בתוכו את שלושת הביצועים מוגש לכם פה בהתרגשות. ראו זאת כהזמנה להמשך ולקשר עם מערך ההדרכה של אגף החינוך.

מאחלים שוב, שלכנס הבא נוכל להגיע כולנו מהבית.

אגף החינוך ומערך ההדרכה של התנועה הקיבוצית


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע:
אח, איזה חורף (גם בערבה הדרומית)

מסדר ציוד החורף לאחר הטיול של הגן ביטבתה
מסדר ציוד החורף לאחר הטיול של גן ערבה ביטבתה. צילום: טלי לביא

מזג האוויר החורפי עדיין כאן וגם השבוע זכינו למנת גשם נאה. אפילו בקיבוץ יטבתה אשר בחבל אילות זכו בגשם מפנק שהשאיר אחריו שלוליות הקורצות לילדים לקפוץ בהן. ומכיוון שמן הידועות הוא שאין כמו טיול שלוליות עם מגפיים, גם גן ערבה ביטבתה ניצל את המצב כפי שניתן לראות בתמונה שצילמה האמא טלי לביא ומנציחה את אפקט השלוליות על לבוש הילדים.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

בנק מרכנתיל החל להעניק הלוואות בערבות קמ"ע לשיפוץ דירות בקיבוצים

בנק מרכנתיל הצטרף לשורת הבנקים הנותנים אמון בקרן הערבויות התנועתית קמ"ע. הקרן מסייעת לקיבוצים ומשפחות בקיבוצים להשיג מימון לטובת שיפוץ דירה או בינוי בתנאים נוחים. על העסקה הראשונה חתומה משפחה מקיבוץ שובל
משפתת כרמלי מקיבוץ שובל. תנאים נוחים
משפתת כרמלי מקיבוץ שובל. תנאים נוחים

 קמ"ע הוקמה לפני יותר מעשור על מנת לסייע לקיבוצים, ובהמשך לחברי קיבוצים, לקבל אשראי מהמערכת הבנקאית. בשנים האחרונות הוסיפה הקרן פעילויות נוספות, ובראשן העמדת ערבויות לחברים הבונים בקיבוץ, ונדרשים להלוואות משכנתא לפני סיום הליך השיוך. על מנת לשפר את תנאי ההלוואות לחברי קיבוץ, מחפשת הקרן מסלולים שונים שיעזרו לחזק את התחרותיות בשוק המשכנתאות. לפני כשנה נחתם הסכם למתן ערבויות להלוואות משכנתא של בנק מרכנתיל. הבנק מצטרף להסכמים קודמים שכבר הוצעו לציבור עם בנק מזרחי טפחות, בנק לאומי ובנק הפועלים.

את העסקה הראשונה עם מרכנתיל ביצעו זיוה ומורן כרמלי מקיבוץ שובל, שהתקבלו לחברות בקיבוץ לפני כחמש שנים. "אחרי שמשפחתנו גדלה, החלטנו לעשות שיפוץ משמעותי בבית. בחנו מספר הצעות ובחרנו לשים את מבטחנו בהצעת בנק מרכנתיל לחברי שובל, וזאת אחרי שנעשה תהליך בחינת ההצעות, שכלל שקלול נתונים כמו מחיר השיפוץ, היקף ערבות קמ"ע, התמהיל, הגמישות ושיעור הריבית", מספר מורן כרמלי. רכז המשק בשובל, צחי שגב, מוסיף מצידו כי "ערבות קמ"ע מסייעת לקבלת הצעה אטרקטיבית, ובראייה ארוכת טווח היא עשויה לסייע גם במצב בו הלווים נקלעים, חלילה, לקשיים ונדרשת גמישות של המלווה". מוסיפה אתי פלקסר, מנהלת מחלקת המשכנתאות בקמ"ע: "מלבד שיפור התנאים וסיוע הקרן לעת משבר (בתקווה שלא יגיע), מסייעת הקרן בקשר עם הגורמים הרלבנטיים בבנקים, בהכרת הקיבוץ ואילוציו ובייעוץ לחברים בנבכי התהליך בבנקים וברשם המשכנתאות".

דגן לוין, מנכ"ל קמ"ע מוסיף כי במהלך השנה הקודמת חצתה קרן קמ"ע רף של מיליארד ₪ עסקאות בהן העמידה ערבות להלוואות שיכון שלקחו חברים. "הארץ זרועה במשפחות צעירות שהצטרפו לקיבוץ ובנו את בית חלומותיהן באמצעות הלוואות שיכון לחברי קיבוץ בערבות קמ"ע", הוסיף לוין השבוע, "וידנו נטויה להמשך הפרויקט ולפרויקטים שכנים כמו משכנתא פנסיונית (הלוואות ל"גיל הזהב")". 


באנר משקארד

עולם האגירה בקיבוץ - סקירת אפשרויות

בדומה לכניסת הסולארי לקיבוצים בהובלת מספר חברות יזמיות סולאריות, גם כעת חברות היזמות הסולארית וחברות נוספות המתמחות באגירה מביאות הצעות לקיבוצים, וחשוב שנשמר לעצמנו אפשרויות לשינויים והרחבת האגירה בעתיד מבלי שנאבד יכולת שליטה. בני רגיל, אחראי תחום אנרגיה בתנועה הקיבוצית סוקר את הפרויקטים האפשריים בתחום אגירת האנרגיה
מערכת אגירת אנרגיה תת קרקעית בקיבוץ יהל של חברת אוגווינד שאוגרת חשמל כאוויר דחוס. צילום: אוגווינד
מערכת אגירת אנרגיה תת קרקעית בקיבוץ יהל של חברת אוגווינד שאוגרת חשמל כאוויר דחוס. צילום: אוגווינד

ההתפתחויות בתחום האגירה בארץ ממשיכות בקצב מהיר עם שינויים משמעותיים ברגולציה. לצד היתכנות כלכלית ישנם גם שיקולים של ביטחון אנרגטי וניהול מערכת החשמל הקיבוצית. כיום הרגולציה מאפשרת קיומם של מספר סוגים שונים של פרוייקטים כפי שמתואר להלן מהגדול לקטן:

אגירה במתח עליון: רשות החשמל הוציאה מכרז ראשון לנושא למתקני אגירה בגודל של 16-150 מגה ואט.
אגירה במתח גבוה: ניתן להקים אגירה ללא מכרז מחוץ לשטח מחלק היסטורי על בסיס מקום ברשת בשטח בייעוד הנדסי, תעשייה ולאחרונה נוספה האפשרות מבחינת מוסדות התכנון להקים מתקני אגירה במתח גבוה גם במבני משק ואחסנה.
אגירה נלווית למתקן PV קרקעי/מאגר: החברות הסולאריות בעלות המתקנים הקרקעיים חותרות להוסיף למתקנים רבים אפשרות אגירה שתאפשר שיפור כלכלי במכירת החשמל מהמתקן במודל השוק.
אגירה קיבוצית: הקיבוצים מקימים לרוב בשותפות בהובלת יזמיות האנרגיה המוכרות במגזר הקיבוצי, זאת לצד מתווים פחות נפוצים בהם הקיבוץ מבצע לבד או היזם מקים שלא בשותפות. 
אגירה ביתית: מערכות PV ביתיות יכולות להוסיף פונקציית אגירה לצורכי חירום או הסטת צריכה לשעות זולות לצרכן עם מונה תעו"זי. נוכח העלויות כרגע הבסיס לרכישת מערכות אגירה בלבד הוא הצורך בביטחון אנרגטי.
אגירה ברכבים חשמליים: יותר ויותר רכבים חשמליים כוללים אפשרות פריקת חשמל מהרכב (V2G/V2L), הסוללות ברכבים גדולות משמעותית מהסוללות הביתיות שמתקינים וככאלו יכולות לספק צרכי חשמל לבית לתקופה של ימים.

לסיכום, בדומה לכניסת הסולארי לקיבוצים בהובלת מספר חברות יזמיות סולאריות, גם כעת חברות היזמות הסולארית וחברות נוספות המתמחות באגירה מביאות הצעות לקיבוצים. בדומה לסולארי שהלך ונהיה מוכר יותר בקיבוצים ועם מעורבות משמעותית יותר מצידנו, חשוב שנשמר לעצמנו אפשרויות לשינויים והרחבת האגירה בעתיד מבלי שנאבד יכולת שליטה. לעדכונים נוספים, מוזמנים להצטרף לקבוצת וואטסאפ חדשה שנפתחת בימים אלו עבור אחראי אנרגיה בקיבוץ ובה נפרסם עדכונים וכן נאפשר לשתף הצלחות וקשיים.


באנר ביטוח חקלאי

מערך ההדרכה מחפש את השותפים/ות הבאות/ים

מערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית מחפש מועמדים/ות לשתי משרות: מדריכה חינוכית למערכות חינוך בגיל הרך ויועץ.ת חינוכי.ת למערכות חינוך חברתי קהילתי. מדובר בתפקידים מלאי משמעות ושליחות של תמיכה והדרכה של מערכות חינוך קיבוציות
לוגו אגף חינוך

הגדרת המשרה:

  • המשרה היא משרה שעתית, בהיקף משתנה על פי הנקבע בין המדריכה / היועץ.ת לבין מנהלת מערך ההדרכה (הציפיה היא לליווי של 3 מערכות לפחות).
  • 11 שעות חודשיות – מעטפת מקצועית, שעות פנים ארגוניות.

דרישות התפקיד:

  • השכלה מתאימה, וניסיון ברור בניהול / ליווי / הדרכה במערכות חינוך קיבוציות
  • יכולת לעבודה בשעות גמישות ובלתי רגילות
  • יכולת התניידות עצמאית, ויכולת נסיעה למערכות שונות
  • מגורים באיזור המרכז או הדרום
  • כפיפות למנהל.ת מערך ההדרכה מטעם אגף החינוך


קו"ח ניתן להעביר לדוא"ל: noashfi@tkz.co.il עד לתאריך 25/2/24.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

הכנס השנתי למורשת וינגייט ופלגות הלילה המיוחדות בבית שטורמן

מוזמנים ומוזמנות לקחת חלק בכנס השנתי למורשת וינגייט תשפ"ד, שיתקיים ביום שני, י״ז באדר א׳ תשפ״ד, 26.02.24, במוזיאון בית שטורמן בעין חרוד. התכנית השנה מרתקת במיוחד, רלוונטית מתמיד ומחוברת לזמנים הללו העוברים על כולנו - כעם, כמדינה, כבני אדם
הכנס השנתי למורשת וינגייט ופלגות הלילה המיוחדות בבית שטורמן

מוזיאון בית שטורמן בשיתוף המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, בית מורשת משטרת ישראל והמועצה האזורית גלבוע שמו להם כמטרה חינוכית-ערכית ראשונה במעלה, להנחיל, לחקור, ללמוד וללמד את מורשתו של אורד צ'ארלס וינגייט; כאן, בנופי העמק, פיתח וינגייט את שיטות הלחימה הייחודיות וביסס את משנתו הצבאית והמנהיגותית אשר היוו – ומהוות עדיין, מוטיב מרכזי ברוחם ובכוחם של כוחות הביטחון בישראל.

תוכנית הכנס:

10:00 » התכנסות
10:30 » דברי ברכה
11:00 » סיור בתערוכה ”הידיד” – בהדרכת: משה קשי, סרן במיל׳ במערך מורשת קרב, היסטוריון ומורה דרך.
11:30 » ”חרב לה’ ולגדעון” (שופטים, ז’, כ’) – יחידת הגדעונים ופעילותה המיוחדת ב-7.10 – סנ”צ ד”ר שלומי שטרית בשיחה עם לוחם מהיחידה.
12:15 » ”המלחמה הראשונה שלי” – שיח לוחמות, בהשתתפות לוחמות ממג"ב ומצה"ל – מנחה: נצ”מ שירה ליברמן, קצינת חינוך ראשית, משטרת ישראל.
13:15 » סיום משוער | בתום הכנס יערך סיור מודרך בתערוכה ”נחל עוז צילומים”.

השתתפות בעלות של 30 ש״ח והרשמה בקישור >> https://did.li/wingate2024.

לא מצליחים להירשם או זקוקים לפרטים נוספים? צרו עמנו קשר: טלפון בשעות הפעילות: 04-6486328, או דוא״ל מתי שנוח לכם: Marketing@beit-shturman.co.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה