דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מי מנהל את הקיבוץ שלכם? העדכון השבועי מהתנועה הקיבוצית - 18.3.2016

לוגו תנועה
הפקעת קרקעות חקלאיות:
"חוק דרקוני"
 
____________...
נציגת רמ"י: "לא התחייבנו לדאוג לחקלאי לפרנסה לכל החיים"
התנגדות חריפה לחוק לפינוי חקלאים מקרקעות מדינה לטובת פרוייקטים של בניה (הותמ"ל):  החוק עוסק בקרקעות מדינה שהוחכרו במשך שנים לחקלאים, וזו החליטה לשנות את ייעודן כדי לבנות עליהן דירות. 
יו"ר הועדה דודי אמסלם אמר בפתח הדיון: "מדובר באנשים טובים שהחזיקו את הקרקעות וגידלו מזון שכולנו אוכלים. אני מבקש מודל, נוסחה לפיצויים".
שמוליק ריפמן, יו"ר מרכז המועצות האזוריות אמר כי "מטרת החוק הוא "ליצור מנגנון שייפגע בזכויותיהם הקנייניות, המשפטיות והאנושיות של החקלאים". 
תחילת השבוע שינו באוצר את הסעיף שמאיים על בעלי קרקע בעונש מאסר של שנתיים או בקנס של מאות אלפי שקלים:. מנגד טוענים: "הנוסח החדש מבקש לבצע מחטף". קראו עוד כאן
''הפחתת מכסים - זה לא הפתרון''
1842968-51
בעקבות החלטת האוצר להוריד מכסים על תוצרת חקלאית והגדלת מכסות הייבוא, הודיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני על הקמת צוות מטעם הועדה שימליץ לה על מתווה ורפורמה ארוכת טווח בחקלאות, 
 
גפני קצב לצוות 60 יום להגשת המלצות. החברים בו יהיו שני ראשי השדולה החקלאית -ח"כ איתן ברושי ויצחק ועקנין. להמשך קריאה לחצו כאן
____________2_0
משלחת מטעם התנועה הקיבוצית חזרה היום מביקור עבודה ולימודים באיטליה בנושא הקואופרציה. 
30 חברי המשלחת ביקרו במספר קואופרטיבים, פגשו מנהלים בכירים בתחום הקואופרציה ושמעו כיצד מצליחים קואופרטיבים איטלקיים להתנהל מול המדינה, על אף השוני הרעיוני הגדול בין כלכלה הקפיטליסטית לבין הכלכלה השיתופית. 
____________16
חברי המשלחת פגשו כל אחד על פי תחום עיסוקו ומומחיותו קואופרטיבים משוכללים בתחומי החינוך, התעשייה, הרווחה, החקלאות, הדיור, הסיעוד ועוד.
המשלחת ביקרה בין היתר בקואופרטיב יצרני החלב –granorolo וב"לגה קואופ" -
אחת מחמש תנועות הקואופרציה באיטליה שחברים בה כ-15,000 קואופרטיבים שונים.  
20160316_174856
בפן החברתי השיתופי ביקרה המשלחת בקואופרטיב הסוציאלי coopselios שתומך בקשישים ובעלי צרכים מיוחדים בקואופרטיב לדיור ובקואופרטיב קהילתי רב תחומי.  במסגרת הליך הלמידה, פגשה המשלחת את אנשי qua dir - ביה"ס למנהלי קואופרציה המלמד מצד אחד כיצד להיות תחרותיים בשוק החופשי ומצד שני לשמור על הזהות והערכים הייחודיים שלה...
IMG-20160317...
עם סגנית עיריית מילאנו,פרנצסקה בלזני
IMG-20160317...
עם ראש עירית מילאנו, ג'וליאנו פיסאפיה
IMG-20160317...
במליאת עירית מילאנו
בשבוע שעבר פרסמנו נתוני סקר שבדק את שילובן של נשים בתפקידי ניהול בכירים בקיבוצים. הסקר שנערך בקרב 182 קיבוצים ברחבי הארץ בדק גם את מאפייני ההעסקה של בעלי תפקידים בכירים בקיבוצים.
מממצאי הסקר עולה, כי 51% מבין רכזי המשק ומנהלי העסקים חברים בקיבוצם, בעוד ש- 35% הינם חברי קיבוץ אחר ו-14% אינם חברי קיבוץ כלל. בתחום ניהול החינוך נראה כי מרבית המנהלים (60%) הינם חברי הקיבוץ בו הם מועסקים, 18% הינם חברי קיבוץ אחר ו-22% כלל אינם חברי קיבוץ. נתונים דומים נמצאו גם בקרב יו"ר הקיבוצים: 59% הינם חברי הקיבוץ בו הם מכהנים, 26% חברים בקיבוץ אחר ו-15% אינם חברי קיבוץ.
פרופ' מיכל פלגי שערכה את הסקר התייחסה לנתונים ואמרה כי הופתעה לראות כי 20% ממנהלי החינוך למשל אינם בני הקיבוץ...
0
למעלה 1400 עצי זית נעקרו בשבוע שעבר בקיבוץ שדה בוקר ונגבה. אלפי דונמים נוספים של עצי זית נמצאים אף הם בסכנת חיסול בשל תכנית האוצר להפחתת מכסים. יזהר, מנהל מטעי הזיתים בדה בוקר אמר השבוע: "כשצריך לעשות דבר כזה זה כאב איום ונורא ואין לנו ברירה. עדיף שלא נכניס פה עוד שקל שכנראה לא ניראה בחזרה." 
לכתבה המלאה לחצו על התמונה -------------->
________3
בצל המשבר בחקלאות, ילדי נחל עוז הצטרפו היום למאבק החקלאים ומכרו עגבניות מהערבה לתושבי הקיבוץ.

העגבניות נקטפו על ידי מתנדבים מאופקים בשדותיו של חקלאי ממושב עידן שבייאושו הזמין את הציבור לקטוף את התוצרת רגע לפני שזו נרקבת. 
את הכסף מהמכירה החליטו הילדים להחזיר לחקלאי.
____________15
השבוע צוין יום השנה ה-19 לטבח הנערות בנהריים. ב-13 במארס 1997, פתח חייל ירדני באש על קבוצת תלמידות מבית הספר הדתי אמי"ת מבית שמש ב"אי השלום" בנהריים. כתוצאה מהירי נרצחו שבע נערות: נטלי אלקלעי, שירי בדייב, נירית כהן, קרן כהן, יעלא מאירי, סיון פתיחי ועדי מלכה ז"ל.
אורנה שמעוני, חברת אשדות יעקב מאוחד, יצרה הקימה ומתחזקת עד היום את  אתר הזיכרון לרצח הנערות. השבוע פרסמה אורנה תמונות מדהימות של "גבעת הפרחים שנקטפו" והזמינה את הציבור הרחב לבוא ולבקר במקום. 
משלחת תנועתית התארחה בשבוע שעבר בקיבוץ משעול שבנצרת עילית כחלק מביקור בשכבת הבוגרים של מחנות העולים. במסגרת הביקור עלתה לדיון השאלה האם וכיצד יוכלו קיבוצים עירוניים להצטרף לתנועה הקיבוצית. קיבוץ משעול, מונה כיום 70 חברים ונחשב לקיבוץ העירוני הגדול בישראל...
0
לורי רימון, חברת קיבוץ כפר בלום, טיילה עם חבריה באתר עתיקות בגליל המזרחי ולפתע נתקלה בחפץ נוצץ בין השיחים. לאחר שהרימה את החפץ הופתעה לגלות שמדובר במטבע זהב עתיק עליו מטובעת דמותו של הקיסר הרומאי אוגוסטוס. בבדיקה של רשות העתיקות התברר כי מדובר במטבע משנת 107 לספירה, וכמוהו קיים רק עוד מטבע אחד.
לצפייה בכתבה ששודרה בערוץ הראשון לחצו על התמונה
IMG-20160307...
מחלקת המשימות בתנועה פותחת בימים אלה מספר תכניות משתחררים המבוססות על עבודה מועדפת, חיי קבוצה, חיבור לקיבוץ ותכנית לימודים עשירה.
גובה המלגה לסטודנט/ית יעמוד על  10,000 ₪.
בשלב זה נפתחות תכניות באזור המועצה האזורית מגידו, בבקעת הירדן ובגליל העליון.
 התחלה מיידית!
Facebook
לצפייה בקובץ וורד, לחצו כאןלצפייה בקובץ PDF לחצו כאן
סוף שבוע מהנה ועמוס בחוויות נעימות ואירועים משמחים. שבת שלום.
 

הוספת תגובה חדשה