דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"ממשלה חדשה, הקוראת לעצמה ממשלת שינוי, חייבת לבטל את הרעות החולות של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותן ואף לקדם את הרחבתן"

שורה ארוכה של עשרים ארגונים מתחומי הסביבה, ההתיישבות, החברה, התחבורה ועוד, ביוזמת ובהובלת החברה להגנת הטבע, פנו ביום חמישי האחרון ליושבי הראש של כל מפלגות הקואליציה העתידית בבקשה לשנות את התוכנית לחוקק מחדש, ואף להרחיב, את חוק הוותמ"ל במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, שפורסמו בשבוע שעבר, ולהוציא לחלוטין את הנושא מההסכמים
הפגנת תושבי כפר ביל"ו לפני שנתיים נגד הכוונה להפקיע שטחים חקלאיים במסגרת הוותמ"ל (צילום פרטי)
הפגנת תושבי כפר ביל"ו לפני שנתיים נגד הכוונה להפקיע שטחים חקלאיים במסגרת הוותמ"ל (צילום פרטי)

הארגונים פנו לחברי הכנסת לפיד, בנט, סער, גנץ, עבאס, הורוביץ, ליברמן ומיכאלי וכתבו להם בין היתר: "פעילות הותמ"ל מהווה פגיעה תכנונית, חברתית, סביבתית ודמוקרטית", נכתב בפניית הארגונים. "מדובר בפעילות בהיקף נרחב, שהביאה לפגיעה קשה במרחב העירוני הבנוי, בשטחים הפתוחים, בשטחים החקלאיים, ביישובים הכפריים ובתושבים. בממשלה חדשה, המבקשת לחולל שינוי, ראוי לבטל את אחת הרעות החולות, שחוללו קודמותיה, בתחום התכנון והבנייה".

במכתב מפורט עוד – "חוק הותמ"ל (החוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (הוראת שעה), תשע"ד-2014) חוקק בשנת 2014 על מנת להתמודד עם משבר הדיור, ולשם כך ניתנו לותמ"ל סמכויות נרחבות וקיצוניות לגבור על כל היררכיית התכנון, היעדר זכות ערר, הרכב וועדה מוטה וממשלתי ברובו המוחלט ועוד. לצד פעילות הוועדה, ניתנו סמכויות נרחבות להפקעת קרקעות. החוק חוקק  כהוראת שעה ל-4 שנים, והוארך פעמיים, לשנה כל פעם. בשש שנות פעילותה של הועדה הוכרזו כ-160 מתחמים בשטח כולל של כ-150,000 דונמים (שלוש פעמים שטחה של תל אביב), ואושרו על ידה 94 תכניות בשטח כולל של 105,000 דונמים. מדובר בפעילות בהיקף נרחב שהביאה לפגיעה קשה במרחב העירוני הבנוי, בשטחים הפתוחים ובשטחים החקלאיים, ביישובים הכפריים ובתושבים".

הארגונים החתומים על הפנייה: החברה להגנת הטבע, מרכז השלטון האזורי, אדם טבע ודין, חיים וסביבה, האיחוד החקלאי, התנועה הקיבוצית,  מטה המאבק לבינוי שפוי, 15 דקות, צלול, גרינפיס, תנועת הקיבוץ הדתי, השל, במקום - מתכננים למען זכויות תכנון,  תחבורה היום מחר, תנועת המושבים בישראל,  אקואושן, הרשת הירוקה, The natural step,  מגמה ירוקה, המועצה לבנייה ירוקה.

הוספת תגובה חדשה