דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

קוראים לממשלה להציב את החזרת החטופים בראש יעדי המלחמה. בחמישי: מועצת תנועה חגיגית לאישור בחירתו של ליאור שמחה למזכ"ל התנועה. הקיבוץ הנודד תקע יתד במפלסים ויצאה לדרך ההרשמה למסע י"ב. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
ליאור שמחה
 23/02/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

הזמנה למועצת תנועה חגיגית
לאישור בחירתו של ליאור שמחה
לתפקיד מזכ"ל התנועה

לוגו התנועה הקיבוצית

על סדר היום

  1. אישור פרוטוקול מועצה 1/2024 מיום 25.01.24
  2. ברכת מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב - יוסי קרן
  3. דו"ח יו"ר ועדת הבחירות - עו"ד יעקב דרומי
  4. דבר המזכ"ל היוצא - ניר מאיר
  5. דבר המזכ"ל הנכנס - ליאור שמחה
  6. אישור הרכב מזכירות התנועה - עו"ד מרב ניב מהמחלקה המשפטית (מצ"ב עדכון הרכב המזכירות לאישור המועצה)
  7. קבלה חגיגית של הקיבוצים העירוניים מעשה ומשעול

מזכירי הקיבוצים / מנהלי הקהילות מתבקשים לוודא את השתתפותם של  צירי/ נציגי הקיבוץ  במועצה, המהווה, כידוע, את "אסיפת הקיבוצים" על כל המשתמע מכך. להזכירכם, כציר במועצה מטעם קיבוץ יכול לכהן רק מי ששמו מופיע בפנקס החברים של אותו הקיבוץ.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

מזכירות התנועה הקיבוצית
נפרדה מניר מאיר

ביום ראשון התקיימה ישיבת מזכירות התנועה האחרונה בניהולו של ניר מאיר, במהלכה סקר את פעילות התנועה בהנהגתו, ושלח ברכה ואיחולי הצלחה למחליפו. כמו כן נמסרו דיווחים מקרן התרומות התנועתית לשיקום קהילות העוטף
לוגו מזכירות התנועה הקיבוצית
ניר מאיר נפרד. סקירת פעילות בשנות כהונתו

ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית בראשית השבוע הייתה האחרונה בניהולו של המזכ"ל היוצא ניר מאיר, שכיהן בתפקיד שמונה שנים ושמונה חודשים. הישיבה נפתחה בדיווח של מנכ"לית התנועה נטע קדם על פעילות ונתוני קרן התרומות התנועתית עבור קהילות קיבוצי הנגב המערבי. המזכ"ל המסיים נשא דברי סיום בפני חברי המזכירות, בהם סקר שורת תהליכים ופעילויות מרכזיות שהתרחשו בשנותיו בתפקיד, ועל מאבקים ציבוריים שהובילה התנועה לשמירה על זכויות הקיבוצים וההסדרים עם המדינה. מאיר שלח ברכה חמה ואיחולי הצלחה למזכ"ל הנבחר, ליאור שמחה, עמו תעשה חפיפה מסודרת להעברת התפקיד. 

נציגי הציבור ונציגי הארגונים השונים במזכירות התנועה הודו לניר על פועלו במשך שתי הקדנציות שלו בתפקיד ועל העבודה המשותפת, וציינו את הערכתם הרבה לידע ולניסיון שצבר לאורך עשרות שנים של מילוי תפקידים שונים בתנועה ובקיבוצים ועל האופן האחראי שבו הוביל את התנועה. חברי המזכירות אמרו כי הם משוכנעים שניר עוד ימשיך לעשות ולתרום לתנועה גם בשנים הבאות. ביום רביעי יקיימו פעילי ופעילי התנועה פרידה מניר, אליה הוזמנו גם חברי וחברות המזכירות.

בהמשך הישיבה, עדכן ניר מאיר על קהילות המפונים מקיבוצי הנגב המערבי והצפון, והזכיר כי בסוף השבוע האחרון התבשרנו בכאב כי התברר מעל לכל ספק שיאיר יעקב מקיבוץ ניר עוז נרצח בשבעה באוקטובר, וגופתו מוחזקת בעזה וביקש להשתתף בצערם של בני משפחתו וקהילת ניר עוז. עו"ד מרב ניב מהמחלקה המשפטית עדכנה כי באופן פורמלי נבחרת מזכירות חדשה כאשר נבחר מזכ"ל חדש, אבל יש חברי מזכירות שנשארים מתוקף תפקידם ונציגי הציבור השונים במזכירות מסיימים את כהונתם בתום הקדנציה שלהם, כל אחד לפי המועד שבו נבחר. לכן, בישיבת מועצת התנועה הקרובה, שתתקיים ביום חמישי הבא במכללת ספיר, נדרש לאשר לא רק את בחירתו של ליאור שמחה לתפקיד, אלא גם את הרכב המזכירות בראשותו. בהמשך, תאשר המועצה הרכב שונה בהתאם להחלטותיו של המזכ"ל החדש ולשינויים שיקרו.


באנר ביטוח חקלאי

התנועה הקיבוצית קוראת לממשלה להציב את החזרת החטופים בראש יעדי המלחמה

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר מסר הצהרה בישיבת מזכירות התנועה האחרונה ואמר כי ההודעה על דבר מותו של יאיר יעקב מניר עוז היא "תזכורת נוספת לדחיפות הגדולה של הגעה להסכם שיציל את חייהם של החטופים. דרושים קיבוצים נוספים שיתנדבו לאייש את אוהל התנועה שהוקם בכיכר החטופים בתל אביב. ביום שני הקרוב מגיעים לתמוך במשפחות החטופים בוועדות הכנסת
כולנו חטופים עד שכולנו חוזרים

בפתחה של ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית האחרונה שהתקיימה ביום ראשון קרא מזכ"ל התנועה ניר מאיר לממשלה "להציב את החזרת החטופים בראש יעדי המלחמה. בלעדיי החזרת כל החטופים הביתה - לא יהיה הניצחון שלנו שלם". מאיר ציין כי בסוף השבוע התבשרנו בכאב על כך שהתברר מעל לכל ספק שיאיר יעקב ז"ל מקיבוץ ניר עוז אינו בין החיים, נרצח בשבעה באוקטובר וגופתו מוחזקת בעזה. "זו הייתה תזכורת נוספת לדחיפות הגדולה של הגעה להסכם מקיף שיציל את חייהם של החטופים המוחזקים בתנאים מחרידים ובסכנה מוחשית", אמר מאיר.

עברו יותר מארבעה חודשים מאז השבת השחורה והלב של כולנו שבוי בעזה. כדי לחבק את משפחות החטופים ולדרוש להחזיר את מי שנמצא בידי חמאס, הקמנו את אוהל התנועה הקיבוצית ב"כיכר החטופים" בתל אביב. אנו קוראים לכל הקיבוצים, מכל רחבי הארץ, להתגייס ולהתנדב באיוש האוהל. כל קבוצה מאורגנת צריכה לכלול לפחות עשרים אנשים. נשמח אם תביאו אתכם מרק חם, שתיה חמה או כל דבר שיעודד את המשפחות. אנחנו מחכים לכם בכיכר. קיבוצים שמעוניינים לסייע מתבקשים למלא את הפרטים בקישור - https://bit.ly/3I3EBkO.

ביום שני הקרוב שני בכנסת לא משאירים את משפחות החטופים לבד: כמדי יום שני בשבוע, יגיעו משפחות החטופים לכנסת כדי לגייס תמיכה, להשמיע את קול זעקתן ולפעול למען שחרורם המיידי משבי חמאס והפסקת סבלם הנורא. בואו לתמוך במשפחות ולהיות לצידן ומאחוריהן בוועדות הכנסת - לחצו כאן להרשמה.
לשאלות בנושא ניתן לפנות לאיילת סלע יונגרמן מהמחלקה הפוליטית של התנועה: 050-3993435.


באנר משקארד

ניר מאיר מבקר ונפרד מקיבוצי העוטף

מזכ"ל התנועה המסיים עורך בימים אלה ביקורי פרידה בקהילות קיבוצי העוטף. לדבריו, הקהילות נמצאות כרגע בתחנת ביניים נוחה יחסית, אך הדאגה, חוסר הוודאות, ותחושת "אבדן השליטה" על ניהול חייהן מלווה אותם בעוצמה גבוהה ותצטרך למצוא מענה בהקדם
ניר מאיר עם הנהגת ניר יצחק
ניר מאיר עם הנהגת ניר יצחק

בשבוע החולף ערך מזכ"ל התנועה הקיבוצית היוצא ניר מאיר מספר ביקורי פרידה בקהילות העקורים מקיבוצי הגדר בעוטף. בין היתר, נפגש בקיבוץ ארז עם הנהלת הקיבוץ, המטפלת בימים אלה במעבר חברי הקיבוץ ותושביו ממצפה רמון למגורים זמניים בקריית גת. בישיבה שהתקיימה, שותף ניר ללבטים ולחוסר הוודאות אותם חווים חברי ארז בימים אלה. בהמשך אותו יום, הרחיק לקיבוץ אילות, שם פגש את ממלאי התפקידים המרכזיים בקיבוץ ניר יצחק והתרשם מקליטתם הנוחה (יחסית) במלון "יו ספלאש ריזורט". קהילת ניר יצחק נקלטה בחום בידי אנשי המועצה האזורית חבל אילות ומחובקת היטב על ידי המועצה וחברי קיבוץ אילות. חלק משמעותי מאוד מתושבי ניר יצחק (למעלה מ-70%) נמצאים במלון, ומצליחים לשמר קשר עם הקיבוץ ועם ענפיו גם מן המרחק הרב.

בהמשך השבוע התארח מאיר במשכנה הזמני של קהילת קיבוץ רעים בתל אביב, שם התרשם מן האמצעים הרבים מהם נהנית הקהילה ומהדרך בה היא מצליחה לקיים את חייה בעיר ההומה. בפגישת עבודה עם הנהלת הקיבוץ, הודו חברי ההנהלה לראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי על הליווי המחוייב ועל עזרתו בקליטתם במקום. בשיחה עלו ציפיות ההנהלה מהמדינה, מהמועצה האזורית ומאנשי מינהלת תקומה, והביעו את תחושתם כי אינם שותפים במידה מספקת בתכניות לשיקום קיבוצם ובלוח הזמנים הצפוי להמשך. מאיר הבטיח כי יביא את תחושתם בפני תא"ל (במיל') משה אדרי, ראש מינהלת תקומה,, בפגישתם הקרובה.

מאיר ימשיך בביקוריו גם בשבוע הבא, ולדבריו "הקהילות נמצאות כרגע בתחנת ביניים נוחה יחסית, אך הדאגה, חוסר הוודאות, ותחושת "אובדן השליטה" על ניהול חייהם מלווה אותם בעוצמה גבוהה ותצטרך למצוא מענה בהקדם האפשרי".


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

הקיבוץ הנודד 'תקע יתד' במפלסים

הקבוצה הראשונה בתכנית "הקיבוץ הנודד", שהוקמה במטרה לעזור לחקלאות קיבוצי העוטף והצפון, החלה לעבוד בקיבוץ מפלסים, ממנו יעברו לקיבוצים נוספים. המשתתפים (בני ובנות 20-30) עוזרים לעבודות החקלאות וגרים בקיבוץ. מוזמנים להכיר (ולהצטרף) לתוכנית המשלבת עבודה בחקלאות וחיי קומונה
גדוד העבודה 2024. עבודה וחיי קומונה בקיבוצי העוטף
גדוד העבודה 2024. עבודה וחיי קומונה בקיבוצי העוטף

התכנית - מבית התנועה הקיבוצית - נועדה להביא כ-40 צעירים וצעירות בגילי 20-30 כדי לסייע בקטיף העונתי לקיבוצים מהנגב המערבי והגליל, שמהם פונו הקהילות למקום בטוח. הקבוצה הראשונה כבר הגיעה לקיבוץ מפלסים. הנציגים שלה עובדים במטעים ויוצרים לעצמם הווי ובהמשך הם יעברו לסייע לקיבוץ אחר. בשבוע שעבר הגיע הקבוצה הראשונה שמנתה 13 משתתפים ומשתתפות, ולאחר סיבוב היכרות בקיבוץ, ארוחת ערב משותפת ולילה ראשון ביחד, הם כבר יצאו ליום העבודה הראשון בקטיף. ביום ראשון השבוע הצטרפו 5 נוספים ומאז הצעירים והצעירות עובדים ומתגבשים ואף פגשו לשיחה את ח"כ אלון שוסטר, שר החקלאות וסגן שר הביטחון לשעבר וחבר מפלסים.

לתכנית שתי מטרות מרכזיות: עזרה אמיתית בעבודה חקלאית לקיבוצים, ומטרה נוספת היא גיבוש קבוצה שתייצר מעין "חיי קומונה" של המשתתפים, שייתנו תוכן וערך בנוסף לעזרה בחקלאות, ותביא רוח חלוצית צעירה ליישובים המפונים שתחיה מחדש את הפעילות הקהילתית. רכז התכנית הוא קים קפלן, בן קיבוץ מפלסים שהתגורר בתל אביב בארבע השנים האחרונות וחזר לקיבוצו בעקבות אירועי השבעה באוקטובר כדי להקים חמ"ל מתנדבים שיסייע לחקלאים בעבודות הקטיף.

קרן פרדו, שמנהלת את התכנית מטעם התנועה הקיבוצית, מוסיפה כי "היא נוצרה על מנת לייצר מענה איכותי וארוך טווח עבור הקיבוצים המפונים, הנמצאים במצב מורכב מאוד עם חוסר ודאות ביטחונית. ביקשנו לפתח תכנית שתהיה מותאמת וגמישה למציאות המשתנה באזורי העימות, לוקחת בחשבון את הצרכים העונתיים ותוך כדי יצירת מסגרת חברתית וחיבור לקהילה המקומית".


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע:
ואולי, לא היו הדברים מעולם...

הוי כינרת שלי. צילום יערה ויקסלבאום-שטהל
הוי כינרת שלי. צילום: יערה ויקסלבאום-שטהל

אחרי עוד מערכת גשם שליוותה אותנו בימים האחרונים והסתיימה (לבינתיים) ביום רביעי, מפלס הכנרת עומד על מטר מהגעה לקו העליון האדום, כשהוא נמצא במרחק בטוח של 3.1 מטרים מעל הקו העליון התחתון. על פי ההערכות היום או מחר, עם המשך הזרימות וגשמים נוספים, הקו כבר ירד מתחת למטר מהקו האדום העליון. הסיכוי לפתיחתו של סכר דגניה אינם גבוהים, אבל לפי ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום "למטיילים המפלס הגבוה נפלא, הטבע בשיא תפארתו בעונה זו ואנו מזמינים את כולם להגיע לאזור הכנרת הבטוח, ולטייל ב'שביל סובב כינרת', ליהנות מהפריחות סביב הכנרת, העופות הנודדים המגיעים למנוחת ביניים בדרכם לדרום, המפלס הגבוה והאגם הלאומי המלא. במידה ואכן המפלס ישאר גבוה, גם בקיץ יוכל הציבור ליהנות מקו החוף גבוה. אנו מייחלים ומתפללים שכל החטופים והחיילים יחזרו בשלום לביתם".

בינתיים, גם בלי לטייל ניתן ליהנות מעוד תמונה נפלאה של הצלמת המופלאה יערה ויקסלבאום-שטהל מברעם, ששוהה יחד עם קיבוצה במלון קיסר בטבריה מאז השבעה באוקטובר.

"בצל כפות תמר, בארץ הכנרת,
היה לי אור ושמש תועפות,
הבוקר שם נשאר, זהב נגע בדרך
ונשמתי חלמה את שעיני צופות"

דודו ברק


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

עו"ד טלי ארפי-כהן מונתה לתפקיד
רשמת האגודות השיתופיות

עו"ד ארפי-כהן כיהנה בחודשים האחרונים כממלאת מקום רשמת האגודות השיתופיות, וכעת החליט שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת למנותה באופן רשמי. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת מחלקת הפירוקים באגף לאיגוד שיתופי ותהיה האישה השנייה למלא את תפקיד הרשם
רשמת האגודות השיתופיות החדשה, עו"ד טלי ארפי-כהן.  צילום: יח"צ משרד הכלכלה והתעשייה
הזמני הפך לקבוע. צילום: יח"צ משרד הכלכלה והתעשייה

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת הודיע ביום שלישי האחרון כי החליט למנות באופן קבוע את עו"ד טלי ארפי-כהן לרשמת האגודות השיתופיות החדשה, לאחר שבשנה החולפת מילאה את מקומה של עו"ד שלומית שיחור-רייכמן, האישה הראשונה בתפקיד, שפרשה במרץ 2023 כדי להתמודד על ראשות המועצה האזורית עמק יזרעאל. בתפקידה הקודם כיהנה עו"ד ארפי-כהן כמנהלת מחלקת הפירוקים באגף לאיגוד שיתופי, ובעברה שימשה כסגנית היועץ המשפטי במשרד האוצר ובמסגרת תפקידה הייתה אחראית על תחומים רבים ובהם תחומי הכלכלה, התעסוקה והרווחה, וכן שותפה פעילה בהובלת רפורמות משמעותיות במשרד האוצר. לארפי-כהן  תואר ראשון ושני במשפטים מהאוניברסיטה העברית.

לאחר ההודעה על המינוי אמר השר ברקת: "אני סמוך ובטוח כי עו"ד ארפי כהן  תמלא את תפקיד רשמת האגודות השיתופיות באחריות ובמקצועיות למול האתגרים הרבים הנוגעים לאגודות השיתופיות, במיוחד בעת הזאת, תסייע להן ותביא לחיזוקן של האגודות השיתופיות שהן מאבני היסוד של הכלכלה והחברה הישראלית".

רשם האגודות השיתופיות משמש רגולטור של האגודות השיתופיות ועומד בראש האגף לאיגוד שיתופי במשרד הכלכלה. הרשם פועל מכוח פקודת האגודות השיתופיות ותקנותיה, והוא בעל סמכויות שיפוטיות ורגולטוריות הנוגעות לאגודות אלו – לרבות רישום אגודות חדשות, אישור תקנוניהן של אגודות, בוררויות ויישוב סכסוכים בכל הנוגע לאגודות שיתופיות ופירוק אגודות שיתופיות. לחלק מהצווים וההחלטות המוצאים על ידי הרשם במסגרת הסמכות השיפוטית שלו תוקף של החלטות בית משפט מחוזי. בישראל רשומות למעלה מ-4,100 אגודות שיתופיות בהן קיבוצים, מושבים, ארגונים כלכליים קואופרטיביים אגודות שיכון ועסקים חברתיים. 


באנר משקארד

משתפים בדילמות ובדרכים לחיזוק הקהילה בזמן המלחמה

המטה השיתופי בתנועה הקיבוצית ממשיך במסורת התכנסויות נציגי הקיבוצים השיתופיים. כנס מזכירים ומנהלי קהילה של הקיבוצים שיתופיים התקיים בראשית השבוע בקיבוץ עין גדי, שפתח את דלתותיו ברוחב לב למשתתפים
היי דרומה: נציגי הקיבוצים השיתופיים בתמונה קבוצתית על רקע הנוף היפה הנשקף מעין גדי
היי דרומה: נציגי הקיבוצים השיתופיים בתמונה קבוצתית על רקע הנוף היפה הנשקף מעין גדי

הכנס, שנערך על פני יומיים בהשתתפות מעל 40 נציגי קיבוצים מהתנועה הקיבוצית ומהקיבוץ הדתי, היה בסימן "זה הסיפור שלי, זה הסיפור של הקיבוץ שלי", וכלל סדנאות בנושא הגדרת הנרטיב של הקהילה, מפגש עם חניכי פנימיית אשכול, מפגש עם ממלאי תפקידים מקיבוץ בארי, סיורי טבע בעין גדי, ערב שירי להקות צבאיות עם עודד פלוט, בירות מקטורה ויין מצובה, ולסיום - מפגש עם מזכ"לית הקיבוץ הדתי שרה עברון והמזכ"ל הנבחר של התנועה הקיבוצית ליאור שמחה. במהלך הכנס הועלו דילמות שונות ודרכי התמודדות עמן. 

מארגני הכנס מהמטה השיתופי, יניב הגי ודניאל (דניטו) ונגרובסקי, מסרו כי "המפגש הבין-אישי והחברתי בין נציגי הקיבוצים, שהביאו את העוצמה וההתמודדות האישית והקיבוצית אל המפגש הקבוצתי, היה לב המפגש. זכינו לכנס ייחודי שעשה טוב למשתתפיו, שחלקו רשמים ודילמות עמן כולנו מתמודדים בשוטף ובחודשים האחרונים בפרט".


באנר ביטוח חקלאי

רוכבים קדימה:
ההרשמה למסע י"ב תשפ"ד יצאה לדרך!

מסע י"ב המסורתי של התנועה הקיבוצית לשנת 2023 נדחה בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", אך מתוך מחשבה כי יש לנסות ולשמר עבור בני הנוער שגרה חינוכית שנתית ככל הניתן הוחלט באגף חינוך לקיימו - למרות הכל. המסע יתקיים בערבה התיכונה בסוף השבוע של ה-4-6 באפריל. ההרשמה נפתחה היום (22.2)!
רוכבים במהלך מסע י"ב בערבה התיכונה בשנת 2018
רוכבים במהלך מסע י"ב בערבה התיכונה בשנת 2018

מסע י"ב המסורתי של התנועה הקיבוצית שהיה אמור להתקיים בחופשת חנוכה האחרונה בערבה התיכונה נדחה בעקבות מלחמת "חרבות ברזל" למרבה האכזבה' אך מסיבות מובנות לגמרי. מאז היו לבטים רבים האם ומתי יוכל להתקיים אך אגף חינוך בתנועה הקיבוצית רואה חשיבות רבה בקיום המסע עבור שכבת י"ב הנוכחית, מתוך מחשבה כי יש לנסות ולשמר עבור בני הנוער שגרה חינוכית שנתית ככל הניתן. 

גיא גרסול, רכז המפעלים החינוכיים בתנועה הקיבוצית, אומר בהקשר זה כי "לתפיסתנו, מסע י"ב הינו אירוע חינוכי משמעותי מאוד עבור בני ובנות הנוער, וכן עבור הקהילות מהן הם מגיעים. לכן, החלטנו להתאים את המסע ולעשות את המאמצים הנדרשים כדי לקיים אותו בכל זאת בשנה זו כך שבני ובנות שכבת י"ב לא ייפגעו ויפספסו את ההזדמנות לקחת חלק באירוע חינוכי מסוג זה. במיוחד בימים אלו, ישנו ערך רב בעיסוק בתכנים השזורים במסע, ובשאלות החשובות לקראת המשך דרכם של בני הנוער המסיימים פרק משמעותי בחייהם כתלמידים במערכת החינוך, רגע לפני שהם ממשיכים הלאה לגיוס לצבא או לשנת י"ג".

המועד החדש שנקבע למסע הינו בסוף השבוע הראשון של חודש אפריל, בימים חמישי עד שבת (4-6/4/24). כפי שכבר תוכנן לחנוכה ואושר על ידי כל הגורמים המוסמכים, המסע ייערך בנופים היפים של אזור הערבה התיכונה, לראשונה מאז 2018, ויהיה "מסע נודד" הכולל שלושה ימי רכיבה על אופניים בשטח והקמת חניון לילה במקום אחר בכל יום. הציר החינוכי של המסע עובר גם הוא התאמות בעקבות המצב והמועד הלא שגרתי, ובהמשך יפורסם מסמך המפרט אודותיו. ההרשמה תהיה פתוחה במשך חודש ותסתיים בתאריך 22.03.24. בשל סיבות בטיחותיות וארגוניות קיימת הגבלה על מספר המשתתפים שיכולים לקחת חלק במסע, ולאור הביקוש הגדל משנה לשנה להשתתפות במפעלים החינוכיים ייתכן ונגיע השנה למספר נרשמים גבוה מהניתן. לכן, השתדלו לעמוד במסגרת הזמנים ולבצע את ההרשמה בהקדם. לחצו כאן לפרטים נוספים והוראות להרשמה


פייסבוק התנועה

נאמנים לעצמם ולסביבה

השבוע הגיע לסיומו המחזור הראשון בקורס להכשרת נאמני קיימות בקיבוץ, שנפגשו לסיור מעורר השראה בנוי בר הקיימא של קיבוץ עינת, לאחר שרכשו כלים מעשיים וסיכמו לשמור על קשר ועל קהילת הנאמנים שנוצרה
משתתפי ומשתתפות המחזור הראשון בתמונה קבוצתית במהלך הסיור בעינת יחד עם מובילות הקורס
משתתפי ומשתתפות המחזור הראשון בתמונה קבוצתית במהלך הסיור בעינת יחד עם מובילות הקורס

ההיענות לקורס הייתה גבוהה והשתתפו בו 25 חברי וחברות קיבוצים מכל הארץ. את הקורס הובילה ד"ר ענת שרון ראש תחום קהילה ופיתוח בר קיימא ביחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון וחברת ועדת קיימות בקיבוצה - מגל. "אנחנו חווים כיום את השפעות שינויי האקלים יותר מתמיד. השינויים הדרושים הם רבים ושונים, והאחריות מוטלת גם על הפרט בחברה האנושית שנדרשת להתאים את עצמה, ולא רק על האו"ם, ממשלות, שלטון מקומי, תאגידים, ארגוני סביבה וכו', הגם שעליהם מוטלת האחריות הגדולה יותר", מסבירה שלומית צימרינג, מנהלת היחידה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית שיזמה את הקורס.

ומוסיפה צימרינג: "נאמני הקיימות בקיבוצים הפכו בשנים האחרונות לחוליה המרכזית בדאגה לאיכות הסביבה בקיבוץ. יחד עם זאת, לא תמיד הקהילה כולה תומכת ומגבה אותם, לכן נדרש לחזק את העוסקים בתחום ולתת להם כלים להעלאת המודעות בציבור, לשפר את המצב ולהוביל תהליכים בקיבוצם. לשם כך הכנו קורס בנושא שמטרתו מתן כלים מעשיים ויצירת קהילת נאמני קיימות קיבוציים".

הקורס עסק בנושאים רבים כגון גינון בר קיימא, טיפול בפסולת, אנרגיה מתחדשת, תכנון שטחים פתוחים ועוד. הוא החל עוד בקיץ אך נעצר בעקבות השבעה באוקטובר והמלחמה. השבוע, הצליחה הקבוצה להיפגש לסיור מרתק בנוי בר הקיימא של קיבוץ עינת, לסיכום ולפרידה לטובת המשך העשייה בעבודת הקודש של שימור סביבתנו הטבעית. חברי וחברות הקבוצה סיכמו כי ימשיכו לשמור על קשר ולהתייעץ גם בהמשך הדרך. לאור הביקוש מתוכנן מחזור נוסף, וההרשמה אליו תיפתח בקרוב.


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 
 

הוספת תגובה חדשה