דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל חדש נבחר לתנועה הקיבוצית – ליאור שמחה מנצר סרני

בבחירות למזכ"ל התנועה הקיבוצית שנערכו ביום שלישי, נבחר ליאור שמחה לכהונה של ארבע שנים לאחר שזכה ב-54% מקולות הבוחרים. שמחה שימש עד לבחירתו כמנכ"ל התאחדות יצרני החלב. שמחה: "נמשיך להיאבק עד לשובם הביתה של כל החטופים, נהיה גאים במי שאנחנו, נזקוף קומה ונוביל יחד תנועת הגשמה ועשייה". לראשונה אי פעם התקיימה הצבעה דיגיטלית שהעלתה משמעותית את אחוזי ההצבעה לעומת הפעמים הקודמות
מזכ"ל התנועה הקיבוצית הנבחר, ליאור שמחה. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי
מזכ"ל התנועה הקיבוצית הנבחר, ליאור שמחה. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

בתום ספירת הקולות, ולאחר שהגיעו לוועדת הבחירות המרכזית תוצאות הקולות הכשרים שנספרו ב-256 קלפיות, אישרה הערב (רביעי) את התוצאות והכריזה באופן רשמי כי המנצח בבחירות לראשות התנועה הקיבוצית הוא ליאור שמחה שזכה במספר מרשים של  17,158 קולות שמהווים כ-54%. הדס דניאלי ילין מיגור שהתמודדה מול שמחה זכתה ב-14,647 מקולות הבוחרים שמהווים כ-46%. שמחה יחליף בתפקידו את ניר מאיר, שנבחר ב-2015 ויסיים את התפקיד לאחר שתי קדנציות.

יו"ר ועדת הבחירות, עו"ד יעקב דרומי, עדכן כי לא נספרו קולות של קיבוץ אחד שהעביר 'פלט תוצאות' מהקלפי הדיגיטלית שאינו חתום כנדרש, וכמו כן ישנו קיבוץ אחד שלא העביר כלל את תוצאות ההצבעה אצלו ומושב שיתופי אחד שבחר שלא להשתתף בבחירות ולפתוח קלפי. הוועדה מודה לכל חברי וחברות הקיבוצים שלקחו חלק והשתתפו בבחירות, לפעילי התנועה ועובדיה שעזרו לתפעול הבחירות בצורה תקינה ולמועמדים שהעמידו את עצמם לבחירה וניהלו מערכת בחירות עניינית ומכבדת. אשרור המזכ"ל הנבחר ייעשה בישיבת מועצת התנועה החגיגית שתתקיים במכללת ספיר בעוד שבועיים, בתאריך 29.02.24.

שמחה (47), דור שלישי בקיבוצו, נשוי לכרמל ואב לארבעה, משמש כמנכ"ל התאחדות יצרני החלב מאז שנת 2020. לפני כן כיהן כיו"ר ומזכיר נצר סרני, ועוד קודם לכך עבד במשרד האסטרטגיה והפרסום 'אדלר חומסקי & ורשבסקי' והגיע עד לתפקיד בכיר.

לאחר היוודע התוצאות הסופיות כתב שמחה בעמוד הפייסבוק שלו כי "יגעת ומצאת – תאמין. המסע הארוך רק עכשיו מתחיל. אני מודה מעומק ליבי לעשרות אלפי חברות וחברים, שבמשך שנים היו איתי במסע המשותף שלנו, ומודה גם לחברות ולחברים שהשתתפו בבחירות ולא הצביעו לי. חשוב לי לומר שאין יותר מחנות וזה לא באמת חשוב למי הצבעת - התנועה היא אחת ושל כולנו.

הקמפיין היה לא פשוט עבורי, במיוחד בשל אירועי התקופה האחרונה. מתוך גודל השעה, נפשיל יחד שרוולים, ונהיה שם עבור כולם. כולנו יחד נהיה רתומים לחזון אחד, דרך אחת, מטרה משותפת - שמתחילה בשיקום קיבוצי הנגב המערבי וחיזוק יישובי הצפון. אני מודע לכובד האחריות המוטלת עליי ומחויב אליה בכל מאודי. נמשיך להיאבק עד לשובם הביתה של כל החטופים, נהיה גאים במי שאנחנו, נזקוף קומה ונוביל יחד תנועת הגשמה ועשייה.

בהזדמנות זו, אני מודה למזכ"ל התנועה היוצא, ניר מאיר, על עשייתו הרבה ואני משוכנע כי ימשיך ויתרום לאתגרי התנועה והקיבוצים .אני רוצה גם לברך את הדס דניאלי ילין על ההתמודדות ומשוכנע כי היא תישאר חלק מהמאבקים הגדולים שעוד נכונים לנו".

עם היוודע התוצאות התקשר מזכ"ל התנועה היוצא ניר מאיר אל שמחה, ברך אותו על ניצחונו והציע לו את עזרתו. "אני מבקש לברך את ליאור על היבחרו לתפקיד ומאחל לו הצלחה רבה. לתנועה ולקיבוציה נכונו אתגרים גדולים ורבים בשנים הקרובות ואני משוכנע שליאור יעשה כמיטב יכולתו כדי לעמוד בהם", אמר מאיר. "עם השלמת תהליך הבחירות בכוונתי לנהל הליך חפיפה מסודר ול"העביר את התפקיד" בצורה החלקה ביותר. אני חש מחוייב לתנועה ולקיבוציה ואעמוד לרשותו של המזכ"ל הנבחר ככל שאתבקש", הוסיף.

הדס דניאלי ילין כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "בהצלחה ליאור, הצלחתך – הצלחתנו! מהיום אין מחנות – כולנו פועלים יחד לטובת התנועה הקיבוצית, קיבוצי הנגב המערבי והגליל, והמדינה כולה. הערנו את התנועה הקיבוצית, ויצרנו מעורבות גבוהה של החברים והחברות, באחוזי הצבעה היסטוריים. מבחינתי, זו רק ההתחלה. יש עוד דברים רבים לעשות,  אך המשימה החשובה ביותר כעת היא המאבק להשבת החטופים. ואז, לבנות את ישראל מחדש".

לראשונה בבחירות לראשות התנועה הקיבוצית התאפשרה הצבעה דיגיטלית באמצעות טלפון נייד או מחשב בקיבוצים בהם נהוגה מתכונת הצבעה כזו (הנהוגה כיום במרבית הקיבוצים). בקיבוצים בהם נהוגה בימי שגרה "קלפי ידנית", ההצבעה למזכ"ל הייתה באמצעות פתקי הצבעה. החלטה זו הוכיחה את עצמה כאשר נרשמו אחוזי הצבעה שכמותם לא היו שנים רבות - 49.41%, עלייה של 17% לעומת הפעם הקודמת לאחר שבמערכות הבחירות האחרונות נרשמה ירידה עקבית בהשתתפות חברי וחברות הקיבוצים ובאחוזי ההצבעה. מספר בעלי זכות הבחירה עמד על 64,389, ומספר הקולות הכשרים היה 31,805.

הוספת תגובה חדשה