דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתנדבי שנת השירות זוכרים את הנופלים ולומדים על מורשתם

כהמשך למסורת שהתחילה לפני ארבע שנים, קדם לטקס באנדרטה יום מורשת לכ-300 ש"שינים ממגוון מסגרות שנת השירות של התנועה הקיבוצית הפזורות בכל הארץ. יום המורשת התקיים בשלושה מוקדים שונים. ראשת אגף החינוך בתנועה: "זוהי זכות לאגף חינוך לבסס את המסורת הזו, ואני מודה למשפחות ולחברים שלקחו חלק"
מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית
אביו של פז אליהו ז"ל משוחח עם הש"שינים בגן של פז בעברון
אביו של פז אליהו ז"ל משוחח עם הש"שינים בגן של פז בעברון

חלקו הראשון של יום המורשת כלל פעילות בשלושה אתרי הנצחה לבוגרי שנת שירות שנפלו בעת שירותם הצבאי. בכל אתר התכנסו כ- 100 מתנדבי שנת שירות שפגשו את המשפחות, שמעו את הסיפור האישי ואת סיפור הקמת האתר, ולאחר מכן קיימו שיחה על שירות צבאי משמעותי, על מנהיגות ופיקוד ועל הציפיות מהם כבוגרי שנת שירות במערכת הצבאית. מפגשים אלו, המתקיימים זו השנה הרביעית, הפכו למסורת מרגשת ובעלת משמעות רבה לכלל המשתתפים.

שלושת האתרים בהם התקיימה הפעילות:

אביו של מורן כהן ז"ל משוחח עם הש"שינים בגן מורן בכפר הנוער נווה הדסה
אביו של מורן כהן ז"ל משוחח עם הש"שינים בגן מורן
בכפר הנוער נווה הדסה

"הגן של פז" - גן תוסס ושוקק חיים בקיבוץ עברון שנבנה לזכרו של פז אליהו ז"ל, שהיה שינשין בכפר הילדים נרדים בערד ונפל ב"צוק איתן". הש"שינים נפגשו עם משפחתו של פז ועם אל"מ (מיל.) רונן מרלי, כיום ראש עיריית נהריה, ובעברו קצין אג"ם של פיקוד הדרום, מפקד חטיבת ביסלמ"ח, מפקד עוצבת ברעם ומפקד גדוד צבר של חטיבת גבעתי. 

"גן מורן" - בלב כפר הנוער נווה הדסה הוקמה פינה לזכרו של מורן כהן ז"ל מקיבוץ אשדות יעקב איחוד, שנפל במלחמת לבנון השנייה והיה שינשין בכפר. הקומונה של לפני שנתיים בחרה כפרויקט סיום לבנות פינת זיכרון עבורו – "גן חיים" שישמש את הכפר כולו לפינת התכנסות, שעת חניכים או ישיבת צוות והקומונה של השנה ממשיכה ומרחיבה את הפרויקט. הש"שינים נפגשו עם משפחתו של מורן ועם נציגי קומונת תשע"ז שהקימו את הגן, ולאחר מכן קיימו שיחה עם סא"ל שאול ישראלי, בן וחבר קיבוץ כנרת ומג"ד בחטיבה 7 של חיל השריון. 

"גבעת תום ותומר" - בסמוך לקיבוץ נגבה, הוקם לזכרם של תום כיתאין, שנולד בקיבוץ שובל וגדל  בנווה שלום ותומר קידר מנגבה, שנספו באסון המסוקים. הש"שינים נפגשו עם אבותיהם של תום ושל תומר ועם אלוף (מיל.) יצחק בריק, וערכו סיור מודרך בגבעה בהדרכתו של אמציה שניידר מקיבוץ נגבה שמנהל את האתר.

לטקס המרכזי שהתקיים באנדרטה לזכר חללי הקיבוצים, הגיעו הש"שינים מכל מפגשי הזיכרון, שבו ביצעו את קטעי השירה מתנדבי שנת השירות מקומונת "ביכורים" שבקיבוץ מגן שלקחו על עצמם את החלק האומנותי בטקס. 

אביו של תום כיתאין ז"ל משוחח עם הש"שינים בגבעת תום ותומר ליד נגבה
אביו של תום כיתאין ז"ל משוחח עם הש"שינים בגבעת תום
ותומר ליד נגבה

ראשת אגף החינוך בתנועה הקיבוצית, דבי ברא"ס: "זו השנה הרביעית בה אגף חינוך מוביל ומקיים את המסורת של יום המורשת לשינשינים. במפגשים הורגשה התחושה שהשינשינים מבינים את חשיבות היום, מעריכים את הזכות לקחת בו חלק משמעותי ומקדמים חשיבה ושיח בכל קומונה. זוהי זכות לאגף חינוך לבסס את המסורת הזו, ואני מודה למשפחות ולחברים שלקחו חלק. אנו מקווים שבשנה הבאה נוכל להרחיב את מספר הקומונות שיוכלו לקחת חלק במפעל תנועתי-חינוכי זה."

הוספת תגובה חדשה