דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כנס החינוך השנתי של התנועה הקיבוצית – תו ירוק, תו סגול ומה שביניהם

בתאריך 09.03.21 יתקיים כנס החינוך ה-6 של התנועה הקיבוצית. לשמחתנו, נרשמו עד כה יותר מ- 220 משתתפים ומשתתפות לכנס והוא יתקיים כמתוכנן. אנו קוראים לכל משתתפי ומשתתפות הכנס שיכולים להתחסן, להגיע לכנס לאחר השלמת החיסון השני - הן בכדי לשמור על עצמכם ולהיות מוגנים ככל הניתן, והן על מנת לגלות ערבות הדדית ולהוות דוגמא אישית לכל צוותי החינוך
כנס החינוך השנתי – תו ירוק – תו סגול ומה שביניהם

כשיצאנו לדרך לא ידענו עדיין מה יהיה המצב כשיגיע מועד הכנס. לפיכך, תוכנן הכנס כאירוע המתקיים בתנאי "התו הסגול", כלומר בתנאים שהגדירה המדינה לקיום מפגשים טרום החיסונים, תוך סיכון מינימלי ומניעת הדבקה נרחבת. זו גם הסיבה שהכנס מתקיים במתכונת מיוחדת ומבוזרת, כאשר ההתכנסות היא בקבוצות של עד 10 משתתפים לכל היותר בכל אתר. 

חשוב לנו לנצל את ההזדמנות ולהודות בראש וראשונה, לקיבוצים שהתנדבו לארח את המפגשים, זה לא מובן מאליו ובלי ההתגייסות המרגשת הזו לא היה ניתן לקיים את הכנס. אנו מודים גם לכל הנרשמים אשר למרות החששות ולמרות האתגרים הרבים וההתמודדויות המורכבות שעוברות על מערכת החינוך בקיבוץ, בחרו להצטרף לכנס.

הכנס נבנה על בסיס סקר עליו ענו המנהלים, ויעסוק במידה רבה בהתמודדויות הקהילתיות, החינוכיות, האישיות ושלל המורכבויות שהציבה בפנינו מגיפת הקורונה  בשנה שחלפה לצד הזדמנויות רבות ומבורכות. התלבטנו רבות, האם לאור ההתקדמות היפה בחיסונים וההשפעה החיובית שלהם על ביטחונם ובריאותם של המשתתפים, ניתן לקיים את האירוע כאירוע "תו ירוק", כלומר למחוסנים בלבד. הגענו למסקנה שזה עדיין לא אפשרי ולא ניתן להבטיח שכל המשתתפים אכן יספיקו להשלים את שני החיסונים עד מועד הכנס.

בהנהגת התנועה הקיבוצית מדגישים כי משמעות החיסון איננה רק דאגה לבריאותם האישית של המתחסנים, אלא הערכה כי הוא מסייע במניעת הפצת המגפה ופגיעה באוכלוסיות, אשר המחלה מסכנת את חייהן. לפיכך, אנו רואים בהתחסנות פעולה של ערבות הדדית, הבאה להגן על אוכלוסיות בסיכון ולאפשר פתיחה מחודשת של המשק והחזרתה של מערכת החינוך לפעילות.

לאור זאת, אנו קוראים לכל משתתפי הכנס שיכולים להתחסן, להגיע לכנס לאחר השלמת חיסון שני - הן בכדי לשמור על עצמכם ולהיות מוגנים ככל הניתן, והן על מנת לגלות ערבות הדדית ולהוות דוגמא אישית לכל צוותי החינוך.

אם כולם יגיעו מחוסנים, הרי שמדובר יהיה באירוע העומד בכללי "תו ירוק" ואנו תקווה שנוכל להתקרב לכך. אין לנו יכולת לוודא זאת ואנו סומכים עליכם ועליכן המשתתפים והמשתתפות, שתגלו אחריות אישית ותסייעו לכולנו להישאר בריאים.

אנו מאחלים לכולנו כנס מוצלח ומעניין. וכמובן... רק בריאות!

דבי ברא"ס – ראשת אגף חינוך

גיל לין – משנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית

ניר מאיר – מזכ"ל התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה