דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"מה שחשוב זה לא שיהיה לה את ההסדר הטוב ביותר מול הקיבוץ אלא שבני גילה, בבואם ליישם את ההסדר, ידעו ויכירו את הבת שלי"

כנס "אהדה" השנתי בנושא שילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה התקיים השבוע בבית התנועה הקיבוצית תחת הכותרת 'שילוב אנשים עם מוגבלות בקהילה'
התמונות מתוך אתר האינטרנט של ארגון אהדה
התמונות מתוך אתר האינטרנט של ארגון אהדה

"שילוב אמיתי קורה כאשר כל הקהילה נרתמת, כאשר השילוב הופך להיות נחלת מי שמוביל את הקיבוץ, כאשר יש משוגעים לדבר שיכולים לסחוף קהילה שלמה"

אלו הדברים שנאמרו ע"י מיקי כהן (רמת רחל), בכנס אהדה (ארגון הורים לילדים ובוגרים עם מוגבלויות בתנועה הקיבוצית)  השנתי בשיתוף התנועה הקיבוצית, אשר התקיים ביום שני האחרון בבית התנועה. מיקי, בהרצאה מאלפת, נתנה כלים מעשיים לשילוב של אנשים עם מוגבלויות בתוך הקהילה.

אחד משיאי היום היה כאשר ד"ר אורלי גנני (דגניה א') הציגה ממצאים של מחקר שערכה בקהילה משלבת – קיבוץ הרדוף. לפי תוצאות המחקר, מי שנתרם אולי יותר מכולם מיזמויות של שילוב והכלה זו הקהילה עצמה.

הכנס היה מרגש ומרשים. בתחילתו נשאה דברי פתיחה עו"ד תמר שי, יו"ר ארגון אהדה. תמר סיפרה על בתה, ילדה עם מוגבלות המשולבת באופן חלקי בקיבוץ מעלה החמישה, ואמרה: "מה שחשוב זה לא שיהיה לה את ההסדר הטוב ביותר מול הקיבוץ אלא שבני גילה, בבואם ליישם את ההסדר, ידעו ויכירו את הבת שלי."
בכנס השתתפו עדי רמות, המרכזת את נושא הצרכים המיוחדים באגף חברה וקהילה בתנועה, וד"ר אילת גלס, ראשת האגף, שדיברה על שילוב אנשים עם מוגבלויות כחלק מתפיסת הקהילה הקיבוצית במיטבה. כמו כן, הציגה אילת את תערוכת הציורים של סמדר אונה, חברת קיבוץ איילת השחר, אישה המתמודדת עם מוגבלות. אילת סיימה את דבריה בקריאת הדברים המרגשים שכתבה סמדר.

היום הסתיים בפאנל מרגש בהשתתפות ארבע נשים, כולן מתחום השילוב – דניאלה וימן, אמא לילדה משולבת, רות ניסים, מורה בחינוך הקיבוצי ששילבה ילדים בכיתתה לאורך השנים ושתי נשים, דרורית אברהם (דליה) וענת רגב (בית אלפא), שדיברו על שילוב והכלה בתוך קהילה (באמצעות בניית בית לחיים בתוך קיבוץ).

הכנס זימן מפגש ייחודי בין בני משפחה של ילדים/בוגרים עם מוגבלויות לנושאי התפקידים בתחום זה בקיבוצים ואנשי מקצוע, ומדגיש את היעילות של השפה האחידה ושתוף הפעולה לקידום המענים לצרכים המיוחדים לכלל אנשי הקהילה.

מצפים כבר לראות את כולם בכנס הבא.

הוספת תגובה חדשה