דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתגייסים למען הראל

לבקשת מזכ"ל התנועה הורה שר האוצר, משה כחלון, לאנשיו לקדם הקמת קראווילות למשפחות שביתן נשרף. ראש מטה הדיור זאב ביילסקי התגייס למשימה וכבר פועל מול גורמי התכנון הבכירים ליישום הבקשה
מתגייסים למען הראל

התנועה הקיבוצית ממשיכה ללוות את קיבוץ הראל, שציין בשבוע שעבר שלושה שבועות לשריפה הגדולה שכילתה לחלוטין מספר בתים בקיבוץ וגרמה להרס מוחלט של תשתיות הקיבוץ. בנוסף, יש חשש גדול בקרב חברי הקיבוץ לנזקים שעלולים לגרום גגות האסבסט שנשרפו או התחממו בצורה קיצונית.

הנהלת התנועה נפגשה השבוע עם יו"ר הקיבוץ יאיר מנע (ניר עם) ועו"ד כרמית דורון, זאת לאחר שמזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר והמשנה למזכ"ל, גיל לין, ביקרו בקיבוץ באמצע השבוע.

מנע פירט את הנעשה בקיבוץ כיום: "הראל הוא קיבוץ ריק, כל החברים והשוכרים עדיין במלון ובשטח אנחנו מתמודדים עם אתגרי תשתיות קשים מאד, שאנחנו מעריכים אותם במיליוני שקלים לא מעטים. ההבדל בינינו לבין מבוא מודיעים ששם זו היתה הצתה ואז מס רכוש פותר הכל. אצלנו זה לא כך והרוב לא מכוסה".

מנע הדגיש שבתוך כל המצוקה, יש גם צדדים חיוביים יחסית - החל מהחינוך שעבר לנווה שלום ולא הפסיק לעבוד לרגע, ובנוסף גיבוש קהילתי, צוותי עבודה שפועלים וחיבור של כלל האוכלוסייה לעשיה למען הקהילה ושיקום הקיבוץ.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר: "הקיבוץ חווה דרמה שלא דומה לשום דבר שהיה בעבר ואני מקווה שלא יחווה. יענקל'ה שצ'רנסקי, רכז האזור שלנו, הציע את עזרת התנועה לקיבוץ החל מהרגע הראשון, וברור לנו שלא הייתם פנויים לזה בהתחלה. אנחנו כאן בשבילכם, גם בפניה לקיבוצים לתרומה וגם בקשר עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, בעיקר בכל הקשור לתיקון נזקי התשתית, שיקום הבתים והצבת קראווילות כפתרון ביניים. כל זאת כמובן בתיאום מלא עם המועצה האזורית".

עו"ד דורון פרטה את הצרכים המיידים של הקיבוץ על מנת להתחיל לחזור לשגרה.

ראשת אגף חברה בתנועה, ד"ר אילת גלס אמרה: "חשוב להמשיך ולעבוד על העניין הקהילתי ביחד עם המועצה, על מנת שהביחד יישאר גם אחרי שיחזרו לקיבוץ. זאת על ידי בניית עבודה קהילתית לטווח קצר, בינוני וארוך עם אבני דרך לכל נקודת זמן".

המשנה למזכ"ל התנועה, גיל לין ציין גם הוא את הצורך בשולחן פעולה משותף ביחד עם המועצה לשיקום הקיבוץ. שיפעל גם בפן של שיקום התשתית וגם בצד הקהילתי.

מייד עם תם הפגישה פנה מזכ"ל התנועה לשר האוצר, משה כחלון, בבקשה שיטפל בדחיפות באישורים להבאת קראווילות למשפחות שביתן נשרף. השר כחלון נענה מייד לבקשה והורה לראש מטה הדיור, זאב ביילסקי לטפל בעניין.

ביילסקי נכנס במהירות לעובי הקורה ובתיווכו כבר נערכו שיחות עם הוועדה המחוזית ועם מנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר. היום יערך ביקור בקיבוץ ויוסכם איך מקדמים את הטיפול.

בנוסף לפניה לקיבוצים פועל גם גיוס תרומות לקיבוץ מחברי הקיבוצים ומכלל הציבור.

פרטי חשבון בנק ייעודי לתרומות:

בנק לאומי, סניף 916

מס חשבון – 78387/91

ע"ש קיבוץ הראל

הוספת תגובה חדשה