דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "משבר המים והחקלאות אינו משבר של החקלאים בלבד"

"החקלאות הישראלית היא נכס לאומי"
"החקלאות הישראלית היא נכס לאומי"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר הגיב לסיכום המסתמן לפיו לא יהיה קיצוץ במכסות המים בשנת 2018 ללא פיצוי הולם לחקלאים: "משבר המים והחקלאות אינו משבר של החקלאים בלבד. זהו משבר של המדינה כולה. מברך על כך שהמדינה נרתמת למשימה הלאומית החשובה הזו".

מאיר בירך על הסיכום המתגבש לפיו לא יקוצצו מכסות המים במהלך 2018 אלא אם תחריף הבצורת וזאת בתמורה למנגנון פיצוי לחקלאים: "החקלאות הישראלית היא נכס לאומי. חקלאי ישראל נלחמים בשנים האחרונות בבצורת, בטרור החקלאי ובפתיחת השוק לייבוא אגרסיבי. זה הזמן  לעשות סיבוב פרסה ולהציל את החקלאות והחקלאים של ישראל".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית הדגיש את תרומתו של נציב המים הנכנס, גיורא שחם לפתרון ואמר "שחם הוא איש מקצוע שנמצא בזמן הנכון במקום הנכון".

עוד אמר מאיר: "התאחדות חקלאי ישראל בראשות מזכ"ל ההתאחדות אבשלום (אבו) וילן ויו"ר ההתאחדות ומזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור ביחד עם כל תנועת המושבים, התנועה הקיבוצית, וחברינו ממרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' ראש המועצה האזורית מרחבים וכרמל סלע ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, הסבירו במהלך הדיונים  לשרי החקלאות, האוצר והאנרגיה, כי לא ייתכן להעניש שנה נוספת את החקלאים בבצורת אלא לעשות את כל שאפשר לסייע להם להמשיך ולעבד את האדמות ולהתפרנס בכבוד. השרים אורי אריאל, משה כחלון ויובל שטייניץ היו קשובים אלינו והבינו כי עובדי האדמה בישראל הם מרכיב חשוב בחוסן התזונתי של ישראל וכי אסור להפקיר אותם לגורלם וכי החקלאות הישראלית היא  ערך שצריך לשמור עליו".

מאיר הדגיש:  חייבים להבין - אולי אין חקלאות בלי מים אבל בטח שאין חקלאות בלי חקלאים. נעקוב בשבועות הקרובים לוודא שגובה הפיצוי יהיה תואם את המציאות. הדיונים הללו רק מקעקעים את הנחות היסוד שעל פיהן נחקק תיקון 27 ולפיהן אין בעיה של מים בישראל, והכל שאלה של מחיר". מזכ"ל התנועה הקיבוצית הודה לח"כ איתן ברושי, חיים ילין ועמר בר-לב שנתרמו למאמץ למצוא פתרון למשבר.

הוספת תגובה חדשה