דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכירות התנועה הקיבוצית נפרדה מניר מאיר

ביום ראשון התקיימה ישיבת מזכירות התנועה האחרונה בניהולו של ניר מאיר, במהלכה סקר את פעילות התנועה בהנהגתו, ושלח ברכה ואיחולי הצלחה למחליפו. כמו כן נמסרו דיווחים מקרן התרומות התנועתית לשיקום קהילות העוטף
לוגו מזכירות התנועה הקיבוצית
ניר מאיר נפרד. סקירת פעילות בשנות כהונתו

ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית בראשית השבוע הייתה האחרונה בניהולו של המזכ"ל היוצא ניר מאיר, שכיהן בתפקיד שמונה שנים ושמונה חודשים. הישיבה נפתחה בדיווח של מנכ"לית התנועה נטע קדם על פעילות ונתוני קרן התרומות התנועתית עבור קהילות קיבוצי הנגב המערבי. המזכ"ל המסיים נשא דברי סיום בפני חברי המזכירות, בהם סקר שורת תהליכים ופעילויות מרכזיות שהתרחשו בשנותיו בתפקיד, ועל מאבקים ציבוריים שהובילה התנועה לשמירה על זכויות הקיבוצים וההסדרים עם המדינה. מאיר שלח ברכה חמה ואיחולי הצלחה למזכ"ל הנבחר, ליאור שמחה, עמו תעשה חפיפה מסודרת להעברת התפקיד. 

נציגי הציבור ונציגי הארגונים השונים במזכירות התנועה הודו לניר על פועלו במשך שתי הקדנציות שלו בתפקיד ועל העבודה המשותפת, וציינו את הערכתם הרבה לידע ולניסיון שצבר לאורך עשרות שנים של מילוי תפקידים שונים בתנועה ובקיבוצים ועל האופן האחראי שבו הוביל את התנועה. חברי המזכירות אמרו כי הם משוכנעים שניר עוד ימשיך לעשות ולתרום לתנועה גם בשנים הבאות. ביום רביעי יקיימו פעילי ופעילי התנועה פרידה מניר, אליה הוזמנו גם חברי וחברות המזכירות.

בהמשך הישיבה, עדכן ניר מאיר על קהילות המפונים מקיבוצי הנגב המערבי והצפון, והזכיר כי בסוף השבוע האחרון התבשרנו בכאב כי התברר מעל לכל ספק שיאיר יעקב מקיבוץ ניר עוז נרצח בשבעה באוקטובר, וגופתו מוחזקת בעזה וביקש להשתתף בצערם של בני משפחתו וקהילת ניר עוז. בסיום דיון בנושא החטופים נוסחה הודעה הקוראת לממשלה להציב את החזרת החטופים בראש יעדי המלחמה (ראו ידיעה נפרדת בנושא). עו"ד מרב ניב מהמחלקה המשפטית עדכנה כי באופן פורמלי נבחרת מזכירות חדשה כאשר נבחר מזכ"ל חדש, אבל יש חברי מזכירות שנשארים מתוקף תפקידם ונציגי הציבור השונים במזכירות מסיימים את כהונתם בתום הקדנציה שלהם, כל אחד לפי המועד שבו נבחר. לכן, בישיבת מועצת התנועה הקרובה, שתתקיים ביום חמישי הבא במכללת ספיר, נדרש לאשר לא רק את בחירתו של ליאור שמחה לתפקיד, אלא גם את הרכב המזכירות בראשותו. בהמשך, תאשר המועצה הרכב שונה בהתאם להחלטותיו של המזכ"ל החדש ולשינויים שיקרו.

הוספת תגובה חדשה