דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"ממשלה שמייצגת אותנו חייבת לעצור את האיומים הכבדים על הקיבוצים והמגזר הכפרי"

"אנחנו רואים בחומרה רבה את המתקפה המתוזמנת והמתוזמרת של פקידי האוצר על המרחב הכפרי, נאבק בגזרות אלה בכל האמצעים העומדים לרשותנו"
לוגו תנועה

בהצעת התקציב, ובכללה חוק ההסדרים וכן הצעות נוספות של משרד האוצר לשינויים מבניים, אשר יובאו לאישור הממשלה כעסקת חבילה כוללת, נמצאות ארבע תוכניות המאיימות באופן ישיר ומהותי על המשך קיומם של הקיבוץ והמושב.

בתנועה הקיבוצית הופתעו מאוד ומודיעים: "אנחנו רואים בחומרה רבה את המתקפה המתוזמנת והמתוזמרת של פקידי האוצר על המרחב הכפרי, ומודיעים כי נאבק בגזרות אלה בכל האמצעים העומדים לרשותנו. זאת מתוך דאגה אמיתית להמשך קיומם של הקיבוצים והמושבים כדרך חיים לגיטימית (איך בכלל הגענו לרגע הזה?) ובתוכם כמובן יישובי הפריפריה הקובעים ומגנים על גבולות המדינה, אחראים על הבטחון התזונתי של אזרחי ישראל ומהווים מקור משמעותי לכלכלת הכפר".

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, הוסיף בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו: "השבוע האחרון והשבוע הבא (ואולי גם החודשים הקרובים) הם ימי מבחן חשובים לאפקטיביות של התנועה הקיבוצית. סל גזרות מגוון ורב מערכתי כנגד התנועה הקיבוצית והמרחב הכפרי מצא את דרכו לטיוטת חוק ההסדרים ולתקציב המדינה.
בכל ביקורינו בקיבוצים אנו נשאלים שוב ושוב מה באמת תפקידו של מטה התנועה הקיבוצית. ובכן... חלק משמעותי מהתפקיד הזה עומד בימים אלה למבחן. תפקידנו להיאבק בגזרות הללו לבטלן או להגיע לגביהן להסכמות של "חייה ותן לחיות".

אין זה מבחן פשוט, אך אנחנו נחושים לעמוד בו בהצלחה מלאה. לצורך כך בכוונתנו לרתום את כל המערכת הפוליטית שרים וח"כים ממפלגות הקואליציה, איתם יש לנו קשרי עבודה וחברות, ואת כל מרכיבי המרחב הכפרי, למאבק מתואם שיביא אותנו למחוז חפצינו. האם נעמוד במבחן? ימים יגידו. אבל אנחנו ממש לא מעלים על דעתנו לוותר. זו "ממשלה שלנו" חשוב שתוכיח זאת גם לנו וגם לאנשי האוצר, אגף התקציבים ורשות המסים".

בתנועה, כאמור, מונים ארבעה איומים גדולים שהוכנסו לגזירות הכלכליות, כל אחת בתחום אחר, אך כולן יחד וכל אחת לחוד מהווה כאמור מהווה כאמור פגיעה בקיבוצים ובמרחב הכפרי וההתיישבותי, עד כדי סיכון המשך צורת החיים הייחודית הקיימת כבר מאה ועשר שנים בישראל, תוך חיסול הרעיון הקואופרטיבי,  אשר בו מאמינים ועל פיו חיים יותר ממיליארד איש ואישה ברחבי העולם.

האיומים אותם רואים בתנועה הינם

  1. שינוי מקיף בשיטת המיסוי של הקיבוצים -  חברי הקיבוצים לא יוגדרו עוד כשותפים מלאים אלא כשותפים מוגבלים. להגדרה זו משמעויות מרחיקות לכת בפן המשפטי, החברתי והכלכלי-מיסויי.

 

  1. הארכת חוק הוותמ"ל לארבע שנים נוספות

 

  1. דמי היוון  -תחת הכותרת התמימה והמטעה "ייעול עבודת מקרקעי ישראל" מופיעה גזירה המגדילה את תשלומי החוכרים לרשות מקרקעי ישראל, מוצע כי בקרקעות בהן החכירה מוקצית בפטור ממכרז – שאלו מרבית הקרקעות המוקצות לבניה נמוכה למגורים ולתעסוקה, לרבות (ולעיתים בעיקר) בישובים הכפריים, יועלה מחיר החכירה באופן אבסורדי מ – 91% ל 98% ואף ל 100%

 

  1. רפורמה בחקלאות - משרד האוצר הציג רפורמה בחקלאות שתכליתה מלחמה ביוקר המחיה, באמצעות ביטול מוחלט של כלל מכסי המגן על פירות וירקות טריים בתוך 5 שנים, מתן תמיכה ישירה לפי דונם קרקע, והקצאת משאבים בהשקעות, מיכון והתייעלות.

הוספת תגובה חדשה