דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לטיול יצאנו

תכנית תל"מ של התנועה הקיבוצית ומשרד הרווחה קיימה בשבוע שעבר את הטיול השנתי הארצי המסורתי שלה. בטיול השתתפו עשרות משתתפי התוכנית והמקשרים מ-12 הקיבוצים בהם מתארחים משתתפי התוכנית
חניית ביניים. איילת ארנוני וחלק ממשתתפות ומשתתפי התוכני
חניית ביניים. איילת ארנוני וחלק ממשתתפות ומשתתפי התוכנית

הטיול התחיל בארוחת בוקר משותפת בפארק אלונה, ולאחר מכן צעדו כולם במסלול קצר בנקבת מי-קדם, שכלל כניסה לנקבה תת-קרקעית שהיא חלק מאמת המים העתיקה שנחצבה על ידי הרומאים לפני כ-2000 שנה במטרה להוביל מים מהאזור לעיר קיסריה, אחת מערי הנמל הגדולות והחשובות במזרח הקדום. כל המשתתפים האמיצים נכנסו עם פנסים ונרטבו עד לגובה המותניים. בחלקו השני של היום התארחו המטיילים בבית אהרנסון - מוזיאון ניל"י שבזכרון יעקב, שם פגשו המשתתפים פרק משמעותי בהיסטוריה של ההתיישבות היהודית בארץ ישראל, שאותו רובם לא הכירו עד כה.

איילת ארנוני, מנהלת תל"מ, אומרת כי "התכנית שמה דגש על חשיפה והתנסות עבור הצעירים, שעבור רבים מהם זו לעתים הפעם הראשונה בה הם משתתפים בפעילויות מסוג זה. ניפגש בטיול הבא".

תוכנית תל"מ פועלת מאז 1998 וקיבוצים המעוניינים להצטרף אליה מוזמנים בשמחה. במרבית שנותיה היא כוונה לצעירים בני העדה האתיופית, תוך שהיא מציעה תעסוקה, לימודים ומגורים בקיבוץ, כמנוף לשילובם של הצעירים בחברה הישראלית. כיום היא פתוחה לצעירים מכל החברה הישראלית, ולצד מגורים בקיבוץ, עבודה ולימודים.

הוספת תגובה חדשה